i prasy.
- Zespół będzie pracował regularnie przez 4 miesiące przed kampanią promocyjną i 2 miesiące po kampanii, a jego główne zadanie polega na opracowaniu skutecznego sposobu popularyzowania działalności gospodarczej podejmowanej przez środowiska akademickie, czyli studentów, doktorantów, absolwentów i pracowników naukowych - tłumaczy Joanna Żurawska z Opolskiego Centrum Badań Regionalnych przy WSZiA, kierownik projektu.
Zobacz: Uniwersytet Opolski pomaga przedsiębiorcom
- Na razie zajmowaliśmy się działaniami promującymi sam projekt - tworzeniem strony internetowej, wzorami materiałów reklamowych oraz opracowaliśmy założenia do planowanych badań - dodaje.
Dwa niezależne zespoły przeprowadzą badania marketingowe, których celem jest wyszukanie pozytywnych przykładów działalności gospodarczej w instytucjach naukowych.
Zobacz: Uniwersytet Opolski. Wydział Chemii dostał prawie 2,8 miliona zł. na wyposażenie nowej siedziby
- Trzeba zebrać jak najwięcej informacji o przedsiębiorczości akademickiej w województwie opolskim. Następnie wyodrębnić wszystkie czynniki, które wpłynęły na sukces tej działalności i na ich podstawie budować kampanię reklamową 15 firm, które zgłoszą się do projektu - tłumaczy Adam Ustrzycki, badacz, socjolog z WSZiA. - Chcemy przeprowadzić między innymi wywiady z dyrektorami instytutów naukowych, rektorami uczelni czy przedstawicielami gospodarki opartej na wiedzy - mówi.
Zespół zorganizuje także badania fokusowe, czyli dyskusję grupową. - Planujemy rozmawiać z osobami, które mają doświadczenia w prowadzeniu akademickiej działalności gospodarczej. Zapytamy też fachowców do spraw reklamy i marketingu o to co zrobić, aby jak najlepiej wypromować naszych beneficjentów - mówi Joanna Żurawska.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?