WSZIA. Uczelnia chce promować przedsiębiorczość akademicką

Katarzyna Błońska, wszia akademicka@nto.pl
Zespół ekspertów już pracuje. W jego skład wchodzą naukowcy, specjaliści od marketingu i dziennikarze. (fot. Joanna Segan)
Zespół ekspertów już pracuje. W jego skład wchodzą naukowcy, specjaliści od marketingu i dziennikarze. (fot. Joanna Segan)
Właśnie ruszył nowy jej projekt współfinansowany przez UE. Na uczelni powołano zespół ekspertów - specjalistów od reklamy i marketingu oraz przedstawicieli lokalnych mediów - radia, telewizji

i prasy.

- Zespół będzie pracował regularnie przez 4 miesiące przed kampanią promocyjną i 2 miesiące po kampanii, a jego główne zadanie polega na opracowaniu skutecznego sposobu popularyzowania działalności gospodarczej podejmowanej przez środowiska akademickie, czyli studentów, doktorantów, absolwentów i pracowników naukowych - tłumaczy Joanna Żurawska z Opolskiego Centrum Badań Regionalnych przy WSZiA, kierownik projektu.

Zobacz: Uniwersytet Opolski pomaga przedsiębiorcom

- Na razie zajmowaliśmy się działaniami promującymi sam projekt - tworzeniem strony internetowej, wzorami materiałów reklamowych oraz opracowaliśmy założenia do planowanych badań - dodaje.

Dwa niezależne zespoły przeprowadzą badania marketingowe, których celem jest wyszukanie pozytywnych przykładów działalności gospodarczej w instytucjach naukowych.

Zobacz: Uniwersytet Opolski. Wydział Chemii dostał prawie 2,8 miliona zł. na wyposażenie nowej siedziby

- Trzeba zebrać jak najwięcej informacji o przedsiębiorczości akademickiej w województwie opolskim. Następnie wyodrębnić wszystkie czynniki, które wpłynęły na sukces tej działalności i na ich podstawie budować kampanię reklamową 15 firm, które zgłoszą się do projektu - tłumaczy Adam Ustrzycki, badacz, socjolog z WSZiA. - Chcemy przeprowadzić między innymi wywiady z dyrektorami instytutów naukowych, rektorami uczelni czy przedstawicielami gospodarki opartej na wiedzy - mówi.

Zespół zorganizuje także badania fokusowe, czyli dyskusję grupową. - Planujemy rozmawiać z osobami, które mają doświadczenia w prowadzeniu akademickiej działalności gospodarczej. Zapytamy też fachowców do spraw reklamy i marketingu o to co zrobić, aby jak najlepiej wypromować naszych beneficjentów - mówi Joanna Żurawska.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3