WSZiA w Opolu chce promować przedsiębiorczość akademicką

Anna Grudzka [email protected]
Katarzyna Woźniak (z lewej) chce założyć centrum terapii tańcem. - Wiem, że mój pomysł na firmę jest dobry. Trzeba go tylko rozreklamować. Dzięki szkoleniom nauczę się, jak to zrobić - mówi. (fot. archiwum prywatne)
Katarzyna Woźniak (z lewej) chce założyć centrum terapii tańcem. - Wiem, że mój pomysł na firmę jest dobry. Trzeba go tylko rozreklamować. Dzięki szkoleniom nauczę się, jak to zrobić - mówi. (fot. archiwum prywatne)
Uczelnia chce szkolić akademickich przedsiębiorców w technikach skutecznej reklamy. Wyda na to 700 tys. zł.

Strategia skutecznej promocji przedsiębiorczości akademickiej to nowy projekt Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu. Uczelnia dzięki wsparciu unijnego kapitału zamierza nauczyć młodych przedsiębiorców efektywnego używania mass-mediów do rozreklamowania swojej firmy.

Zobacz: Do 1 listopada potrwa rekrutacja do nowego zespołu Studenckiego Forum BCC

- Nie ma co się oszukiwać: dobry PR jest tak samo ważny jak nowoczesne technologie. Przecież bez skutecznej reklamy i tak nikt się o nich nie dowie - mówi prof. Marian Duczmal, rektor WSZiA.

Projekt będzie realizowany w tym roku. Uczelnia właśnie otrzymała na ten cel 700 tysięcy złotych z programu operacyjnego Kapitał Ludzki.

Projekt ma przebiegać trójtorowo. - Na początek chcemy zachęcić do przedsiębiorczości - mówi prof. Duczmal.

Uczelnia będzie pokazywać młodych przedsiębiorców, którym udało się w biznesie. - W spotach telewizyjnych, audycjach radiowych czy gazetach będziemy przybliżali ich sylwetki oraz drogę do sukcesu. W ten sposób chcemy również zaznajomić ludzi z ideą przedsiębiorczości akademickiej - mówi prof. Duczmal.

W drugim etapie uczelnia chce dla młodych przedsiębiorców poprowadzić zajęcia, podczas których pokaże, jak przygotować portfolio z osiągnięciami swojej firmy.

- W trzecim etapie przygarniemy 15 młodych biznesmenów i od początku do końca wykonamy z nimi kampanię promującą ich przedsiębiorstwo - tłumaczy Duczmal.

Twarzami kampanii zostaną studenci Uniwersytetu Opolskiego, Politechniki Opolskiej i WSZiA, których biznesplany wygrały już w konkursie organizowanym przez WSZiA.

- Wybraliśmy ich, bo mają naprawdę ciekawe pomysły. Jedną z laureatek konkursu jest Katarzyna Woźniak, która zakłada centrum terapii tańcem. To świetny pomysł dla naszego zestresowanego społeczeństwa. Trzeba go tylko rozreklamować - mówi Duczmal.

Zobacz: Opole. WSB zaprasza na debatę o przedsiębiorczości

Projekt ruszył na początku października. Mogą w nim brać udział nie tylko studenci i absolwenci, ale także po raz pierwszy naukowcy z placówek naukowo-badawczych.

Szczegóły i informacje na stronie www.wszia.opole.pl

Opinia

Joanna Żurawska z Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji, kierownik projektu:

- Wizja, fonia czy artykuły prasowe to ważny element nowoczesnej strategii reklamowej. Młodzi przedsiębiorcy muszą wiedzieć, jak się nimi posługiwać, a my chcemy ich tego nauczyć. Biuro projektu zlokalizowane jest na ul. Czaplaka 1 w Opolu. Tam mogą się zgłaszać osoby chętne do wzięcia udziału w projekcie. Co ważne, przedsięwzięcie skierowane jest nie tylko do ekonomistów. Będziemy wspierać przede wszystkim osoby z innych branż, jak budownictwo, chemia czy pedagogika.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska