Przeprowadzone już rozpoznanie rzeczywistych potrzeb rozwojowych szkoły, trafność przeprowadzonej diagnozy będzie miała istotny wpływ na dobór efektywnego wspomagania, a to przełoży się na kształtowanie wysokiej jakości edukacji – mówi Virginia Buława – Dziarmaga, dyrektor szkoły w Grabinie.
Priorytetem było zebranie jak największej ilości informacji o szkole, tak aby jak najlepiej zdiagnozować jej potrzeby – dodaje.
To jedyny taki projekt w województwie opolskim, skierowany do nauczycieli, dzięki któremu można zdobyć uprawnienia trenerskie w wąskich kompetencjach i w konsekwencji wzmocnić potencjał szkoły.
Dla mnie najistotniejszym punktem w osiąganiu przez uczniów sukcesów edukacyjnych jest kształcenie i doskonalenie nauczycieli. Jest to klucz do rozwoju szkół - Nowoczesny system wspomagania rozwoju edukacji w Polsce powinien być ukierunkowany na pracę ze szkołą, służyć wspieraniu jej w wykonywaniu zadań – podsumowuje Virginia Buława – Dziarmaga.
Na obecnym etapie szkoła będzie wdrażać roczny plan wspomagania, który zostanie przygotowany pod okiem specjalistów z Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu.
Objęcie placówki edukacyjnej indywidualnym, siedmiomiesięcznym doradztwem to najlepsze rozwiązanie, ponieważ prowadzący skupia się na konkretnym przykładzie i konkretnych potrzebach – mówi Marcin Oleksiuk, kierownik projektu z WSZiA.
Co ważne, osoby wspierające szkoły dysponują nie tylko ogromnym doświadczeniem merytorycznym, ale ukończyli również przedmiotowe studium na naszej uczelni – podsumowuje Oleksiuk.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?