Wyborcze reklamy mniejszości niemieckiej dotyczą czterech dziedzin:
- nauczania języka,
- biznesu,
- dróg
- pomagania najsłabszym.
Wszystkie są zbudowane według tego samego schematu. Zawierają hasło: „Znamy się na: (językach, biznesie, drogach, pomaganiu), a nie na robieniu billboardów”. I słowami „Wybierz mądrze!” zachęcają do głosowania na KWW Mniejszość Niemiecka.
Do promowania na billboardach wybrano dziedziny, w których mniejszość może się pochwalić osiągnięciami.
- Języka niemieckiego jako języka mniejszości uczy się w województwie opolskim ponad 32 tys. dzieci, a ponieważ ci uczniowie poznają także język angielski, oferta językowa dostępna w regionie jest bardzo dobra – mówił Rafał Bartek, lider TSKN i kandydat do sejmiku.
Rafał Bartek podkreślił związek między znajomością języka niemieckiego przez potencjalnych pracowników i przyciąganiem inwestorów i przyciąganiem nowych miejsc pracy. Przypomniał też wsparcie Fundacji Rozwoju Śląska dla firm. Fundacja uruchomiła 1041 projektów na kwotę 192 mln zł.
Działalność pomocową świadczoną przez Niemieckie Towarzystwo Dobroczynne przedstawiła Zuzanna Donath-Kasiura, także „jedynka” do sejmiku. Z pomocy socjalnej NTD skorzystały 522 osoby, a 184 z wczasów rehabilitacyjnych.
Wkład MN w budowę dróg przedstawił Roman Kolek. Podkreślił, że jest to działalność wymagająca współpracy między samorządami, a ta jest silną stroną mniejszości.
FLESZ WYBORCZY - Jak głosować poza miejscem zameldowania
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?