reklama

Wydamy pierwszy milion złotych na przebudowę skrzyżowania w centrum Opola

Artur  Janowski
Artur Janowski
Zaktualizowano 
Układ komunikacyjny wokół stacji Opole Wschodnie zmieni się nie do poznania.
Układ komunikacyjny wokół stacji Opole Wschodnie zmieni się nie do poznania. Arti
Układ komunikacyjny wokół stacji Opole Wschodnie zmieni się nie do poznania. Bardzo skomplikowany i niezwykle drogi projekt właśnie rusza.

W urzędzie miasta otwarto oferty w przetargu na projektanta inwestycji. Wpłynęły trzy oferty warte od 912 tysięcy złotych do ponad 1,4 miliona zł. Najtańsza należy do znanej firmy Grontmij Polska, a zwycięzcę przetargu powinniśmy poznać najpóźniej w październiku.

Projektantów czeka niezwykle trudne zadanie, bo ratusz chce, aby kompletny projekt budowlany przebudowy skrzyżowania ulic Oleskiej, Batalionów Chłopskich i Bohaterów Monte Cassino był gotowy w zaledwie siedem miesięcy. To błyskawiczne tempo biorąc pod uwagę poziom skomplikowania inwestycji.

Przyjęta obecnie koncepcja zakłada powstanie ogromnego ronda, które umożliwi wyjazd z ulicy Katowickiej w stronę Oleskiej i Batalionów Chłopskich. Częścią zmian jest także przebicie tunelu w nasypie kolejowym tuż obok dworca Opole Wschodnie (połączy ul. Rataja z ul. Bohaterów Monte Cassino), a także budowa tunelu pod skrzyżowaniem. Mają nim jeździć kierowcy poruszający się od strony ul. Plebiscytowej w stronę Zaodrza i na odwrót.

Koncepcja kładzie duży nacisk na preferencje dla miejskich autobusów i dlatego w tunelu pod skrzyżowaniem powstaną bus-pasy, a przewidywane są elektroniczne tablice informacyjne na przystankach, budowa ścieżek rowerowych, parkingów dla samochodów, wypożyczalni rowerów oraz niewielka rewitalizację dworca kolejowego.

To nie koniec, bo cała infrastrukturą ma być przygotowana do uruchomienia w przyszłości specjalnego systemu, który pokieruje ruchem w Opolu.

Plan miasta zakłada, że projekt będzie gotowy w 2016 roku, tak aby w 2017 r. mogła ruszyć inwestycja. Te terminy wymusza na Opolu ministerstwo infrastruktury, które zapewnia – poprzez fundusze unijne – finansowanie inwestycji. Szacuje się przebudowa okolic stacji Opole Wschodnie może kosztować 150 milionów złotych, z czego miasta wyłoży 37,5 mln zł.

- Trzeba pamiętać, że w tym projekcie nie chodzi o usprawnienia komunikacyjne. Jego celem jest zachęcanie do korzystania z transportu publicznego, a tym samym zmniejszanie tzw. niskiej emisji, czyli zanieczyszczenia powietrza – przekonuje prezydent Arkadiusz Wiśniewski.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 23

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

W
Waldek
W dniu 21.09.2015 o 12:19, Gość napisał:

Buspasy w tunelu, które nie prowadzą do dworca przesiadkowego. Tylko "geniusze" z Urzędu Miasta do spółki z Zarządem Dróg mogli wymyśleć coś takiego, aby były zachowane pozory działania na rzecz MZK...

To nie są "geniusze". Nazwijmy po imieniu, albo niekompetentni, albo łapówkarze. Możliwe, że jedno i drugie.Już tunel jest, moim zdaniem, niekonieczny. A buspasy w tunelu, to już paranoja. Naprawdę urzędnicy mogą być aż tak, hmm, dziwni?

m
marco
W dniu 21.09.2015 o 09:42, Sylwia napisał:

O ewentualnych bus pasach albo obiecanych śluzach warto w całym Opolu pomyśleć, zrobić coś z ulicą Ozimska skrzyżowanie z katowicka,aby nie było korków przez jedno lub dwa skrecajace auta.Na Reymonta zamontować światła dla autobusów 5-10sekund wcześniej pozwalające jechać niż innym.takie proste rozwiązania potrzebne są od zaraz.

 


Ludzie o jakich wy korkach w tej wiosce mówicie.Przecież tą wieś przejeżdża się w 15 minut.Jak są niby korki to się jedzie 30 min.Pojedzcie do prawdziwych miast to wreszcie zrozumiecie co to są korki.Jedzie się 2-3 godziny.Postoicie 2 cykle na światłach i wielki krzyk.Kto wam każe z tym opo do miasta przyjżdżać.A na PKS albo MPK to nie łaska. Wtedy my płacący podatki w tym mieście odetchniemy

n
n

Co wy chcecie 1,4 wydać w kilka miesięcy.Tak na marginesie to troszkę mało sobie życzą partacze od projektowania.Potem będzie problem jak zwykle z wykonaniem.Bedą aneksy dopłaty i t d.Może jak by wydać z 3 mln na projekt i dać pseudo projektantom z 3 lata to wtedy by coś płodzili na 2-3 aneksy.Przecież w Polsce teraz projektant za nic nie odpwiada.Która robota w Opolu została dobrze bez poprawek i aneksów z wykonawcą zaprojektowana? ŻADNA. Ile kar zapłacili projektanci 0

g
gusia1000

Oby te skrzyżowanie było jak najszybciej przebudowane.
Musimy dorównać jakością dróg do innych miast wojewódzkich.

M
Marek
W dniu 21.09.2015 o 09:05, AnnaWanna napisał:

Jak czytam o buspasie i cudach dla komunikacji miejskiej w tym miejscu niech mi ktoś przypomni ile linii MZK tam przejeżdża? Bo liczę i liczę i wychodzi, że tylko jedna - 11stka.

Ale 11stka  pojedzie rondem nad tunelem.  Buspasy w tunelu mają łaczyć Plebiscytową z zaodrzem, a tamtędy jedzie autopus Zero.

A
Andre

Bardzo mi się ten projekt podoba, ale po co zabierać w tunelu jeden pas na rzecz autobusów, skoro z założenia nie powinny tam powstać korki? Czy nam, kierowcom osobówek zostanie tylko jeden pas?

j
jan

Zaznaczenia warte jest że wydadzą milion zł lub lepiej 1 000 000 na projekt czyli na papier.

NTO pisało pierwszego lipca "W tym roku miała ruszyć przebudowa dawnej bursy przy ul. Struga na biura urzędu miasta. Na początek inwestycja miała pochłonąć pięć milionów złotych, ale całkowity koszt szacowano na ponad 40 milionów. "  Zgdanijcie ile kosztował projekt tej niezrealizowanej inwestycji i gdzie obecnie leży.

G
Gość

Zaznaczenia warte jest że wydadzą milion zł lub lepiej 1 000 000 na projekt czyli na papier.

NTO pisało pierwszego lipca "W tym roku miała ruszyć przebudowa dawnej bursy przy ul. Struga na biura urzędu miasta. Na początek inwestycja miała pochłonąć pięć milionów złotych, ale całkowity koszt szacowano na ponad 40 milionów. "  Zgdanijcie ile kosztował projekt tej niezrealizowanej inwestycji i gdzie obecnie leży.

C
Comrade

Za 150 mln można zbudować trasę średnicową, albo bolkowską. Tutaj budowa węzła powinna kosztować max 40 baniek.

Najpierw dodatkowa przeprawa przez Odrę - to powinien być priorytet dla miasta, a potem sobie róbmy skrzyżowania w centrum.

G
Gość

Buspasy w tunelu, które nie prowadzą do dworca przesiadkowego. Tylko "geniusze" z Urzędu Miasta do spółki z Zarządem Dróg mogli wymyśleć coś takiego, aby były zachowane pozory działania na rzecz MZK...

A
Asia
W dniu 21.09.2015 o 11:33, tekatka_2008 napisał:

A może jakaś wizualizacja? Chyba, że dzisiejsza technika na to nie pozwala ;)

Wizualizacje już były w poprzednich artykułach na ten temat. Teraz jest informacja co się dzieje w temacie.

A
Asia

Ja się cieszę, że nareszcie w mieście zaczynają się takie zmiany. Oby jak najwięcej takich inwestycji!

t
tekatka_2008

A może jakaś wizualizacja? Chyba, że dzisiejsza technika na to nie pozwala ;)

r
rew

Nie bardzo rozumiem jak przebudowa skrzyżowania ma zachęcić do komunikacji publicznej, skoro ułatwi przejazd samochodem.

Pokręcona logika władz miasta.

G
Gość

Ludzie przestańcie narzekać i marudzić. Przejechać w szczytach godzin przez to skrzyżowanie to jest tragedia. Dobrze że robią , przynajmniej jest nadzieja że kiedyś będzie tam można normalnie przejechać bez stania w kilometrowym korku.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3