Wykolejenie pociągu w Tarnowie Opolskim. Utrudnienia na linii kolejowej Opole - Strzelce Opolskie

DimSławomir DragułaZaktualizowano 
Do piątku potrwa usuwanie skutków wypadku kolejowego, do którego doszło w czwartek wieczorem pod Tarnowem Opolskim na trasie Opole - Strzelce Opolskie - Gliwice.

Kilka wagonów z miałem dla Elektrowni Opole wypadło z szyn na trasie Opole - Strzelce Opolskie - Gliwice, tuż za Tarnowem Opolskim. Nikomu nic się nie stało, nie ma też zagrożenia dla środowiska. Zdarzenie spowodowało jednak przerwę w ruchu pociągów na trasie Opole – Strzelce Opolskie.

- Usuwanie skutków wypadku i przywracanie ruchu pociągów na tym odcinku potrwa do piątku - wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe.

Uszkodzonych jest kilkaset metrów toru, cztery rozjazdy oraz sieć trakcyjna. Na miejscu w dzień i w nocy będą pracowały dwa specjalne pociągi techniczne oraz kilkanaście osób. Wykolejony tabor będzie stopniowo zabierany z torowiska.

- Usunięty musi być również miał, którym załadowane były wagony - dodaje Siemieniec. - Na czas prac zdemontowana będzie sieć trakcyjna.

Na miejscu działa specjalna komisja, która ustali okoliczności wykolejenia składu.

W związku z tym pasażerowie podróżujący trasą Opole - Gliwice przez Strzelce Opolskie muszą się liczyć z utrudnieniami. Przewozy Regionalne – na odcinku Opole – Kamień Śląski wprowadziły autobusową komunikację zastępczą.

Od stacji Kamień Śląski do Gliwic kursują już pociągi (w dni powszednie w ciągu doby na trasie kursuje 20 składów, w soboty i niedziele 12). Z kolei Intercity swoje składy puszcza zmienioną trasą przez Zdzieszowice i Kędzierzyn-Koźle.

- Dla pasażerów ze Strzelec Opolskich zapewniona jest zastępcza komunikacja autobusowa - informuje Mirosław Siemieniec.

To kolejny przypadek wykolejenia pociągu w Tarnowie Opolskim w ostatnim czasie. 30 sierpnia lokomotywa PKP Cargo, ciągnąca 24 wagony z wapnem, wyjechała z jednego z zakładów bez maszynisty i wykoleiła się na stacji.

ZOBACZ Pociąg widmo wykoleił się w Tarnowie Opolskim

Wideo

Materiał oryginalny: Wykolejenie pociągu w Tarnowie Opolskim. Utrudnienia na linii kolejowej Opole - Strzelce Opolskie - Nowa Trybuna Opolska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
N
Nysanin/Opolanin

Nie byłem na miejscu zdarzenia, ale na podstawie wideo już mogę postawić pewne wnioski:

1. Nie sądzę, że zahamowanie wagonu było przyczyna spadnięcia obręczy. Przecież pociąg zatrzymano i zestaw było oglądany. Skoro ni zauważono podejrzanego jego obrazu tzn. że nie miało to wpływu na wypadek.

 

2. Z informacji jaka otrzymałem wynika, że ktoś zauważył iskry z tego zestawu sypiące się w czasie jazdy. A to świadczy o najbardziej prawdopodobnej przyczynie wypadku. O tym w następnym punkcie.

 

3. Proszę zauważyć, że na wideo żaden zestaw nie ma namalowanych na obręczach i kole bosym 4 znaków białą farbą namalowanych!!!! Powinny być namalowane co 90 stopni o szerokości 3 cm. Maluje się po to, tak nakazuje norma kolejowa (!!), by można w porę było zauważyć przesunięcie się obręczy względem koła bosego!!!!

 W mojej ocenie, z tego materiału na wideo, nastąpiło od dawna przesuwanie się obręczy. W pewnym momencie obręcz była na tyle luźna że była ciągłe jej obracanie się i wskutek czego cały czas tarła o pierścień osadczy (zabezpieczający ją przed spadnięciem) aż w końcu luz był na tyle już duży że doszło ścięcia tego pierścienia lub całkowitego jego starcia. No i obręcz sobie wypadła, a dalej to już wiadomo co było.... Byłem wiele lat kierownikiem Oddziału Napraw Lokomotyw i bardzo pieczołowicie zwracałem uwagę na konieczność malowania znaków i czy nie są przesunięte. W Lokomotywowni, gdzie nie malowano takich znaków, widziałem tak wypadniętą obręcz. Na szczęście wtedy nie było katastrofy a tylko małe wykolejenie, bo na manewrach.  Tutaj, w tej katastrofie, w utrzymaniu wagonów widać skrajnie zaniedbano ten wymóg. Teraz ten kierownik i mistrz będą mieć poważne problemy. Bez względu na ostateczne ustalenia przyczyny, organ dochodzeniowy powinien zwrócić tu na to uwagę, bo chodzi tu o nasze bezpieczeństwo!!! Tu widzę niechlujność dla zysku. Jestem inżynierem kolejnictwa  i takie sytuacje bardzo mnie rażą!

zgłoś
A
Anonim
W dniu 17.09.2016 o 22:25, rycho napisał:

"Podczas przejazdu poc 462009 (CTL Logistics Sp.z.o.o.) relacji KWK Szczygłowice -Opole Elektrownia ISEDR zauważył przyhamowany wagon nr 33565332197-6 w składzie pociągu. Pociąg zatrzymany w stacji celem sprawdzenia w/w wagonu . Wagon sprawdzono i wyluzowano hamulec. Dalsza jazda bez ograniceń. Pociąg odjechał o godz. 21:11."Ciekawe czy to przez ten wagon?

Niestety dokładnie przez ten - pierwszy za lokomotywa (wpadnięcie obręczy),
zgłoś
r
rycho

"Podczas przejazdu poc 462009 (CTL Logistics Sp.z.o.o.) relacji KWK Szczygłowice -Opole Elektrownia ISEDR zauważył przyhamowany wagon nr 33565332197-6 w składzie pociągu. Pociąg zatrzymany w stacji celem sprawdzenia w/w wagonu . Wagon sprawdzono i wyluzowano hamulec. Dalsza jazda bez ograniceń. Pociąg odjechał o godz. 21:11."

Ciekawe czy to przez ten wagon?

 

zgłoś
s
sdgf

Ładna rozwałka, dobrze że to nie był pasażerski bo byłoby nieciekawie.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3