Aby zapewnić dostawę prądu, Operatorzy Systemu Dystrybucyjnego ciągle modernizują sieć energetyczną i urządzenia. Podczas takich prac, musi czasami zostać wyłączony prąd. Zazwyczaj trwają one od kilku minut do kilku godzin.
Przyczyny braku prądu:
- Modernizacja sieci np. przyłączenie nowo wybudowanej sieci energetycznej, modernizacja istniejącej sieci, konserwacja stacji transformatorowej
- Awarie sieci energetycznej np. zerwana sieć (burza, silne wiatry, intensywne opady śniegu i szadź, przewrócone drzewo) jak i uszkodzenia spowodowane przez człowieka ( kradzież przewodów z sieci, prace budowlane).
- Awarie instalacji domowej budynków jednorodzinnych lub w części budynków administrowanych, skutkujące najczęściej zadziałaniem wkładek bezpiecznikowych.
Co zrobić, gdy nie ma prądu w domu?
- Nie ma prądu w mieszkaniu – sprawdź bezpieczniki (korki). Sprawdź czy jest prąd na klatce lub ulicy,
- Prądu nie ma na klatce schodowej – należy skontaktować się z administratorem lub właścicielem budynku,
- Prądu nie ma w sąsiednich domach lub na ulicy - skontaktuj się z dostawcą
W komunikacie publikowanym przez Tauron znajdziemy dokładną listę miejsc, gdzie nie będzie prądu w naszym województwie. Sprawdź w galerii, kiedy będą przerwy w dostawie prądu.
Brak prądu - jak zgłosić awarię
Awarię możemy zgłosić przez stronę www lub telefonicznie dzwoniąc na numer 991 (pogotowie energetyczne dla dzwoniących z obszaru działalności TAURON Dystrybucja S.A.) lub 323 030 991 (Informacja o wyłączeniach oraz zgłoszenia awarii i wyłączeń dla dzwoniących spoza obszaru działalności TAURON Dystrybucja S.A.)
źródło: https://www.tauron-dystrybucja.pl/

Strefa Biznesu: Jaką decyzję podejmie w grudniu RPP?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?