Wynalazca opon zimowych opracowuje nowe modele od 1934 roku. Finowie wiedzą, jak to się robi

Kazimierz Sikorski
Kazimierz Sikorski
materiały prasowe
Nokiat Tyres testuje swoje opony na specjalnych torach w Finlandii oraz w Hiszpanii.

Wynalazca opon zimowych opracowuje nowe modele od 1934 roku. Finowie wiedzą, jak to się robi. Mowa o oponach zimowych Nokian Tyres, które tak zaprojektowano, aby sprawdzać się na śniegu, lodzie, błocie pośniegowym, jak i na suchej nawierzchni.

Nokian Tyres stworzyła pierwszą na świecie oponę zimową już w 1934 roku. Ta przełomowa innowacja - nazwana „oponą pogodową” (po fińsku "Kelirengas") - została opracowana dla ciężarówek i autobusów, a dwa lata później powstała wersja dla samochodów osobowych – „Snow Hakkapeliitta”. W ten sposób rozpoczęła się rewolucja w dziedzinie bezpieczeństwa jazdy zimą.

Firma tworzy najbezpieczniejsze opony na każdą sytuację. Jest to możliwe między innymi dzięki testom w rzeczywistych warunkach. Centrum testowe „Białe Piekło” („White Hell") za kołem podbiegunowym w fińskim Ivalo jest znane na całym świecie. To miejsce, gdzie testuje się opony w surowych warunkach zimowych. Najnowszym obiektem w sieci testowej Nokian Tyres jest nowe, supernowoczesne centrum w Santa Cruz de la Zarza w Hiszpanii.

„Hakka Ring", jak nazywany jest ten obiekt, umożliwia przeprowadzanie jeszcze bardziej rygorystycznych testów oraz zapewnia doskonałe warunki do badania zarówno opon letnich, całorocznych jak i zimowych. Warunki symulujące środkowoeuropejskie lato i zimę dają pewność, że wszystkie produkty Nokian Tyres są poddawane bezlitosnym testom w autentycznych europejskich warunkach klimatycznych.

- Bez względu na to, czy na nadchodzący sezon zimowy konsument wybierze nasze opony zimowe czy całoroczne, zawsze może polegać na ich wyjątkowym bezpieczeństwie w ekstremalnych sytuacjach, na przykład na śniegu i błocie pośniegowym. Może także liczyć na trwałość naszych produktów i długą żywotność ogumienia - mówi Martin Dražík, Product Manager CE w Nokian Tyres. - Nasze opony do samochodów typu SUV oraz aut dostawczych są wzmocnione aramidowymi ścianami bocznymi, czyli najnowocześniejszą cechą oferowaną jedynie przez produkty Nokian Tyres, która gwarantuje ochronę przed uderzeniami i przecięciami przez kamienie czy inne przedmioty - dodaje.

Koncepcja ta została wykorzystana również w tegorocznym modelu Nokian Snowproof C - niezawodnej oponie zimowej przeznaczonej do aut dostawczych o dużej ładowności. Wersja całoroczna Nokian Seasonproof C oferuje bezpieczeństwo zimą, zachowując doskonałe właściwości jezdne przez cały rok.

Zimowa opona premium Nokian Snowproof do samochodów osobowych oraz jej ultra-wydajna wersja, Nokian Snowproof P, to propozycje dla kierowców poruszających się w warunkach środkowoeuropejskiej zimy. Unikalne właściwości tego ogumienia zostały opracowane we współpracy z Miką Häkkinenem, dwukrotnym mistrzem Formuły 1, który brał udział w tworzeniu i testowaniu tych wyjątkowych opon.

W przypadku coraz bardziej popularnych samochodów typu SUV, okres zimowy wymaga solidnych i stabilnych opon o wysokich osiągach, zdolnych do przenoszenia dużych obciążeń, odpowiednich do jazdy w zaśnieżonych i oblodzonych warunkach. Takie są opony Nokian WR SUV 4.

W łagodnym klimacie właściciele aut mogą zdecydować się na opony całoroczne Nokian Tyres, które oferują niezawodność i wysoki poziom bezpieczeństwo na drogach w zimowych warunkach, a także najwyższe osiągi i komfort jazdy w miesiącach letnich.

od 12 latprzemoc
Wideo

Akcja cyberpolicji z Gdańska: podejrzani oszukali 300 osób

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wynalazca opon zimowych opracowuje nowe modele od 1934 roku. Finowie wiedzą, jak to się robi - Portal i.pl

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska