Wypadki na przejazdach kolejowych. Siedem zdarzeń na Opolszczyźnie

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Anna Kaczmarz (O)
W Polsce kierowcy bardziej uważają na kolejowych rogatkach. Niestety na Opolszczyźnie w ubiegłym roku trend był przeciwny.

Do najtragiczniejszego wypadku w regionie w ubiegłym roku doszło 19 września. Na niestrzeżonym przejeździe w rejonie ul. Częstochowskiej w Opolu rowerzysta wjechał wprost pod szynobus. Zginął na miejscu.

Jak wynika z danych Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu w ubiegłym roku w regionie doszło do siedmiu wypadków na przejazdach drogowo-kolejowych. Jedna osoba zginęła, a sześć zostało rannych. Zanotowano też 18 kolizji. Rok 2014 był bezpieczniejszy. Wypadki były dwa, nikt nie zginął, dwie osoby zostały ranne. Doszło też do 29 kolizji.

- Niestety, wypadki na przejazdach obarczają winą kierowców, pieszych czy rowerzystów - mówi podinspektor Maciej Milewski z wydziału ruchu drogowego KWP w Opolu. - Ignorują bowiem znaki stopu, nie zatrzymują się przed wjazdem na tory, nie zachowują szczególnej ostrożności.

Taką beztroskę obrazuje sytuacja do której doszło w listopadzie na przejeździe na ul. Morcinka w Opolu. Kamery nagrały jak rowerzysta ominął zamkniętą półrogatkę i uderzył w jadące pendolino. To cud, że przeżył.
Jak wynika z danych PKP Polskie Linie Kolejowe, ubiegły rok w całej Polsce był najbezpieczniejszym na kolei od dekady, a na przejazdach kolejowo-drogowych zanotowano o 12 procent mniej wypadków, w porównaniu z rokiem poprzednim.

- Inwestujemy miliardy złotych w modernizację sieci kolejowej, szkolimy załogę, jesteśmy też organizatorem jednej z największych w Europie kampanii społeczno-edukacyjnych w sprawie bezpieczeństwa – powiedział Andrzej Pawłowski, wiceprezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Chodzi o kampanię Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko (symulacja wypadków, rozdawanie ulotek na przejazdach, itp.). W całej Polsce PKP PLK zmodernizowały też 670 przejazdów kolejowo–drogowych i wybudowały 84 wiadukty, którymi zastąpiono przejazdy.

Prace prowadzone są też na Opolszczyźnie. Np. na linii Opole - Lubliniec zainstalowano nowoczesne systemy sterowania rogatkami, przejazdy są monitorowane, a każda jego awaria automatycznie zgłaszana jest zarządcy infrastruktury oraz maszyniście.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska