Wypadki wśród pieszych powodują osoby po czterdziestce

Mirela Mazurkiewicz
Mirela Mazurkiewicz
Z badań przeprowadzonych przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wynika, że zaledwie co 10 wypadek z ich udziałem jest spowodowany właśnie przez pieszego.
Z badań przeprowadzonych przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wynika, że zaledwie co 10 wypadek z ich udziałem jest spowodowany właśnie przez pieszego. Fot. Tomasz Bolt
Przyczyną większości z nich jest wejście na jezdnię tuż przed nadjeżdżający samochód. Policjanci zamierzają walczyć z nawykami, które czasem kosztują życie.

Piesi zwykle giną nie z własnej winy. Z badań przeprowadzonych przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wynika, że zaledwie co 10 wypadek z ich udziałem jest spowodowany właśnie przez pieszego.

- Ale zachowanie pieszych, m.in. pewna doza nieufności wobec kierowców, ma wielki wpływ na ich własne bezpieczeństwo, a także na bezpieczeństwo innych uczestników ruchu drogowego - mówi Marzena Grzegorczyk z KWP w Opolu. - Przyczyną ponad połowy wypadków spowodowanych przez pieszych jest wejście na jezdnię bezpośrednio przed jadącym pojazdem.

Wypadki wśród pieszych najczęściej powodują osoby w wieku 40-59 lat oraz seniorzy powyżej 60 roku życia. - Wiele ofiar mogłoby do dziś cieszyć się życiem, gdyby stosowały się do przepisów i kierowało zasadą ograniczonego zaufania - uważa kom. Grzegorczyk. - Pamiętajmy, że człowiek w starciu z rozpędzonym autem ma niewielkie szanse na przeżycie.

Stąd pomysł na kampanię „Bezpieczny Pieszy-to świadomy Pieszy”, którą policjanci ruchu drogowego prowadzą we współpracy z fundacją „Opolska jazda”. W jej trakcie policjanci będą przekonywali m.in., że noszenie odblasków to nie obciach.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gnido

Wśród tych wszystkich przywilejów dla pieszych (o rowerzystach już nawet nie wspomnę)powinno się im dorzucić kilka obowiązków i przede wszystkim egzekwować je !, nie ma ze boli .Za przechodzenie byle gdzie ,spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym,wymuszanie pierwszeństwa,utrudnianie ruchu szczególnie przez gówniarzy na przejściu idących spacerkiem i jeśli nie gapi się w smartfona to patrzy na kierowcę wzrokiem zwycięscy.

Piesi powinni dostać jeden obowiązek ,mianowicie sygnalizowanie chęci przejścia przez jezdnię  poprzez podniesienie ręki ,w takim przypadku jest to jednoznaczne dla kierującego że pieszy wchodzi na przejście i ma się zatrzymać jak wówczas potrąci pieszego ma przesrane Ale powinno też działać to w drugą stronę ,brak sygnalizacji ze strony pieszego = pokrycie szkód w pojeździe jak przeżyje, a jak nie to pechozol zwłoki na trawnik a kierowca bez konsekwencji prawnych.I tak szkód mu nie pędzie miał kto pokryć,chyba że rodzina...

r
rew

Skoro 90% zdarzeń powodują kierowcy, to czemu akcja ma uświadamiać pieszych?

Kiedy akcja uświadamiająca, a jeszcze lepiej surowo karząca kierowców?

x
xyz
Ile razy jadę sobie spokojnie, gdy nagle pieszy idący chodnikiem, po prostu skręca i wchodzi na pasy bez spojrzenia w bok. Jeśli jestem kilka metrów przed pasami, to nic nie zrobię, choćbym jechał 40km/h. Ciężko jest też domniemywać, że każdy pieszy w pobliżu przejścia będzie przechodził przez jezdnię. Niektóre ulice byłyby w takim układzie w ogóle nieprzejezdne. Dajmy na to przejścia koło Placu Wolności, czy Solarisa. Uważam, że w większości przypadków kierowca nie ma tam szans na przejazd zgodnie z przepisami. Inna rzecz, że czasem stoję przy przejściu, jedną nogą na asfalcie, a kierowcy po prostu jadą, pomimo, że stoję już dość długo, i widać mnie z daleka. Brak rozumu i kultury dotyczy niestety obydwu zainteresowanych stron, a w miejscach niebezpiecznych powinny być przejścia podziemne, lub światła.
I
Igma

Cytat:

- Przyczyną ponad połowy wypadków spowodowanych przez pieszych jest wejście na jezdnię bezpośrednio przed jadącym pojazdem.
 
 
Bzdura.

 

Dodaj ogłoszenie