Wyższa Szkoła Bankowa w Opolu przeszła na nauczanie online

mat. uczelni
Za nami dopiero pierwsze zajęcia, więc trudno o ich ocenę. Bardzo entuzjastycznie natomiast studenci przyjęli sam fakt przejścia na kształcenie online - mówi dziekan WSB w Opolu dr Katarzyna Mizera. Fot. mat. uczelni
Decyzją Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego zawieszone zostały zajęcia na uczelniach, a pracownikom szkół wyższych zarekomendowana została praca zdalna. Uczelnie sukcesywnie przenoszą zajęcia na platformy online. O tym, jak proces ten wygląda w praktyce opowiada dr Katarzyna Mizera, Dziekan Wydziału Ekonomiczny w Opolu Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu

Studenci WSB w Opolu rozpoczęli w weekend zajęcia online. To duże wyzwanie organizacyjne dla uczelni?

To ogromne wyzwanie i potężny wysiłek dla pracowników uczelni – organizacja kształcenia online to oczywiście przygotowania po stronie dydaktycznej, ale kwestie administracyjne i techniczne również grają tu ważną rolę. Cała organizacja uczy się tego rozwiązania i odkrywa jego zalety. Z całego serca dziękuję moim wspaniałym współpracownikom i wykładowcom za wielkie zaangażowanie. Dziś jesteśmy w stanie zrealizować online aż 400 przedmiotów na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych. Bardzo mnie to cieszy, bo dzięki temu możemy kontynuować kształcenie. Jest to bowiem jedyna możliwa i dopuszczalna forma pracy dla nas – wykładowców i dla naszych studentów. Pragnę podkreślić, że niezmiennie dbamy o jakość kształcenia, dokładamy starań, aby zajęcia on-line były wartościowe i merytoryczne, ale też atrakcyjne. Staramy się nie zawieść zaufania, którym obdarzyli nas studenci, wybierając Wyższą Szkołę Bankową w Opolu.

Jak ocenia Pani tę formę kształcenia? Jakie widzi Pani zalety?
Po pierwsze – realizujemy najważniejszą obecnie społeczną misję dbania o zdrowie – zarówno studentów, jak i pracowników uczelni. Przeniesienie się do świata wirtualnego to podporządkowanie się zaleceniom służb sanitarnych i władz państwowych. To nasz realny wpływ na minimalizację ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa. Po drugie – gdyby nie kształcenie online, studenci mieliby mnóstwo zaległości do nadrobienia. Dziś kontynuują naukę na swoich kierunkach, realizując prawie wszystkie przedmioty zgodnie z programem wybranych studiów. Po trzecie – wszyscy uczymy się czegoś nowego. Zakładam, że wielu studentów spotka się w swojej pracy zawodowej z taką formułą – pracą zdalną. Dobrze już dziś nauczyć się dobrego planowania swojego czasu, organizacji pracy i zarządzania efektywnością. To bez wątpienia kolejna wartościowa lekcja.
Okiełznanie technologii i realizacja zajęć online to także wyzwanie dla wielu wykładowców. Przygotowanie zajęć on-line jest metodycznie i technicznie skomplikowane. Dotyczy tych samych treści lecz wymaga odmiennych sposobów ich prezentacji. A to pociąga za sobą trudności. Uczelnia zapewnia wykładowcom duże wsparcie – grupa pracowników działu e-learningu oraz informatyków na bieżąco szkoli wykładowców i wspiera ich technicznie. Menedżerowie kierunków również pracują ze swoimi wykładowcami, zapewniając pomoc, wsparcie i jeśli trzeba, motywację do działania.

Z jakich technologii korzysta uczelnia podczas realizacji zajęć online?
Na rynku jest kilka przyjaznych i użytecznych rozwiązań technologicznych. Możemy je dobierać ze względu na rodzaj zajęć czy wielkość grupy. Korzystamy głównie z platformy Moodle, technologii Google Hangouts, ClickMeeting, Teams. To w dużej mierze zależy od preferencji wykładowcy i specyfiki przedmiotu.

Jak studenci oceniają przejście na kształcenie online?
Za nami dopiero pierwsze zajęcia, zbieramy informacje i wrażenia. Mam nadzieję, że studenci pozytywnie przyjęli fakt przejścia na kształcenie online. Wierzę, że doceniają nasze szybkie dostosowanie się do sytuacji i cieszą się, że będą mieli szansę na kontynuację nauki bez kumulowania zaległości. Myślę także, że wielu osobom może to być potrzebne jako element organizujący dzień, pewien rytm i porządek, który pomoże przetrwać ten trudny czas. Studia online to w końcu także forma spotkania, możliwość wymiany poglądów i nadal – poznania ciekawych ludzi. Traktuję to jako bardzo wartościowe doświadczenie – zarówno z punktu widzenia pracowników uczelni, władz które reprezentuję, ale i studentów, których mam nadzieję dość dobrze rozumiem.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Materiał oryginalny:

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3