reklama

Wzrosła sprzedaż telewizorów. LCD, plazmy i duże!

tikZaktualizowano 
Polacy częściej decydują się na większe telewizory.
Polacy częściej decydują się na większe telewizory. sxc
Na wzrost sprzedaży szklanych ekranów wpłynęły Euro 2012, olimpiada i sygnał analogowy.

Nie jedziemy z żoną w tym roku na wakacje - mówi Piotr Jankowski z Bydgoszczy. - Kupiliśmy za to właśnie nowy większy telewizor. Przyda się na olimpiadę.

Jak wynika z raportu Panelmarket firmy badawczej Gfk, sprzedaż telewizorów LCD, od początku roku do maja w ujęciu rocznym, wzrosła o 22,2 proc., a plazm - 5,9.

W kwietniu sprzedaż LCD wzrosła w ujęciu rocznym o 18,2 procent, a w maju dynamika wyniosła aż 56,6 proc. - podała Rzeczpospolita. Także w przypadku odbiorników plazmowych wzrost był bardzo wysoki, w maju wyniósł 27 proc.

Częściej decydujemy się  również na większe telewizory. W przypadku LCD niemal 60 procent sprzedaży to odbiorniki z ekranami o przekątnej co najmniej 40 cali. W przypadku plazm 50-55 cali zanotowano 48,3 proc. sprzedaży. Mniejsze  nie cieszyły się popularnością.

Skąd taki wzrost?
- Producenci prognozowali już na początku roku, że sprzedaż wzrośnie o 5-8 procent - wyjaśnia Michał Kanownik ze Związku Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego. - Potwierdziło się to. Wpłynęły na to Euro 2012 i Igrzyska Olimpijskie w Londynie - wolimy oglądać sport na większych ekranach. Ale nie tylko, wielu uznało moment przed wyłączeniem sygnału analogowego i przejścia na sygnał cyfrowy, za właściwy na zmianę telewizora.

Potwierdza to Jarosław Frontczak, analityk rynku handlu detalicznego: - Zakup nowoczesnych telewizorów czy dekoderów nasili się jeszcze w tym roku - uważa. - Całkowita rezygnacja z nadawania antenowego sygnału analogowego ma nastąpić do 31 lipca 2013 roku. Dodatkowo, na zakup dekoderów miało wpływ zakończenie nadawania satelitarnego przekazu analogowego, które nastąpiło z końcem kwietnia tego roku.

Było źle, będzie lepiej
- Kryzys przyniósł załamanie na rynku RTV, AGD i sprzętu elektronicznego - wyjaśnia Frontczak. - Konsumenci ograniczali wydatki na produkty nie będące tymi pierwszej potrzeby i zwiększali oszczędności. Zaostrzono też kryteria przyznawania kredytów. Mimo to rynek odradza się.

Wartość segmentu RTV wzrośnie w tym roku o 8,8 proc., a cały rynek RTV, AGD i sprzętu elektronicznego o ponad cztery proc. - wynika z danych PMR.

- To optymistyczna prognoza - uważa Marcin Rosati, członek zarządu Media Saturn Holding Polska. - Ostatnie miesiące były dobre, ale w drugiej połowie roku spodziewam się spowolnienia. Cały rynek zamknie się wzrostem w okolicach 2-3 procent.

60 Sekund Biznesu: Wyczerpuje się imigracja ukraińska

Wideo

Materiał oryginalny: Wzrosła sprzedaż telewizorów. LCD, plazmy i duże! - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3