XXIV Konkurs Recytatorski Poezji Jenieckiej „Nie traćmy pamięci” zakończony

Krzysztof Ogiolda
Krzysztof Ogiolda
Recytatorzy pomagali sobie w interpretacji tekstów rekwizytami. Np. różańcem, mówiąc modlitwę poetycką.
Recytatorzy pomagali sobie w interpretacji tekstów rekwizytami. Np. różańcem, mówiąc modlitwę poetycką. Sławomir Mielnik
Wystartowało 70 uczniów podstawówek, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.

Finał konkursu odbył się w budynku muzeum w Łambinowicach (współorganizatorem imprezy jest Stowarzyszenie Przyjaciół Centralnego Muzeum Jeńców Wojennych w Łambinowicach-Opolu). Wystartowało 25 uczniów szkół podstawowych z całego regionu, 29 - ze szkół gimnazjalnych i 14 – ze szkół ponadgimnazjalnych.

W kategorii szkół podstawowych jury I miejsce przyznało Matyldzie Gaweł ze Szkoły Podstawowej TAK W Opolu, (opiekun - Anita Dorczyńska-Czopowik); II zajął Kamil Kilian SP Gracze (Beata Homontowska), - III Dagmara Soja (SP nr 2 w Niemodlinie (Ewa Bardon-Lewandowska). Wyróżnienie przyznano Samancie Goandziale z Publicznej Szkoły Podstawowej w Łambinowicach, przygotowanej przez Violettę Junkę.

Wśród gimnazjalistów wygrała Aleksandra Skowronek PG nr 4 w Brzegu (Aneta Strzecha-Ochocińską), II - Karolina Trubiewska z Zespołu Szkół nr 2 w Brzegu (Anna Pączek), III - Natalia Urbanowicz reprezentująca bibliotekę przy PG Nr 4 w Brzegu (Aneta Strzecha-Ochocińska). Wyróżnienie przyznano Julii Adamowicz z Zespołu Szkół w Łambinowicach, przygotowanej przez Bogumiłę Skałecką.

W kategorii szkół ponadgimnazjalnych I miejsce przyznano Andżelice Gulczewskiej, reprezentującej Zespół Szkół Ekonomicznych w Opolu (Beata Krzywalska-Wlazło), II - Magdalenie Kani z Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Opolu (Iwona Ratajczak),
III Adrianowi Szczęsnemu z Zespołu Szkół w Kędzierzynie-Koźlu (Tomasz Sytnik). Wyróżnienie przyznano Krzysztofowi Mroziewiczowi, reprezentującemu Zespół Szkół Ekonomicznych w Opolu, przygotowanemu przez Edytę Kościelniak.

- Uczestnicy wybierali teksty poetów współczesnych, w tym opolskich zawarte w zbiorze „Przewciwko przemocy” opracowanym przez Harry'ego Dudę – mówi dr Anna Wickiewicz, kierownik działu Edukacji i Wystaw CMJW. - Usłyszeliśmy także utwory napisane przez jeńców w czasie wojny - nierzadko mające formy poetyckich listów czy modlitw. Zgodnie z regulaminem uczniowie używali w czasie recytacji rekwizytów (były nimi zarówno różaniec, jak i skakanka). Wykazali się przy tym umiejętnością mówienia naprawdę trudnych tekstów, m.in. podejmujących problematykę zbrodni katyńskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska