Auto jest odpowiedzią firmy na takich konkurentów, jak peugeot 206 czy toyota yaris. Dzięki krótkiemu przodowi i kołom przesuniętym do rogów nadwozia kabina auta jest pojemna, a mocne przeszklenie daje kierowcy także bardzo dobrą widoczność. Jazz jest kompromisem pomiędzy minivanem a małym samochodem miejskim.
Przód przypomina najnowszą generację civica. Agresywności dodają mu skośne i wypukłe reflektory zachodzące na błotniki. Kierunkowskazy znalazły się pod jednym kloszem wraz z głównym reflektorem i światłami pozycyjnymi.
Japończycy raczej nigdy nie szokowali awangardowym wnętrzem swoich samochodów (może oprócz wyglądu deski rozdzielczej toyoty yaris), ale jazz odbiega nieco od tej tradycji. Jest w tym aucie trochę ducha aut włoskich - sportowo stylizowane i chromowane elementy dźwigni zmiany biegów, tarcze zegarów z chromowanymi obwódkami, okrągłe regulatory nawiewu powietrza itd. Funkcjonalność dość obszernej kabiny podnoszą liczne półki i schowki (np. półka pod kierownicą). Popielniczkę w kształcie wysokiego kubka można przestawiać w trzy różne miejsca, które służą też jako uchwyty na napoje.
Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest możliwość częściowego złożenia tylnego siedzenia (dzielonego w stosunku 1/3 do 2/3). Chcąc przewieźć jazzem jakiś wysoki przedmiot, na przykład kwiat w dużej donicy, można podnieść i złożyć siedzisko. Siedzenia można także tradycyjnie rozłożyć płasko, uzyskując jeszcze większą powierzchnię ładunkową (1323 litry).
Hondę jazz napędza mały i wydajny silnik i-DSI. W Polsce auto dostępne jest z jednostką o pojemności 1,4 litra i mocy 83 koni mechanicznych. Silnik ten na każdym cylindrze ma dwie świece, a zapłon następuje oddzielnie w każdej świecy. Dzięki temu spalanie mieszanki jest dokładniejsze, a co za tym idzie silnik zużywa mniej paliwa. W jeździe pozamiejskiej jazz spala zaledwie 4,9 litra benzyny. Prędkość maksymalna wynosi 170 kilometrów na godzinę.
W standardzie jazz jest wyposażony między innymi w ABS z EBD, dwie poduszki powietrzne, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Nowe auto Hondy kosztuje 53,9 tys. złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?