Z Opola do Kędzierzyna-Koźla w mniej, niż pół godziny. Wielka inwestycja kolejowa na półmetku [ZDJĘCIA]

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Modernizacja linii E30 na trasie Opole Groszowice - Kędzierzyn-Koźle zbliża się do półmetka Mat. PKP PLK
Ponad 400 mln zł - tyle warta jest modernizacja linii kolejowej E30 pomiędzy Opolem a Kędzierzynem-Koźlem. Prace zbliżają się do półmetka. Do tej pory w ich ramach przebudowano 50 km torów, wymieniono 45 rozjazdów oraz wykonano nowe perony na pięciu stacjach i przystankach.

Jak zaznacza Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, roboty prowadzone są bez wstrzymywania ruchu kolejowego, obok kursujących pociągów.

- Z 85 km przebudowano już około 50 km torów i wymieniono 45 rozjazdów z wszystkich 80. Na 50 km torów zamontowano nową sieć trakcyjną - wylicza.

Czytaj także

- Zastosowanie zmechanizowanego sprzętu, m.in. pociągu do potokowej wymiany toru (PUN) oraz oczyszczarki tłucznia, ułatwia realizacje i postęp prac - podkreśla Mirosław Siemieniec.

Rzecznik PKP PLK wskazuje, że po nowych torach pociągi kursują już na odcinkach Raszowa – Zdzieszowice – Gogolin (po dwóch torach) oraz Przywory Opolskie – Górażdże (po jednym torze). - Roboty torowe prowadzone są na stacji Kędzierzyn-Koźle oraz odcinku Przywory Opolskie - Opole Groszowice - mówi.

Bezpieczniej i wygodniej dla podróżnych

Modernizacja linii E30 to nie tylko wymiana torów i trakcji. To również przebudowa peronów na łącznie 10 stacjach i przystankach.

- Z nowych, wygodnych peronów można korzystać na stacjach Zdzieszowice, Gogolin i Górażdże oraz przystanku Jasiona. Przebudowywany jest peron nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu. Podobne prace są na stacji Przywory Opolskie oraz przystanku Opole Grotowice - informuje Mirosław Siemieniec.

- Wszystkie perony po zakończeniu robót będą dostępne dla podróżnych o ograniczonej możliwości poruszania się. Na trzech stacjach - w Zdzieszowicach, Gogolinie i Opolu Groszowicach - oraz na przystanku Opole Grotowice będą windy - zapowiada.

Czytaj także

Na tym nie koniec. - Na stacji w Gogolinie zostanie wybudowane przejście pod torami. Obiekt będzie służyć nie tylko podróżnym, ale zapewni też w mieście dodatkowe, bezpieczne przejście pod linią kolejową. Na przystanku Opole Grotowice zostanie przebudowana kładka. Poza schodami, dostęp do peronów ułatwią windy - mówi rzecznik PKP PLK.

- Inwestycja PLK zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Przebudowa objęła 27 przejazdów. Skrzyżowania będą miały nową nawierzchnię, a niektóre zostaną wyposażone w monitoring - dodaje Mirosław Siemieniec.

Z Opola do Kędzierzyna-Koźla w mniej, niż pół godziny

Prace na linii E30 na trasie Opole Groszowice - Kędzierzyn-Koźle wystartowały we wrześniu 2018 roku. Inwestycja zbliża się do półmetka, a ma być gotowa jesienią 2021 roku.

Obecnie trasą tą kursuje nawet 90 pociągów na dobę. Przebudowa odcinka ma zwiększyć jego przepustowość.

- Zmodernizowane tory, nowe rozjazdy i sieć trakcyjna oraz zamontowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią prowadzenie pociągów z prędkością do 160 km/godz. - zapowiada Mirosław Siemieniec.

To z kolei sprawi, że znacznie skróci się czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna-Koźla. Obecnie to około 50 minut. Po zakończeniu prac ma to być około 25 minut.

Wartość zadania to 412 mln zł.

Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały. Klimat się zmienił.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Tylko, że 25 minut to pośpieszym.

S
Sobol

Te 50 minut obecnie to chyba bardzo umownie. Jakoś nie chce mi się wierzyć że pociągi będą w stanie pokonać trasę między Kędzierzynem a Opolem w mniej niż pół godziny. Może bez zatrzymywania się po drodze.

G
Gość

Dziwne, że nic nie piszecie o przejeździe kolejowym w Zdzieszowicach. Były niesamowite plany, a skończy się na tym co jest, czyli korki w mieście kiedy zamknięte są szlabany. Jak zwiększy się ruch na tej trasie, to będzie tylko gorzej. Piesi teoretycznie mogą korzystać z tunelu przy stacji kolejowej, jednak samochody nie przefruną... I to wcale nie chodzi tylko o przejeżdżających sporadycznie przez Zdzieszowice. Jest część mieszkańców dojeżdżających do pracy samochodami i mieszkający po jednej bądź drugiej stronie miasta rozdzielonej linią kolejową. Co z nimi?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3