Z Opolszczyzny na Śląsk pojedziemy z przesiadkami

archiwum
Pasażerowie podróżujący z Opolszczyzny pociągami Przewozów Regionalnych do Gliwic, Katowic i Raciborza będą musieli po drodze się przesiadać.
Pasażerowie podróżujący z Opolszczyzny pociągami Przewozów Regionalnych do Gliwic, Katowic i Raciborza będą musieli po drodze się przesiadać. Archiwum
Od 9 grudnia znikają bezpośrednie połączenia Przewozów Regionalnych z województwem śląskim.

Z chwilą wprowadzenia nowego rozkładu jazdy, pasażerowie podróżujący z Opolszczyzny pociągami Przewozów Regionalnych do Gliwic, Katowic i Raciborza będą mieli "pod górkę".

Znikają bowiem bezpośrednie połączenia z Opola,
Kluczborka oraz miejscowości leżących na trasie przejazdu z tych miast do aglomeracji śląskiej. Powód? Ze spółki Przewozy Regionalne wycofało się województwo śląskie, które powołało do życia własną spółkę pod nazwą Koleje Śląskie.

- W związku z tym konieczne było zawarcie porozumienia, które regulować będzie ruch pociągów obu spółek na styku województw - mówi Tomasz Kostuś, wicemarszałek województwa opolskiego.

Chodzi o połączenia: Opole-Gliwice przez Strzelce Opolskie, Opole-Gliwice przez Kędzierzyn-Koźle, Opole-Racibórz oraz Kluczbork-Katowice.

Jak więc ma wyglądać podróżowanie po nowemu? Pasażerowie jadący np. z Opola do Gliwic przez Strzelce pociągami Przewozów Regionalnych dojadą do Strzelec. Tam przesiądą się na pociąg Kolei Śląskich.

Podobnie będzie na trasie przez Kędzierzyn-Koźle (tam będzie przesiadka). Również w Kędzierzynie-Koźlu będzie przesiadka do pociągów Kolei Śląskich, które zawiozą pasażerów do Raciborza. Z kolei na trasie Kluczbork-Katowice przesiadka będzie w Lublińcu. Podróż z aglomeracji śląskiej na Opolszczyznę będzie wyglądała analogicznie.

- Chcielibyśmy, by rozkład jazdy był tak ustalony, żeby po przyjeździe pociągu na stację przesiadkową, czekał tam na podróżnych kolejny skład, który zawiezie ich do stacji docelowej - mówi wicemarszałek Kostuś.

Ale jak twierdzą kolejarze, nie będzie to łatwe. - Na liniach tych jeżdżą pociągi towarowe, Intercity, Tanich Linii Kolejowych, specjalne, trudno będzie więc tak skonfigurować rozkład, by przesiadać się z pociągu do pociągu - mówią.

Jedynym pocieszeniem w nowej sytuacji jest to, że samorządy obu województw uzgodniły, że na taką podróż z przesiadką z dwoma przewoźnikami obowiązywać będzie jeden bilet.

- Teraz na takie rozwiązanie będą musieli zgodzić się radni naszego sejmiku - mówi Tomasz Kostuś. - Głosowanie w tej sprawie przewidujemy na październikowej sesji.

Wideo

Komentarze 52

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

*ARTUR*

Samo puszczenie pociągu po tych trasach nie jest aż takie drogie, choć te linie do tanich nie należą, niech się Opolskie postawi i pokaże że stać je na puszczanie składów do biedniejszych ościennych wojewódżtw (których stać niby na własne koleje a nie stać na te kilkanaście kilomeróww trasy więcej) czy naprawdę każdemu na tych pieniądzach aż tak zależy. Swoją drogą gdyby Pyskowice leżały w Opolskim a nie śląskim to już dawno nasz skansen wyglądał by dużo lepiej a tak co? śląski UM tylko nas zwodzi a decyzji nie podejmuje.

g
gość

Marszałek nie może się nie zgodzić, ale może nie zapłacić za km przejechane przez przewoźnika z innego regionu na jego terenie. Wówczas jak dialogu brak jedynym rozwiązaniem jest skrócenie trasy do ostatniego przystanku na terenie swojego województwa tak aby nie być frajerem, nie wozić kogoś za darmo i nie zostać oskarżonym przez podatników o wydawanie wojewódzkich środków poza region- a przecież tam za zorganizowanie komunikacji i transportu siedzi cały sztab ludzi i spija śmietankę. W tej sytuacji pociągi wrocławskie powinny kończyć się w Oławie i Bierutowie , śląskie gdzieś w Pyskowicach, przed Kędzierzynem i w Lublińcu. Coś takiego jak połączenia stykowe powinny być zniesione, aby zmusić drugą stronę do partycypacji w kosztach, a jak nie chce niech kupi swoim obywatelom rowery, nie ma żadnych podstaw prawnych aby ktoś sponsorował opolskie bez żadnej umowy. Jak władza jakiegoś województwa nie ma zamiaru rozmawiać licząc na litość, albo myśląc że jakoś to będzie - to niech zostaje z kilkoma pociągami IC , może wtedy społeczeństwo ją właściwie oceni i zażąda zlikwidowania takiej administracji

*ARTUR*

Po raz kolejny napiszę Marszałek jakiegoś tam wojewódźtwa nie może się nie zgodzić na wjazd danego przewoźnika na swój teren, ponieważ tory nie należą do marszałków tylko do PLKi i to tam wykupujemy trasy na jazde lokami luzem pociągami planowymi i specjalnymi to samo dotyczy postojów na torach, manewry i postoje przy peronach. Napiszcie lepiej że marszałkowie nie chcą płacić pociągokilometrów na nie swoje pociągi to będzie jasne!

g
g0sc123
Nie rozumiem jednej rzeczy. Opolskie Przewozy Regionalne są licencjonowanym przewoźnikiem kolejowym tak samo jak Koleje śląskie i tym samym mają prawo uruchamiać pociągi dowolnej relacji, jadące nawet nad morze. Więc jaki kłopot dogadać się z województwem śląskim żeby np. połowa uruchamianych na tej trasie składów była z OPR a druga połowa z Kś i spokojnie dojeżdzała do Gliwic i do Opola bezpośrednio. Niewiem komu jest taki chaos na ręke.
Przecież takie rozwiązanie proponowało woj. śląskie. Tamtejszy sejmik podjął nawet stosowną uchwałę jeszcze we wrześniu. Niestety woj. opolskie odrzuca podobne rozwiązanie...
Śląskie nie zgodzi się, by wyłącznie PR obsługiwały te trasy z powodu ceny (KŚ są tańsze), opolskie nie zgadza się na wjazd KŚ na swój teren. I tak do Strzelec Opolskich i Kędzierzyna-Koźla pojadą tylko dzięki maksymalnemu naciągnięciu obowiązującego prawa
*ARTUR*

Nie rozumiem jednej rzeczy. Opolskie Przewozy Regionalne są licencjonowanym przewoźnikiem kolejowym tak samo jak Koleje śląskie i tym samym mają prawo uruchamiać pociągi dowolnej relacji, jadące nawet nad morze. Więc jaki kłopot dogadać się z województwem śląskim żeby np. połowa uruchamianych na tej trasie składów była z OPR a druga połowa z Kś i spokojnie dojeżdzała do Gliwic i do Opola bezpośrednio. Niewiem komu jest taki chaos na ręke.

G
Gość

Tak wygląda realizacja projektu : " Opolskie - stąd nie wyjeżdżam " ???

k
kolejarz opole

Panie Marszałku. Proszę o porozumienie z województwem śląskim, tej paranoi już dosyć. PKP i PLK czas zamknąć a nie dopłacać. PO Minister Jarmuziewicz może nam pomoże wybrnąć z tego zawiłego kręgu postkomunistycznej kolei państwowej (choć mianuje się spółką lub spółkami). Spróbujemy namówić radnych PO (a są tacy chętni) by razem z PiS i SLD zgłosili wniosek o wystąpienie z kolei regionalnych (czy jak im tam przewozów). Koniec laby i wlewania ogromnych milionów do dziurawego dzbana PKP. Nie może minister to może choć marszałek pogoni tę firmę z opolszczyzny. Będzie gorzej, na pewno, ale potem można od podstaw zbudować coś na miarę szytego. Czekamy na działania.

d
dolnośląsak

Kogoś pogięło całkiem , kogo obchodzą ich spółki , spółeczki itd .Duży dzieciuch ze Śląska tj Marszałek woj śląskiego przypomniał sobie czasy dzieciństwa i powołał spółkę kolejową i od razu focha walnął ,że na teren województwa nie wpuści przewoźników z innych województw . Oby tylko marszałka woj dolnośląskiego ta psychoza nie dopadła.

w
wrocławiak

Każde województwo powinno płacić swoje rachunki za jazdę składu od palika z granicą administracyjnego i nie byłoby żadnego problemu. Bardzo dobrze, że Śląskie kopnie Opolskie w du...ę, tak samo powinno zrobić Dolnośląskie i skrócić składy do Oławy, a jak Opolskie chce dalej to niech zapłaci swoje rachunki. Fajnie jest spijać śmietankę i ściemniać Warszawkę jak to się fajnie organizuje komunikację, a kosztami obarczać sąsiadów.

m
marianwojt

ZROZUMIEC KOLEJ ?!?

Nie dziwie sie juz niczemu. Kolej jak by ona sie nie nazywała , zwłaszcza państwowa w spółki podzielona nie zadziwi mnie już niczym . W nieskonczonośc można pisac powieści ,esseje i takie tam... co oczywości nic nie zmieni. Przesiadki i owszem muszą byc chociażby dla zabawy koleji .żelaznych z korzystającej gawidzi. LUBLINIEC - i owszem własiwe miejsce na tej linii . Strzelce Opolskie nie bardzo pasują, gdyż nalezy stanąc w obronie ,,pominiętych,, i poszkodowanych mieszkańców Błotnicy Strzeleckiej , a zreszta granica administacyjna i kolejowa jest dalej i własciwym miejscem do przesiadek powinien byc .. TOSZEK . Na linii południowej do przesiadek wyznaczono Kędzierzyn=Koźle . Z logiką kolejową to miejsce nie ma nic wspólnego.Właściwe miejsce to .. BRANICE .

Jeszcze jeden dziwoląg kolejowy to trasa Fosowskie- Tarnowskie Góry , którą pociągi osobowe od Zawadzkiego dalej dawno nie jeżdżą ,
a towarowego dawno nie widziano. Kilkakrotnie przejeżdżając przez przejazdy kolejowe na tej trasie zauważyłem czynne ,, budki,, na tych przejazdach i to wielokrotnie. Co tam robią kolejarze? czego pilnują? Może kolej chce zrobic niespodzianke i ... uruchomic tą trasę???????????

zrozumiec kolej - czyli rżnąc głupa

K
Kokoszanel
Z Opolszczyzny na Śląsk... dobre

Ilośc użytych emotikonów w poście jest miarą IQ autora postu.
O
Ola

Kurcze to jak ja dojade do mojej babci Boguśi która mieszka na Górnym Śląsku w Częstochowie i wuja Stasia prawdziwego Ślązaka z Czeladzi. Dobrze ,że ujek Joachim mieszka u Nas w Lesnitz a nie tam na Śląsku.

o
osobowy przyspieszony

Jedynym ratunkiem dla linii lokalnych, obslugiwanych przez pociagi osobowe ( OSOB ), jest wprowadzenie jak najwiekszej ilosci pociagow osobowych bezprzesiadkowych, dalekobieznych, czyli na przyklad na trasy z Wroclawia do Gliwic, z Wroclawia do Chalupek i Bohumina czy tez z Opola do Bierunia przez Tarnowskie Gory, Chorzow Miasto, Katowice i Myslowice. Chodzi tu wiec o trasy dlugosci nawet ponad 200 kilometrow bez przesiadek, na przyklad na wzor pociagu osobowego z Wroclawia do Szczecina przez Glogow, Zielona Gore, Rzepin, Kostrzyn nad Odra.

G
Grzesieq

Może mi ktoś przypomnieć,który to rząd podzielił pkp na spólki i spółeczki ?
Tobył AWS czy SLD już ?

G
Gość
Ynst
Tego nie pisał nikt inny tylko jakiś tępy hanys.
Przecież nie ma innych jak tylko tępe, niedorozwinęte hanysiątka.
No bo jak wytłumaczyć to, że ślązaków zawsze wszyscy traktowali jak bydło (slusznie) ? Jak nie Czesi, to Niemcy, teraz wszyscy po trochu (oczywiście najwięcej Polacy).
Wy tam wszyscy jesteście jacyś tacy... nijacy, otępiali, nierozgarnięci.

Po twoim wpisie widac jakim jestes prymitywnym i otepialym baranem.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3