Za 76 mln zł wyremontowano ważną linię kolejową na odcinkach Bierawa – Nędza i Racibórz – Krzyżanowic [ZDJĘCIA]

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
PKP PLK przebudowały m.in. trzy stacje: Nędza, Kuźnia Raciborska i Dziergowice oraz przystanek osobowy Tworków. Pasażerowie mają teraz do dyspozycji osiem odnowionych peronów z wiatami, nowym oświetleniem, systemem oznakowania oraz nagłośnieniem.
PKP PLK przebudowały m.in. trzy stacje: Nędza, Kuźnia Raciborska i Dziergowice oraz przystanek osobowy Tworków. Pasażerowie mają teraz do dyspozycji osiem odnowionych peronów z wiatami, nowym oświetleniem, systemem oznakowania oraz nagłośnieniem. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły generalną przebudowę linii Kędzierzyn Koźle - Chałupki na odcinkach Bierawa – Nędza i Racibórz – Krzyżanowice. Pociągi przyspieszyły z 60 do 120 km/h.

Linia od Kędzierzyna Koźla do Chałupek stanowi ważne połączenie w ciągu komunikacyjnym E 59, łączącym porty w Szczecinie i Świnoujściu ze Śląskiem i przejściem granicznym w Chałupkach. Teraz odcinek ten przeszedł gruntowną modernizację.

Po pierwsze PLK przebudowały trzy stacje: Nędza, Kuźnia Raciborska i Dziergowice oraz przystanek osobowy Tworków. Pasażerowie mają teraz do dyspozycji osiem odnowionych peronów z wiatami, nowym oświetleniem, systemem oznakowania oraz nagłośnieniem.

- Perony zostały podwyższone, co znacznie ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów oraz są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - informuje Jacek Karniewski z PKP Polskie Linie Kolejowe. - Na stacji Kuźnia Raciborska została wyremontowana kładka dla pieszych, łącząca perony z budynkiem dworca.

Podczas przebudowy linii robotnicy zamontowali nowe urządzenia sterowania ruchem oraz wymienili 14 rozjazdów. Bezpieczniej będzie także na 15 zmodernizowanych i przebudowanych przejazdach kolejowo-drogowych, a zamontowany tam monitoring zapewni lepszy nadzór nad ruchem.

- Wyremontowaliśmy też 35 km linii kolejowej oraz 27 obiektów inżynieryjnych: mostów, wiaduktów, przepustów m.in. dwa mosty - na rzece Psina o długości 91 m i na rzece Bierawka o długości 37 m - dodaje Jacek Karniewski. - Z kolei na odcinku Racibórz – Krzyżanowice została kompleksowo wymieniona sieć trakcyjna.

Dzięki rewitalizacji linii nr 151 na odcinkach Bierawa – Nędza i Racibórz – Krzyżanowice zwiększyła się prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h a towarowych do 100 km/h (dotychczas prędkość była tam ograniczona do 50 - 60 km/h).

Koszt prac to 76 mln zł. Inwestycja była realizowana w ramach większego projektu pn.: „Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle - Chałupki (granica państwa)", wartego ponad 296 mln zł i finansowanego z budżetu państwa.

W 2017 roku zostały zakończone prace na odcinku Krzyżanowice – Chałupki (ok. 31 mln zł), natomiast w 2019 roku PLK planują zakończenie o dokumentacji projektowej na przebudowę stacji Racibórz.

Obecnie, PLK ogłosiły przetarg na przebudowę sieci trakcyjnej w stacji Krzyżanowice oraz na odcinku Krzyżanowice – Chałupki w ramach ww. projektu. Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia 29 mln złotych.

W naszej galerii umieściliśmy zdjęcia wraz z opisami dramatycznych historii.

W zmiażdżonych wagonach zginęło 60 osób. Oto największe kata...

Autostrady, bramki, systemy płatności - jak ominąć korki?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska