Za niecały miesiąc szpital w Oleśnie będzie miał całodobowe lądowisko

Mirosław DragonZaktualizowano 
- Już niedługo śmigłowce Lotniczego Pogotowia Ratunkowego będą mogły całodobowo lądować na nowym lądowisku - mówi Janusz Kubów, dyrektor ds. administracyjno-finansowych w szpitalu powiatowym w Oleśnie. Rozebrany zostanie widoczny po lewej stronie wysoki komin.
- Już niedługo śmigłowce Lotniczego Pogotowia Ratunkowego będą mogły całodobowo lądować na nowym lądowisku - mówi Janusz Kubów, dyrektor ds. administracyjno-finansowych w szpitalu powiatowym w Oleśnie. Rozebrany zostanie widoczny po lewej stronie wysoki komin. Mirosław Dragon
Plac do lądowania dla helikopterów był przy oleskim ZOZ-ie od momentu wybudowania szpitala, czyli od 30 lat, ale stare lądowisko nie spełniało żadnych norm. Na nowym lądowisku śmigłowce będą mogły lądować 24 godziny na dobę.

- Płyta lądowiska jest już gotowa, jutro będą malowane pasy i znaki poziome - informuje Janusz Kubów, dyrektor ds. administracyjno-finansowych w szpitalu powiatowym w Oleśnie. - Lądowisko wraz z infrastrukturą będzie gotowe do 15 października.

Cała inwestycja pochłonie 1,2 mln zł, ale oleski szpital wyda ze swojego budżetu tylko niecałe 200 tysięcy zł. Resztę stanowi dotacja unijna, przyznana przez Ministerstwo Zdrowia w ramach programu "Infrastruktura i Środowisko".

Wkrótce rozebrany zostanie także wysoki komin nieczynnej szpitalnej kotłowni.

To będzie trzecie lądowisko w naszym województwie, po Opolui Nysie.


- Przy okazji budowy lądowiska remont prowadzony jest również wewnątrz szpitala. Co zostanie zrobione?
- Ile będzie kosztować rozbiórka ogromnego komina kotłowni?
Czytaj w poniedziałek (26 września) w papierowym wydaniu "Nowej Trybuny Opolskiej".

Czytaj e-wydanie »

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

d
dr. maniek...
..hi! moze zapytac faceta-specjalisty,ktory zna sprawe od podszewki..?

czy zakupic to niewiem lecz sprawa ladowiska i wyladowania na nim to juz najprostsiejsza sprawa dla pilota takiego smiglowca.
I
Ikarus
tak tylko ciekawe za co bedzie stac oleski szpital kupic smiglowiec i zatrudnic pilotow!!! haha

..hi! moze zapytac faceta-specjalisty,ktory zna sprawe od podszewki..?
p
pro.led

tak tylko ciekawe za co bedzie stac oleski szpital kupic smiglowiec i zatrudnic pilotow!!! haha

j
jarosław

lądowisko dola oleskiego "szpitala"? ...chyba tylko po to żeby jak najszybciej dało sie wywieźć pacjentów.

d
dr. maniek..
Pewnie tak , ale przy realizacji takich inwestycji jak orliki i te zajęciste lądowiska , ile lodów można ukręcić !!!
Oczywiście , by żyło się lepiej .

te rzeczy znam gdyz jak wielu chlopakow z oleskiego bylem wcielony do wojsk wopk i te sprawy zwiazane z lotniskami znam od podszewki
2t

kto mi powie gdzie jest prosektorium w olesnie? w ktorym miejscu szpitala bo zawsze sie nad tym zastanawialam w podziemiach szpitala?

R
Realista
jako miejacy dawnie stycznosc ze smiglowcami w wojsku weglug mnie wszystko bylo na starym ladowisku w porzadku, wystarczylo wymienic tylko nawierzchnie. smiglowiec powiniec umiec wyladowac nawet na lace lub polanie w lesie, byle by tylko nie zachaczyl swoim wirnikiem o drzewa co dla dobrego pilota nie problem tak wyladowac, w koncu smiglowiec to nie samolotyby potrzebowal utwardzonej nawierzchni do startu.

Pewnie tak , ale przy realizacji takich inwestycji jak orliki i te zajęciste lądowiska , ile lodów można ukręcić !!!
Oczywiście , by żyło się lepiej .
d
dr. maniek
No i elegancko! tak byc juz dawno powinno tylko szkoda ze nie beda miec wlasnego smiglowca :/ a co z tymi karetkami w koncu wyszlo?? mialo byc referendum i jak? odpiszcie gdzie jest kostnica w olesnie w ktorym miejscu pozdro!

jako miejacy dawnie stycznosc ze smiglowcami w wojsku weglug mnie wszystko bylo na starym ladowisku w porzadku, wystarczylo wymienic tylko nawierzchnie. smiglowiec powiniec umiec wyladowac nawet na lace lub polanie w lesie, byle by tylko nie zachaczyl swoim wirnikiem o drzewa co dla dobrego pilota nie problem tak wyladowac, w koncu smiglowiec to nie samolotyby potrzebowal utwardzonej nawierzchni do startu.
D
Dr Wasyl

"Na nowym lądowisku śmigłowce będą mogły lądować 24 godziny na dobę"

24godziny na dobę? Haha Po co? Skoro w Polsce tylko jeden śmigłowiec LPR Warszawa realizuje loty po zmroku!!!
Za 30lat może dogonimy bardziej cywilizowaną Europę.

o
o.

Już dawno było powiedziane, że referendum nie będzie. Karetki jak były, tak są we władaniu "miłościwie" panującej nam NZOZ Falck Medycyna.

D
Dr.walet

No i elegancko! tak byc juz dawno powinno tylko szkoda ze nie beda miec wlasnego smiglowca :/ a co z tymi karetkami w koncu wyszlo?? mialo byc referendum i jak? odpiszcie gdzie jest kostnica w olesnie w ktorym miejscu pozdro!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3