Komorę silnikową cały czas należy utrzymywać w czystości. Jeśli jednak uznamy, że jest tam bardzo brudno, możemy ją umyć.
- Utrzymywanie silnika w czystości zwiększa jego żywotność - przekonuje Marek Siemieniuk ze Stacji Kontroli Pojazdów PZM w Opolu. - Pozwala też znaleźć wycieki i nieszczelności. Dlatego od czasu do czasu powinno się go gruntownie wymyć. Nie jest to zbyt skomplikowane i może to zrobić każda osoba mająca wiedzę techniczną.
Są jednak elementy, które nie lubią wilgoci i trzeba je zabezpieczyć.
- Szczególną uwagę należy zwrócić na układ zapłonowy, cewki, komputer, alternator i silniki wycieraczek - wylicza Siemieniuk. - Dlatego nie polecam mycia pod ciśnieniem tak zwanymi karcherami. Duże ciśnienie może spowodować przenikanie wody do elektroniki i jej uszkodzenie.
Nasz rozmówca poleca zastosowanie do mycia specjalnych detergentów, których wiele jest na rynku.
- Podczas mycia silnik musi być zimny. Najpierw polewamy go takim środkiem czyszczącym - mówi Siemieniuk. - Odczekujemy kilkanaście minut i spłukujemy wodą z węża pod normalnym ciśnieniem. Jeszcze lepiej będzie, gdy mamy do dyspozycji ciepłą wodę. Unikamy natomiast polewania przewodów i elementów, które wymieniłem wcześniej. Wilgoć może spowodować zniszczenie uszczelnień.
Po umyciu trzeba przedmuchać silnik i całą komorę sprężonym powietrzem, żeby usunąć wilgoć. Z uwagi na ochronę środowiska silniki można myć tylko w specjalnie do tego przeznaczonych miejscach, wyposażonych w zbiorniki i urządzenia do utylizacji ścieków.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?