Razem z Okręgowym Inspektoratem Pracy w Opolu ponownie organizujemy dyżury telefonicznie, podczas których ekspert PIP, nadinspektor Grzegorz Czapla, odpowiada na pytania pracowników i pracodawców dotyczące organizacji pracy w czasie epidemii.
Odbywają się one co dwa tygodnie w czwartki, w godzinach 10.00 – 12.00, pod numerem telefonu 77 443 25 64. Najbliższe terminy to 18 lutego i 4 marca.
- Najczęściej zadawane w związku z pracą w czasie epidemii pytania dotyczą możliwości wykonywania pracy zdalnej w okresie kwarantanny i izolacji czy obowiązków przeprowadzenia badań profilaktycznych przez pracodawców - wylicza nadinspektor Grzegorz Czapla. - Pojawiają się też pytania o zmuszanie pracowników do wykorzystania urlopów oraz kwestia organizowania badań na COVID-19 przez pracodawców.
Ekspert wyjaśnia, że standardowo polecenie pracy zdalnej wydaje pracodawca a pracownik powinien to polecenie wykonać.
W przypadku kwarantanny lub izolacji inicjatywa wykonywania pracy zdalnej powinna wyjść od pracownika, który zgłasza gotowość do świadczenia pracy w tym okresie, ale ostatecznie zgodę na taką pracę wydaje pracodawca.
Inspektor zachęca do kontaktu pracowników, którzy mają pytania czy wątpliwości dotyczące pracy w czasie epidemii, ale także pracodawców.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?