Na pytanie odpowiada Joanna Kita, II Urząd Skarbowy w Opolu:
- Zgłoszenie takie musi być dokonane we właściwym organie rejestrowym, tj. urzędzie gminy na formularzu EDG-1.
Zobacz: Chcesz nauczyć się prowadzić firmę? Zagraj w grę!
Informacje te są przekazywane przez organ ewidencyjny do innych organów, w tym do urzędu skarbowego. Zgłoszenie jest zwolnione z opłat.
Informacje takie podlegają bowiem wpisowi do ewidencji działalności gospodarczej. Zgłoszenie o zawieszeniu działalności winno zawierać: oznaczenie przedsiębiorcy, jego adres oraz okres, na jaki następuje zawieszenie, oraz oświadczenie o niezatrudnianiu pracowników.
Zobacz: BCC: Państwo kosztem przedsiębiorców
Natomiast zgłoszenie informacji o wznowieniu powinno zawierać oznaczenie przedsiębiorcy oraz adres. W przypadku wspólników spółki cywilnej zawieszenie wykonywania działalności jest skuteczne pod warunkiem jej zawieszenia przez
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?