Według statystyk średnio 1 z 10 osób przebywających w szpitalu potrzebuje transfuzji krwi. To lek nie do zastąpienia. Z tego powodu Grupa Muszkieterów, zrzeszająca sieci Intermarché i Bricomarché, wraz z Polskim Czerwonym Krzyżem już po raz 11. organizują kampanię „Zbieramy krew dla Polski”.

Kolejna odsłona największej kampanii na rzecz honorowego krwiodawstwa obejmie ponad 100 polskich miast. Zbiórkom krwi towarzyszyć będzie wiele atrakcji m.in. pokazy pierwszej pomocy, inscenizacje strażackie, a także konkursy rysunkowe dla dzieci.

Krew w Brzegu będzie można oddać w specjalnym mobilnym punkcie Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa zawierającym specjalistyczny sprzęt, który spełnia takie same standardy jak w szpitalach czy przychodniach. O krwiodawców zadba doświadczony personel medyczny.

Data: 15 września 2018 r. (sobota), godz. 10:00-14:00
Miejsce: Intermarché przy ul. Partyzantów 3 (parking przed supermarketem)

– Mimo ogromnego postępu technologii i medycyny nikt nie wynalazł syntetycznego odpowiednika krwi. Bez niej przeprowadzenie wielu operacji i zabiegów nie byłoby możliwe. Warto zatem oddawać krew, ponieważ jej jedna jednostka może uratować życie aż trzech osób – wyjaśnia Renata Kawka, sekretarz Krajowej Rady Honorowego Krwiodawstwa Polskiego Czerwonego Krzyża.

Krew może oddać każdy, kto ma co najmniej 18 oraz nie więcej niż 65 lat, waży minimum 50 kg i cieszy się dobrym zdrowiem. Dzień przed zabiegiem należy zrezygnować ze spożywania alkoholu i palenia papierosów, a na kilka dni przed – powstrzymać się również od przyjmowania niektórych leków, m.in. aspiryny.

W dniu oddania krwi rekomendowane jest zjedzenie lekkiego, bezbiałkowego śniadania oraz wypicie dużej ilości wody. Dodatkowo w dniu zabiegu zalecane jest unikanie nadmiernego wysiłku fizycznego. Konieczne jest także posiadanie przy sobie dowodu osobistego.

Każdy krwiodawca będzie mógł uzyskać bezpłatnie wyniki swoich badań laboratoryjnych. – Już po raz 11. mamy przyjemność realizować kampanię „Zbieramy krew dla Polski”. Zbiórki mają na celu nie tylko pozyskanie jak najwięcej tego bezcennego daru życia, ale również promowanie idei honorowego krwiodawstwa. Dawcy krwi niosą bezinteresowną pomoc drugiemu człowiekowi, przez co dają przykład prawdziwie szlachetnej postawy– mówi Eliza Orepiuk-Szymura, dyrektor ds. Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów, i dodaje – Liczymy, że tegoroczna edycja odniesie taki sam sukcesem jak poprzednie. Serdecznie zapraszamy do przyłączenia się do naszej inicjatywy!

W ramach współpracy Grupy Muszkieterów i PCK w 2018 roku, na parkingach marketów Intermarché i Bricomarché, przeprowadzonych zostanie 119 zbiórek krwi w ponad 100 miastach w 15 polskich województwach.

Krwiobusy będą odwiedzać polskie miasta od początku maja do końca września br.

Od 2008 r. Grupa Muszkieterów i Polski Czerwony Krzyż w ramach kampanii zebrali łącznie blisko 15 000 litrów krwi od niemal 33 000 dawców.

Więcej informacji na temat kampanii „Zbieramy krew dla Polski”, w tym harmonogram akcji, znajduje się na stronach internetowych: www.muszkieterowie.pl,www.pck.ploraz www.oddajkrew.pl

Grupa Muszkieterów to obecna od 20 lat na polskim rynku sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród”. Zrzesza ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché.

W 2017 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 7,1 mld złotych. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest obecnie około 13 700 osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii oraz Portugalii.

Polski Czerwony Krzyż jest najstarszą i najbardziej wszechstronną organizacją humanitarną w Polsce. Jej podstawową misją jest zapobieganie i łagodzenie cierpienia ludzkiego oraz ochrona ludzkiej godności, bez jakiejkolwiek dyskryminacji w zakresie narodowości, rasy, płci, przekonań religijnych lub politycznych.

Od 60 lat prowadzi działania na rzecz promocji honorowego krwiodawstwa. W PCK zaangażowanych jest blisko tysiąc Klubów Honorowych Dawców Krwi PCK skupiających ponad 21 tys. członków i wolontariuszy. Dzięki szeroko zakrojonym działaniom, w ponad 3 000 akcji promocyjnych, PCK pozyskuje rocznie ok. 40 000 dawców, którzy decydują się oddać krew po raz pierwszy.