Podczas zakładania należy upewnić się, że samochód ma zaciągnięty hamulec ręczny, a jego lokalizacja nie zakłóci ruchu pojazdów na trasie. Warto również ubrać się w kurtkę z elementami odblaskowymi, a w odległości 50 m od pojazdu ustawić trójkąt ostrzegawczy.
Zobacz: Bezpieczna jazda samochodem. Pasy zapinaj nawet jeśli siedzisz z tyłu
Łańcuchy śnieżne powinny być zamontowane przynajmniej na osi napędowej samochodu, a w pojazdach klasy SUV, 4x4, pojazdach kempingowych i vanach obowiązkowo na wszystkich czterech kołach.
Eksperci zalecają, aby po przejechaniu około 200 metrów sprawdzić czy są one nadal właściwie umocowane. Jeśli zsuwają się z koła, należy powtórzyć montaż. Pojazd może poruszać się z maksymalną prędkością 40 km/h, a kierowcy powinni pamiętać o unikaniu gwałtownych manewrów oraz silnego przyspieszania i hamowania.
- Pamiętajmy! Łańcuchy śnieżne nie zastąpią zimowego ogumienia. Jednak, podczas śnieżnych i gwałtownych zim, posiadanie ich staje się niemal tak samo ważne dla kierowców jak posiadanie w bagażniku koła zapasowego - mówi Ewa Konopka, rzecznik Michelin Polska. - Łańcuchy śnieżne zapewniają kierowcom mobilność nawet w najtrudniejszych warunkach.
Na rynku jest wiele łańcuchów
Na przykład Michelin w swojej ofercie ma kompozytowe łańcuchy Easy Grip. Mają budowę kompaktową, są lekkie i łatwe w montażu, szczególnie w pojazdach z ograniczoną ilością miejsca między kołem, a nadkolem.
Natomiast stalowe łańcuchy Extreme Grip Automatic mogą być stosowane w dowolnym samochodzie osobowym, dostawczym, terenowym samochodzie klasy SUV. Symetryczny, poprzeczny wzór wraz z dynamicznym systemem naprężającym zapewniają stały kontakt łańcucha ze śniegiem oraz zwiększoną przyczepność i lepsze hamowanie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?