- Projekt polega na utworzeniu i wypromowaniu marki "Zielone Gościńce", pod którą skupione będą gospodarstwa agroturystyczne, pensjonaty, hoteliki leżące na Opolszczyźnie i w Kraju Ołomunieckim w Czechach - mówi Tadeusz Matula, koordynator projektu.
Aby miejsca te mogły legitymować się marką, będą musiały spełnić określone standardy: muszą gwarantować odpowiedni poziom usług turystycznych, serwować tradycyjne potrawy regionalnej kuchni Opolszczyzny, Moraw lub Kresów oraz oferować dodatkowe atrakcje (np. łowienie ryb, nauka jazdy konnej, atrakcje dla dzieci).
W tej chwili na liście jest ok. 40 gospodarstw i pensjonatów, których właściciele szkolą się i starają o przyznanie kategorii usług.
Jednym z elementów akcji są jarmarki promujące Zielone Gościńce. Pierwszy już w sobotę i niedzielę w Opolu. Swoje stoiska rozstawią tu właściciele gospodarstw agroturystycznych i ekologicznych.
W programie także konkurs kulinarny "Wielkanocna Baba", w którym jury pod kierownictwem prof. Doroty Simonides wybierze najsmaczniejszy wypiek.
Jarmark będzie trwał w sobotę i niedzielę od godz. 10.00 do 18.00.
Kolejne jarmarki zaplanowano na 1 maja (Czechy), 15 i 16 maja (Nysa) oraz 26 i 27 czerwca (Prudnik).
Po zakończeniu weryfikacji jakość usług turystycznych i nadaniu kategorii gospodarstwa dostaną certyfikaty oraz tablice informacyjne. Ukaże się też katalog, informujący o lokalizacji gospodarstw i pensjonatów posiadających markę "Zielony Gościniec|.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?