Złom na opolskich drogach. Pęknięte tarcze hamulcowe cieżarówek, uszkodzone opony, zbiornik paliwa zamocowany na pasie, wycieki, rdza

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Zobacz ciężarówki wycofane z opolskich dróg przez inspektorów ITD.
Zobacz ciężarówki wycofane z opolskich dróg przez inspektorów ITD. ITD Opole
Udostępnij:
Opolscy inspektorzy transportu drogowego niemal każdego dnia wycofują z ruchu ciężarówki i autobusy, których stan techniczny zagraża bezpieczeństwu na drogach. Zobacz przerażające zdjęcia.

Kilka dni temu funkcjonariusze kędzierzyńsko–kozielskiego oddziału Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Opolu zatrzymali do kontroli ciężarówkę, która przewoziła ładunek kamienia.

Kontrola stanu technicznego pojazdu wykazała szereg usterek technicznych zakwalifikowanych jako poważne i zagrażające bezpieczeństwu w ruch drogowym.

Okazało się, że ciągnik ma pękniętą tarczę hamulcową na osi kierowanej na całej jej szerokości oraz nieszczelny układ pneumatyczny - informuje Krzysztof Chmiel, wojewódzki inspektor transportu drogowego w Opolu.

Dodatkowo analiza pobranych danych z tachografu oraz karty kierowcy wykazała, że w skontrolowanym okresie 29 dni, kierujący pokonał 3 616 km bez włożonej karty kierowcy – a tym samym nie rejestrował swojej aktywności.

Kontrola zakończyła się nałożeniem na kierowcę mandatów karnych na kwotę 2200 zł oraz zakazem dalszej jazdy. Zatrzymane zostały dowody rejestracyjne zarówno ciągnika, jak i naczepy a wobec przedsiębiorcy wszczęto postępowania administracyjne zagrożone karą 11 000 zł.

Zdezelowane ciężarówki, rzadziej autobusy, to niemal codzienność na opolskich drogach. Inspektorzy transportu drogowego niemal każdego dnia wycofują z ruchu pojazdy z pękniętymi tarczami hamulcowymi czy łysymi, popękanymi oponami, z których wystają druty.

Jakiś czas temu w Polskiej Cerekwi popularne "krokodylki" zatrzymały pojazdu należący do czeskiego przewoźnika, którego zbiornik paliwa miał uszkodzoną obejmę i został zamocowany za pomocą... pasa transportowego. Usterka ta została zakwalifikowana jako niebezpieczna, powodująca bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego i naruszająca wymagania ochrony środowiska w stopni uniemożliwiającym używanie pojazdu w ruchu drogowym.

Innym razem inspektorzy zatrzymali ciężarówkę, która miał „łyse” opony, liczne wycieki płynów eksploatacyjnych z urządzeń hydraulicznych oraz przerdzewiałą kabinę.

Inspektorzy nie zapomną też kontroli autobusu, którym dzieci miały pojechać na wycieczkę z Głuchołaz do Krasiejowa. Autobusu marki Bova miał przerdzewiałe elementy nośnych podwozia, dziury w karoserii, przerwane przewody lewego lusterka, a jedna z wycieraczek szyby przedniej przymocowana była za pomocą... wiertła.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jakie znaczenie ma wejście Finlandii i Szwecji do NATO

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

A gdzie są wagi samochodowe wbudowane w jezdnię - z fotoradarem rozpozna samochód i jego typ, dopuszczalną obciążąlność i powiadomi na wyświetlaczu o przeładowaniu i przygotowaniu się do zatrzymania i mandatu.

K
Kurier

Jacy to oni fajni!! A pod ich nosem firma kurierska z Opola ( nie podam nazwy ale mają ładne żółte auta) kręcą się po kedzierzynie mają auta przeładowane o 2-3 tony minimum.Ale itd się chwali jacy to oni są skuteczni!!!! Hahaha😁😁😁😁😁

G
Gość

Tak samo tachografy dla BUSów przewożących ludzi

https://biznes.autokult.pl/33516,tachograf-w-busach-powyzej-2-4-tony-przepisy-zaakceptowane-przez-parlament-europejski

G
Gość

Potrzebne wreszcie tachografy z GPS - wtedy można monitorować jakie jeźdża pojazdy po drogach i ich ważność przeglądów ( oraz kto wykonywał ten przegląd), czas jazdy kierowcy, prędkość jazdy

https://www.cargonews.pl/od-2019-r-nowe-ciezarowki-musza-zostac-wyposazone-w-inteligentne-tachografy-do-2020-r-bedzie-to-35-mln-pojazdow/

Więcej informacji na stronie głównej Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie