Zmiany w kursowaniu autobusów MZK Opole. Linie nr 5, 9, 12 i N5 będą miały nowe trasy. Pasażerowie niezadowoleni [MAPY]

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Zmiany obejmują linie 5, 9, 12 i N5 Archiwum
Od wtorku (7 stycznia) zmienione będą trasy linii 5, 9 i 12. Dwie pierwsze przestaną kursować ulicą Wspólną. Na tę drogę wjeżdżać ma teraz linia nr 12. - Ludzie będą mieli problemy z dojazdem do pracy - alarmują pasażerowie.

Zmiany w kursowaniu linii autobusowych nr 5, 9, 12 i N5 Miejski Zakład Komunikacyjny uzasadnia zmianą organizacji ruchu wynikającą z zakończeniem prac na budowie pierwszego odcinka obwodnicy piastowskiej (łączy obwodnicą północną z węzłem na ulicy Niemodlińskiej).

Zmiany na liniach 5, 9, 12 i N5

W przypadku linii 5 i 9 na odcinku trasy od przystanku „Wrocławska-Skansen” do przystanku „Wrocławska-Wspólna” i odwrotnie od przystanku „Wrocławska-Wspólna” do przystanku „Wrocławska-Skansen” z obsługi wyłączone zostaną przystanki:

  • Wspólna-Wrocławska
  • Wspólna-Magazyny Usługowe
  • Wspólna 8
  • Wspólna
  • Wspólna-Pętla

Czytaj także

Pasażerów na ul. Wspólną dowozić będą autobusy linii 12. Ich trasa od przystanku „Domańskiego-Koszary” przebiegać będzie ulicą 10. Sudeckiej Dywizji Zmechanizowanej, przez nowy wiadukt nad obwodnicą piastowską do ulicy Wspólnej, a potem ulicą Wrocławską do przystanku „Wrocławska C.H.” i pętli przy ulicy Północnej.

Dla linii 12 z obsługi komunikacyjnej wyłączone zostaną przystanki:

  • Domańskiego-Ludowa
  • Domańskiego-Zamiejska
  • Domańskiego-Cmentarna
  • Cmentarz-Pętla

MZK informuje, że taką samą trasę na wskazanym odcinku do i z pętli we Wrzoskach zaplanowano dla linii nocnej N5.

Dodatkowo zostaną uruchomione przystanki:

  • „Przylesie-Cmentarz” (dawniej Osiedle-Przylesie) zlokalizowany na ulicy 10. Sudeckiej Dywizji Zmechanizowanej dla linii 12 i N5 w obu kierunkach
  • „10. Sudeckiej Dywizji Zmechanizowanej” zlokalizowany na ulicy 10 Sudeckiej Dywizji Zmechanizowanej przy skrzyżowaniu z ulicą Cichą dla linii 12 i N5 w kierunku ulicy Wspólnej

Uwaga: posiadacze biletów okresowych na linie 5 i 9 na wyłączonych odcinkach tras będą mogli korzystać zamiennie z przejazdów autobusami linii 12. Analogicznie posiadacze biletów na linię 12 będą mogli korzystać z przejazdów autobusami linii 5 i 9 - informuje MZK Opole.

Pasażerowie: To duża komplikacja

Zmiany, które mają wejść w życie 7 stycznia, nie podobają się pasażerom autobusów. - Wcześniej dojazd do zakładów pracy w rejonie ul. Wspólnej dla osób z rejonu osiedla im. AK był bezpośredni. Teraz konieczne będą przesiadki. Sęk w tym, że godziny kursowania autobusów nie są najlepiej skoordynowane - zauważa pan Maciej.

Obwodnica piastowska Opola oficjalnie otwarta. Nowa droga ma...

- W przypadku kursu linii 9, którym do tej pory dojeżdżałem do pracy, przesiadka nie wchodzi w grę, bo na autobus linii 12 musiałbym czekać ponad 20 minut i nie miałbym szans być w pracy na godz. 8. Mogę wybrać nieco wcześniejsze połączenie linii nr 5, ale w tym przypadku przesiadałbym się do linii 12 na styk, ponieważ różnica pomiędzy godzinami odjazdu autobusów jest minimalna. Lekki poślizg "piątki" i "dwunastka" mi ucieka - opisuje pasażer MZK.

- Owszem, MZK wychodzi naprzeciw pasażerom posiadającym bilety miesięczne, honorując przesiadki na konkretnych odcinkach. Ale w rejonie ul. Wspólnej nie brak też osób, które nie pracują w regularnych dniach i godzinach, na zmiany, przez co korzystających z biletów jednorazowych. I dla takich osób koszty codziennego korzystania z MZK nie wynoszą już 5,20 zł, a 10,40 zł. W takiej sytuacji już bardziej opłaca się wziąć samochód. A chyba nie o to chodzi w promowaniu komunikacji publicznej w mieście - komentuje pan Maciej.

Ratusz: Zdecydowała frekwencja na liniach

- Wybudowanie obwodnicy spowodowało, że linia 9 nie może kursować jak dawniej od cmentarza ul. Zbożową do ul. Wspólnej. Kursowanie na ul. Wspólnej możliwe jest wyłącznie od strony 10. SDZ. Musieliśmy podjąć decyzję, czy przekierować tamtędy linię 9, od zawsze związaną z cmentarzem, czy 5 związaną z CH Karolinka, czy właśnie 12 - mówi Tomasz Zawadzki, naczelnik wydziału transportu w urzędzie miasta.

Czytaj także

- Z uwagi ma dużą wielkość potoków pasażerskich na cmentarzu i Karolince, dużo większą niż na ul. Wspólnej, oraz uwarunkowania historyczne linii 9 i 5, podjęliśmy decyzję o przekierowaniu tam linii 12. Jest to stosunkowo nowa linia w tym rejonie miasta - argumentuje.

Tomasz Zawadzki zauważa, że linie na tymczasowych trasach linie kursowały zawracając na końcowych przystankach (5 i 9 na ul. Wspólnej, 12 na ul. 10. SDZ), a utrzymanie tego nie jest możliwe z uwagi na bezpieczeństwo w ruchu drogowym przy otwarciu ulic po zakończeniu budowy obwodnicy piastowskiej.

- Nie da rady by na ul. Wspólną kursowały wszystkie linie obsługujące Półwies. Byłoby to ze stratą dla cmentarza i Karolinki które są celem podróży dla setek osób - przekonuje. - Liniami komunikacji miejskiej nie da się połączyć każdego punktu z każdym. Musieliśmy podjąć decyzję i kierowaliśmy się badaniami frekwencji pasażerskiej - dodaje.

Czytaj także

Naczelnik wydziału transportu przekonuje, że zmiana trasy linii 12 daje korzyści. - Ma więcej kursów niż 5 i 9 razem wzięte i linia 12 ma stałe, regularne kursy przez cały dzień. Łączy ze ścisłym centrum, a także południem Opola i Metalchemem, gdzie są potencjalni pracownicy dla Polarisa i strefy ekonomicznej przy ul. Północnej - mówi.

- W przypadku uwag czy niedopasowania jakiś kursów linii 12 do godzin pracy, czekamy na uwagi i maile, w których należy podać skąd i dokąd podróżuje osoba, na która godzinę i ile osób podróżuje. Będziemy je analizowali i rozważali ewentualne korekty kursowania linii - zapowiada Tomasz Zawadzki.

FLESZ: Koronawirus torpeduje gospodarkę, traci także Polska

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 26

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gosia

Te zminy to jakaś porażka dla pracyjących przy ulicy wspólnej i zbożowej. Część drogi nieoświetlona, bez chodnika bo zabrakło w planie. Pracując na zbożowej czeka nas kilkunastominutowy spacer na przystanek, a jak ktoś mieszka np. na zwm, lub osiedlach koło ul. Witosa to trzeba doliczyć jeszcze przesiadkę i dojście z przystanku. Autobusy w godzinach porannych i w okolicach 15-16 są strasznie zatłoczone, a jak jeszcze 12 z Karolinki będzie jechać to na wspólnej już kiepsko będzie wsiąść. Nie możnaby chociaż w tych godzinach puścić po 2-3 kursy przez Wspólna, jak to było przed "dobrą zmianą"?

G
Gość

Cena biletu w stosunku do jakości świadczenia to porażka . Bilet miesięczny kosztuje 88,00 na 30 dni Z powody tego iż pracuje na zmiany jedynie taki wchodzi w grę . Auto tankuje miesięcznie za 100 gazu. Od przystanku do do miejsca pracy mam 20 minut na piechotę wiec aby dojechać do pracy na 6:00 muszę wsiać do autobusu o 4:30 później nic nie ma . Nie będę pisał o sobocie i niedzieli bo to paranoja Jadąc autem wyjeżdżam 5:30 i na miejscu jestem 15 minut później. Różnica między autem a Mzk to 12 PLN .Więc sory mzk sie opłaca w Opolu

P
Pasażer MZK
4 stycznia, 21:16, eg:

Prawda jest taka, że oferta komunikacji miejskiej w Opolu jest bardzo uboga. Autobusy kursują rzadko (pomijam spóźnienia spowodowane korkami), linie są za długie i "opoloznawcze", autobusy generują wtedy spóźnienia, a chodzi o to aby jak najszybciej dostać sie do pracy, czy szkoły. Układ linii łaczącej dzielnice woła o pomstę do nieba, powinien zostać opracowany układ gwiaździsty. Bilety jednorazowe powinny być ważne minimum 1,5 godziny od 1.skasowania aby można było sie przesiąść w inny autobus i dojechać do celu, wtedy wybrałbym komunikację, a nie samochód. Ale w ratuszu i MZK są mądrzejsi ludzie i wiedzą lepiej. Nie raz widziałem ile przerwy ma autobus na pętli. Zwykłe marnotrastwo. Od tego zacznijcie, od maksymalnego wykorzystania drogiego taboru!!!!

PS

Panie Zawadzki co znaczy zwrot "uwarunkowania historyczne"? Czyli jak autobus danej linii kiedys jeździł dana trasą to za wszelką cenę znów ma tam jeździć?

5 stycznia, 10:41, pasażer MZK:

Na gwiaździsty Opole ma zły układ ulic - nie ma jak zrobić porządnego pierścienia wewnątrz. Poza tym taka rewolucja potrafiłaby zniszczyć zaufanie do autobusów, dlaczego? Bo nagle wiele ludzi musiałoby przesiadać się nie raz, jak obecnie, ale nawet kilka razy. A każda przesiadka wydłuża daną trasę.

5 stycznia, 14:33, Gość:

Prawie (oprocz 3 linii) jeździ "przez" dworzec i tam należałoby stworzyć centrum przesiadkowe, a jest okazja. Autobus kursujący na krótszej trasie np z Grotowic do Dworca jeździłby częściej i na pewno nie generowałby spóźnień.

No dobra, ale wiesz jakie są korki na piastowskiej/ kołłataja, sienkiewicza etc? Te autobusy by się dalej spóźniały, więc co by to dawało pasażerom, że kolejne by jechały punktualnie?

Plus tam by nie było na tyle miejsca, by autobusy mogły czekać. Bo gdzie by one mogły spokojnie zaparkować by poczekać?

A przytoczyłeś tutaj przykład autobusów do Grotowic: Jadą przez większość czasu co pół godziny, w godzinach szczytu częściej - co by Ci dało jeszcze większe zwiększenie częstotliwości autobusów, jak i tak jest ona wysoka? A duża część ludzi nie jeździ tylko z Kołłataja do Grotowic, ale wsiada na wcześniejszych przystankach, tak samo w drugą stronę: Reymonta dla wielu to nie jest przystanek docelowy.

Jak dla mnie układ większości linii w Opolu ma sens, wiadomo, że można by było je poprawić, ale tutaj nie potrzeba żadnej rewulucji, jedynie ewolucja jest tutaj potrzebna!

G
Gość
4 stycznia, 21:16, eg:

Prawda jest taka, że oferta komunikacji miejskiej w Opolu jest bardzo uboga. Autobusy kursują rzadko (pomijam spóźnienia spowodowane korkami), linie są za długie i "opoloznawcze", autobusy generują wtedy spóźnienia, a chodzi o to aby jak najszybciej dostać sie do pracy, czy szkoły. Układ linii łaczącej dzielnice woła o pomstę do nieba, powinien zostać opracowany układ gwiaździsty. Bilety jednorazowe powinny być ważne minimum 1,5 godziny od 1.skasowania aby można było sie przesiąść w inny autobus i dojechać do celu, wtedy wybrałbym komunikację, a nie samochód. Ale w ratuszu i MZK są mądrzejsi ludzie i wiedzą lepiej. Nie raz widziałem ile przerwy ma autobus na pętli. Zwykłe marnotrastwo. Od tego zacznijcie, od maksymalnego wykorzystania drogiego taboru!!!!

PS

Panie Zawadzki co znaczy zwrot "uwarunkowania historyczne"? Czyli jak autobus danej linii kiedys jeździł dana trasą to za wszelką cenę znów ma tam jeździć?

5 stycznia, 10:41, pasażer MZK:

Na gwiaździsty Opole ma zły układ ulic - nie ma jak zrobić porządnego pierścienia wewnątrz. Poza tym taka rewolucja potrafiłaby zniszczyć zaufanie do autobusów, dlaczego? Bo nagle wiele ludzi musiałoby przesiadać się nie raz, jak obecnie, ale nawet kilka razy. A każda przesiadka wydłuża daną trasę.

Prawie (oprocz 3 linii) jeździ "przez" dworzec i tam należałoby stworzyć centrum przesiadkowe, a jest okazja. Autobus kursujący na krótszej trasie np z Grotowic do Dworca jeździłby częściej i na pewno nie generowałby spóźnień.

p
pasażer MZK
4 stycznia, 21:16, eg:

Prawda jest taka, że oferta komunikacji miejskiej w Opolu jest bardzo uboga. Autobusy kursują rzadko (pomijam spóźnienia spowodowane korkami), linie są za długie i "opoloznawcze", autobusy generują wtedy spóźnienia, a chodzi o to aby jak najszybciej dostać sie do pracy, czy szkoły. Układ linii łaczącej dzielnice woła o pomstę do nieba, powinien zostać opracowany układ gwiaździsty. Bilety jednorazowe powinny być ważne minimum 1,5 godziny od 1.skasowania aby można było sie przesiąść w inny autobus i dojechać do celu, wtedy wybrałbym komunikację, a nie samochód. Ale w ratuszu i MZK są mądrzejsi ludzie i wiedzą lepiej. Nie raz widziałem ile przerwy ma autobus na pętli. Zwykłe marnotrastwo. Od tego zacznijcie, od maksymalnego wykorzystania drogiego taboru!!!!

PS

Panie Zawadzki co znaczy zwrot "uwarunkowania historyczne"? Czyli jak autobus danej linii kiedys jeździł dana trasą to za wszelką cenę znów ma tam jeździć?

Na gwiaździsty Opole ma zły układ ulic - nie ma jak zrobić porządnego pierścienia wewnątrz. Poza tym taka rewolucja potrafiłaby zniszczyć zaufanie do autobusów, dlaczego? Bo nagle wiele ludzi musiałoby przesiadać się nie raz, jak obecnie, ale nawet kilka razy. A każda przesiadka wydłuża daną trasę.

O
On

Grudzice i np.połączenie z dworcem pkp,autobus co 30min,a w niedzielę co godzinę...dlatego ludzie samochód wybierają

G
Gość
4 stycznia, 21:16, eg:

Prawda jest taka, że oferta komunikacji miejskiej w Opolu jest bardzo uboga. Autobusy kursują rzadko (pomijam spóźnienia spowodowane korkami), linie są za długie i "opoloznawcze", autobusy generują wtedy spóźnienia, a chodzi o to aby jak najszybciej dostać sie do pracy, czy szkoły. Układ linii łaczącej dzielnice woła o pomstę do nieba, powinien zostać opracowany układ gwiaździsty. Bilety jednorazowe powinny być ważne minimum 1,5 godziny od 1.skasowania aby można było sie przesiąść w inny autobus i dojechać do celu, wtedy wybrałbym komunikację, a nie samochód. Ale w ratuszu i MZK są mądrzejsi ludzie i wiedzą lepiej. Nie raz widziałem ile przerwy ma autobus na pętli. Zwykłe marnotrastwo. Od tego zacznijcie, od maksymalnego wykorzystania drogiego taboru!!!!

PS

Panie Zawadzki co znaczy zwrot "uwarunkowania historyczne"? Czyli jak autobus danej linii kiedys jeździł dana trasą to za wszelką cenę znów ma tam jeździć?

Kierowca musi odpcząć , żeby bezpiecznie jeździć po tym zakorkowanym Opolu

G
Gość

https://gazetawroclawska.pl/ruszyl-autobus-dla-bezdomnych-prezydent-wroclawia-i-prezes-mpk-pojechali-pierwszym-kursem/ar/c1-14696439

e
eg

Prawda jest taka, że oferta komunikacji miejskiej w Opolu jest bardzo uboga. Autobusy kursują rzadko (pomijam spóźnienia spowodowane korkami), linie są za długie i "opoloznawcze", autobusy generują wtedy spóźnienia, a chodzi o to aby jak najszybciej dostać sie do pracy, czy szkoły. Układ linii łaczącej dzielnice woła o pomstę do nieba, powinien zostać opracowany układ gwiaździsty. Bilety jednorazowe powinny być ważne minimum 1,5 godziny od 1.skasowania aby można było sie przesiąść w inny autobus i dojechać do celu, wtedy wybrałbym komunikację, a nie samochód. Ale w ratuszu i MZK są mądrzejsi ludzie i wiedzą lepiej. Nie raz widziałem ile przerwy ma autobus na pętli. Zwykłe marnotrastwo. Od tego zacznijcie, od maksymalnego wykorzystania drogiego taboru!!!!

PS

Panie Zawadzki co znaczy zwrot "uwarunkowania historyczne"? Czyli jak autobus danej linii kiedys jeździł dana trasą to za wszelką cenę znów ma tam jeździć?

R
Ronald
4 stycznia, 14:06, Gość:

Zmiany po opolsku: zawsze na gorsze.

4 stycznia, 15:28, Gość:

To sobie spróbujcie dojechać z elektrowni lub surowiny mzk. takie to łaski spłynęły na ludzi. Kpina z ludzi i tyle

Proste dojeżdżasz na przystanek namyslowska /duńska koło biedronki nawet pks tak jak kolega pisał wyżej i przechodzisz kawałem przez tory i już masz elektrownie

G
Gość
4 stycznia, 17:12, Znawca:

Pamiętajcie ze jazda pks po Opolu to 2 pln ostatnio się dowiedziałem ! Wystarczy machnąć stojąc na przystanku gdzie jest naklejony rozkład pks ,np we wrzoskach i za 2 pln się dojedzie np na dworzec Bezposrednio tylko z kilkoma przystankami.

4 stycznia, 17:55, Gość:

A to akurat racja. Mało kto o tym wie.

Jest taniej - rowerem. Ale rozumiem, że wielu się spieszy na golonkę i "bezalkoholowe". (A potem narzekacie na kolejki do lektykarza).

G
Gość
4 stycznia, 17:12, Znawca:

Pamiętajcie ze jazda pks po Opolu to 2 pln ostatnio się dowiedziałem ! Wystarczy machnąć stojąc na przystanku gdzie jest naklejony rozkład pks ,np we wrzoskach i za 2 pln się dojedzie np na dworzec Bezposrednio tylko z kilkoma przystankami.

A to akurat racja. Mało kto o tym wie.

z
z Damboniowa
4 stycznia, 15:21, Z Damboniowa:

12 kończyła dawniej na pętli Dambonia, więc powinna po zakończonym remoncie powrócić na swoją poprzednią trasę.

4 stycznia, 16:05, Pasażer MZK:

Ale 12 będzie jechała przez ten przystanek. Boję się, że będzie to powodować znaczne opóźnienia kursu.

Niestety, ale tylko kilka kursów będzie kończyć na pętli Dambonia, reszta autobusów będzie pomijała tą pętlę i skierowane będą na ul. Hallera.

A
Arek
4 stycznia, 14:29, Opolanin:

Kolejny argument za odwołaniem wiśni i jego swity. Nieudolności ciąg dalszy. Dość, że MZK jest bardzo mizerne to jeszcze drogie i słabo dostosowane do potrzeb ludzi.

Spokojnie Wiśni dopiero rozwija macki nad mzk daj mu czas .Mzk będzie jego ,nawet śmieci tam będą zbierać zamiast remondisa.

Z
Znawca

Pamiętajcie ze jazda pks po Opolu to 2 pln ostatnio się dowiedziałem ! Wystarczy machnąć stojąc na przystanku gdzie jest naklejony rozkład pks ,np we wrzoskach i za 2 pln się dojedzie np na dworzec Bezposrednio tylko z kilkoma przystankami.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3