Nowelizacja ustawy o Polskim Bonie Turystycznym to efekt prac nad dostosowywaniem bonu do bieżącej sytuacji i usprawnianiem systemu m.in. na podstawie uwag zgłaszanych przez osoby korzystające z bonu, jak i przedstawicieli branży turystycznej. Nowelizacja ustawy o Polskim Bonie Turystycznym ma zwiększyć efektywność tego programu i objąć wsparciem większą grupę przedsiębiorców, którzy rejestrują się w bazie podmiotów przyjmujących płatności bonami.
Co warto wiedzieć? W pierwszym etapie działania programu świadczenie dotyczyło noclegów w obiektach turystycznych oraz imprez turystycznych z minimum jednym noclegiem. Po nowelizacji bony turystyczne będą mogły służyć również do opłacania jednodniowych wycieczek wraz z wszelkimi atrakcjami przewidzianymi przez organizatorów w ramach danej oferty. Warunkiem jest objęcie pakietem minimum dwóch usług.
Nowelizacja programu zakłada, że operatorzy turystyczni i organizacje pożytku publicznego mogą dowolnie kompletować pakiety usług, włączając w to m.in. usługi przewodnickie zarówno w miastach, jak i na górskich szlakach, przejazdy autokarem, zwiedzanie muzeów, galerii i skansenów, rejsy statkiem, zajęcia rekreacyjne oraz wiele innych aktywności turystycznych i sportowych.
Nie przeocz
W ten sposób bon może pomóc nie tylko właścicielom obiektów i osobom bezpośrednio w nich zatrudnionym, ale także pracownikom szerzej rozumianej branży turystycznej - pilotom wycieczek, przewodnikom, instruktorom i animatorom czasu wolnego czy osobom odpowiadającym za transport i wyżywienie.
- Nowelizacja stanowi motywację do pakietowania usług, by jak najwięcej przedsiębiorców i specjalistów mogło pozostać aktywnymi zawodowo. W ten sposób program uwzględnia specyfikę zorganizowanego wypoczynku: wycieczek szkolnych, obozów sportowych, zielonych szkół i półkolonii - tłumaczą przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej.
Do ustawy o Polskim Bonie Turystycznym została wprowadzona poprawka dotycząca systemu rejestrowania się przedsiębiorców w bazie. Muszą oni podawać nie tylko dane firmy, ale także dokładny adres miejsca prowadzonej działalności turystycznej. W przypadku gdy firma jest właścicielem kilku obiektów, musi osobno podać dane adresowe każdego z nich.
Katalog dodatkowych informacji zawiera też nazwę handlową i adres strony internetowej przedsiębiorstwa, o ile jest ona prowadzona. Przyjęte regulacje dotyczą zarówno organizacji i przedsiębiorców już zarejestrowanych w bazie, którzy powinni uzupełnić brakujące dane o swojej działalności, jak i nowych uczestników programu. Aktualizacja i rozszerzenie zakresu informacji wprowadzanych do systemu zwiększy ich zasięg, a tym samym możliwości wypromowania poszczególnych miejsc i usług.
Zobacz koniecznie
- Nowe wymagania podczas rejestracji mają spowodować, że podmioty skuteczniej będą docierać ze swoją ofertą do potencjalnych odbiorców. Pamiętajmy o tym, że baza podmiotów turystycznych nie jest wyłącznie narzędziem formalnym, ale odgrywa ważną rolę informacyjną dla osób planujących wypoczynek i poszukujących oferty w określonej lokalizacji czy o specyficznym profilu. To skuteczna promocja polskiej turystyki – mówi Rafał Szlachta, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
W bazie Polskiego Bonu Turystycznego znajduje się obecnie ponad 18 tys. przedsiębiorców i jest ona na bieżąco aktualizowana. Listę dostępnych obiektów oferujących usługi zakwaterowania, wycieczki, atrakcje i usługi touroperatorów można znaleźć na stronach Polskiej Organizacji Turystycznej: www.bonturystyczny.gov.pl oraz www.polska.travel.
Przedsiębiorcy i organizacje, które chcą przystąpić do programu Polski Bon Turystyczny, mogą wpisać się na listę prowadzoną przez Polską Organizację Turystyczną za pośrednictwem profilu PUE ZUS.
Musisz to wiedzieć
Bądź na bieżąco i obserwuj
Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?