Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zmienia się organizacja ruchu przy kultowym "grzybku" w Pakosławicach. Skrzyżowanie zastąpi rondo. Do czasu, kiedy powstanie będzie objazd

Anna Gryglas
Anna Gryglas
Od czwartku 13 lipca do końca września br. kierowcy korzystać będą z 300 metrowego objazdu na wysokości skrzyżowania z DW401.
Od czwartku 13 lipca do końca września br. kierowcy korzystać będą z 300 metrowego objazdu na wysokości skrzyżowania z DW401. Ireneusz Kłysz na zlecenie GDDKiA O/Opole
Od czwartku (13 lipca) do końca września 2023 roku kierowcy poruszający się remontowanym odcinkiem DK 46, na wysokości skrzyżowania z DW401, będą korzystać z 300 metrowego objazdu. To dlatego, że w tym miejscu budowane jest trzywlotowe rondo.

Od czwartku (13 lipca) do końca września 2023 roku kierowcy poruszający się remontowanym odcinkiem DK 46, na wysokości skrzyżowania z DW401, będą korzystać z 300 metrowego objazdu. To dlatego, że w tym miejscu budowane jest trzywlotowe rondo.

Na jakim etapie są prace?

- Rozbudowywany odcinek ma długość 6,1 km. Na wysokości Górki Hanuszowskiej w kierunku Nysy, na długości około kilometra, jezdnia jest zwężona przy utrzymaniu ruchu dwukierunkowego. Umożliwia to wykonawcy prowadzenie prac m.in. przy układaniu warstwy podbudowy z kruszywa w ramach budowy drugiej jezdni - relacjonuje Agata Andruszewska, rzecznik GDDKiA w Opolu.

W najbliższych tygodniach wykonawca rozpocznie układanie podbudowy bitumicznej oraz warstwy wiążącej na znacznej długości wybudowanej drugiej jezdni.

Warstwa podbudowy z kruszywa jest układana także na dalszej części rozbudowywanego odcinka. W ciągu trasy głównej kontynuowane są prace związane z budową nasypów, odhumusowaniem terenu oraz przy wzmocnieniu podłoża. Niemal na całej długości prowadzone są roboty branżowe związane z przebudową kolizji w zakresie infrastruktury technicznej.

- Wykonawca rozpoczął też montaż słupów oświetleniowych, a na wysokości Pakosławic układane są pierwsze odcinki podbudowy bitumicznej oraz warstwy wiążącej. Realizowane są także prace brukarskie w zakresie układania krawężników i ścieków - dodaj rzeczniczka.

Podsumowując roboty mostowe - wykonano pale i fundamenty pod nowymi obiektami mostowymi nad rzeką Korzkiew i Cielnica, trwa budowa przyczółków. Na obiektach wykonano już ustroje nośne.

Zakres prac realizowanej inwestycji
Inwestycja przewiduje poszerzenie przekroju drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) do dwóch jezdni. Oznacza to, że po rozbudowie kierowcy będą na tym odcinku korzystali z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku.

Ponadto w ramach inwestycji zaplanowano także m.in.:

  • budowę obiektów mostowych nad rzeką Cielnicą oraz Korzkiew (wraz z rozbiórką istniejących obiektów),
  • rozbudowę czterech skrzyżowań w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach,
  • budowę ronda na skrzyżowaniu DK46 z DW401 (tzw. grzybek).

Zadanie zakłada również budowę oraz przebudowę chodników, budowę ekranów akustycznych. Powstaną także zatoki autobusowe oraz dodatkowe jezdnie obsługujące przyległe tereny. Rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w nowe oświetlenie drogowe oraz sygnalizację świetlną.

Komfort jazdy i poprawa bezpieczeństwa

Realizacja tego zadania poza dostosowaniem nośności do 11,5 t/oś, wpłynie przede wszystkim na poprawę bezpieczeństwa i przepustowości z uwagi na panujące na tym odcinku wysokie średniodobowe natężenia ruchu.

Wykonawcą robót jest firma Budimex z umową na kwotę 147 379 272,81 zł, a finał prac zaplanowano w II poł. 2024 r.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nysa.naszemiasto.pl Nasze Miasto