reklama

Znaczki klas energetyczności w reklamach muszą być!

tik
Urząd Komunikacji Elektronicznej wezwał właśnie największe sieci handlowe na rynku wyrobów RTV w Polsce do podawania w reklamach danych o klasie efektywności energetycznej oferowanych telewizorów
Urząd Komunikacji Elektronicznej wezwał właśnie największe sieci handlowe na rynku wyrobów RTV w Polsce do podawania w reklamach danych o klasie efektywności energetycznej oferowanych telewizorów sxc
- Gdy pierwszy raz zobaczyłem etykiety nie rozumiałem wszystkiego, ale sprzedawca objaśnił - pisze na Strefie Biznesu Robert35. - Są one bardzo przydatne. Z żoną robiąc zakupy zwracaliśmy na nie uwagę. Można zaoszczędzić na poborze energii.

- Irytuje mnie sposób oznakowania efektywności energetycznej - dodaje inny z internatów. - Przyjęty pewnie z amerykańskiej skali ocen, gdzie „A” oznacza najlepszą ocenę. Wiadomo, że postęp powoduje polepszanie produktu, więc pojawiają się lepsze efektywności niż „A”. Za parę lat będzie na przykład A++++++++. Głupie, nie? Wystarczyło odwrócić skalę, a literki same by się znalazły.

Od lutego etykiety informujące o zużyciu energii muszą być nie tylko na sprzęcie AGD, ale też na wszystkich urządzeniach korzystających z prądu.

Nie tylko w sklepie
Powinniśmy je również znaleźć na i w reklamach tych produktów. Sprzedawcy nie zawsze o tym pamiętają, stąd Urząd Komunikacji Elektronicznej wezwał właśnie największe sieci handlowe na rynku wyrobów RTV w Polsce do podawania w reklamach danych o klasie efektywności energetycznej oferowanych telewizorów.

Oznaczana jest ona w formie  różnokolorowych strzałek, obok której na odpowiednim poziomie znajduje się czarna strzałka z literą wskazującą klasę właściwą dla danego modelu.

info MOW

Bądź świadomy
Każda reklama „szklanego ekranu”, w szczególności w postaci prasowej, elektronicznej, w radiu, telewizyji lub w innych środkach komunikacji elektronicznej, jeżeli przedstawia informację o cenie tego produktu lub zużyciu przez niego energii, powinna też uwzględniać klasę.

Co, jeśli w reklamie telewizyjnej i na urządzeniu w sklepie nie ma takich danych?  - Przede wszystkim, jeśli chcemy kupić sprzęt musimy otrzymać taką informację - mówi Piotr Jaszczuk z biura prasowego UKE. - Jeśli sprzedawca nie umieścił jej, można o nią poprosić. Powinien nam ją okazać, to jego obowiązek.

A jeśli mimo prośby, nie poznaliśmy klasy efektywności energetycznej? - Mamy dwie możliwości - doradza Luiza Chmielewska z Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy, który kontroluje sprzedawców. - Odwrócić się i iść do innego sklepu lub powiadomić o tym inspekcję.

Jak na razie z regionu nie wpłynęła jeszcze żadna skarga na takie braki. 

Rząd robi poduszkę na ewentualne spowolnienie gospodarcze

Wideo

Materiał oryginalny: Znaczki klas energetyczności w reklamach muszą być! - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3