W tym roku szkołę opuści 35 absolwentów - z klasy gimnazjalnej i licealnej. Młodzież uczyła się na kilku specjalizacjach: snycerstwie, aranżacji wnętrz czy projektowaniu graficznym.
Jakie panują trendy wśród „dyplomów” uczniów?
- Do wystawy zostały wybrane makiety form przestrzennych z planszami, które pokazują wizualizacje wnętrz, jest ciekawy kalendarz odnoszący się do znaków zodiaku, propozycja ilustracji do Kubusia Puchatka , ale zobaczymy też eko biżuterię czy nietypowe lustro z pejzażem górskim i jeziorem zamiast ramy Młodzież poruszała tematy, które są im bliskie, są odpowiedzią na ich potrzeby wynikające z doświadczeń, odczuć, obserwacji i przeżyć - opowiada Anna Boruch-Kuńka, nauczyciel opolskiego plastyczniaka.
Pomysłowość uczniów nie znała granic. Co przygotowali na swoje dyplomy?
- Moja praca końcowa od samego początku miała być formą użytkową. Moje myśli szybko skierowałem w stronę półek wszelkiej maści, szkicowałem i kleiłem modele żeby jak najbardziej odnaleźć się w temacie. Ostatecznie do głowy wpadł pomysł na półkę modularną, pozwalającą nam wnieść trochę różnorodności w życie, za pomocą różnych układów kompozycji - wyjaśnia Stanisław Sikorski z VI klasy OSSP.
- Mój dyplom jest interpretacją drzew i otaczającej nas roślinności oraz osobistą odpowiedzią na tzw. "betonowe dżungle". Zależało mi na wrażeniu delikatności, zwiewności i lekkości jakie posiadają młode gałązki, pnącza i list - opisuje Maria Nolepa IV klasy PSP.
- Praca przedstawia zaprojektowana przeze mnie herbaciarnie znajdująca się w Muzeum Śląska Opolskiego. Do wykonania wizualizacji użyłam programu 3Ds Max. Wybrałam herbaciarnię, ponieważ jest to miejsce, w którym można się zrelaksować i odpocząć od codziennego zgiełku życia - tłumaczy Paulina Rybczyńska IV klasy PLP.
- Mój dyplom jest meblem, "formą przestrzenną, użytkową". Przedmiot wykonałem ze sklejki sosnowej, klejonej wielokrotnie aby uzyskać większą grubość i wytrzymałość materiału - zdradza Tomasz Konik z IV klasy PLP.
Jak zdobyć dyplom zawodowy z tytułem plastyka na poziomie średnim?
- Trzeba zdać egzamin z historii sztuki w formie ustnej przed komisją oraz część praktyczną, którą rozpoczyna przegląd z malarstwa i rysunku. Kolejną odsłoną zmagań nad otrzymaniem dyplomu jest prezentacja pracy ze specjalizacji, która składa się z portfolio, planszy, makiety lub formy użytkowej, rzeźbiarskiej i jest prezentowana przed komisją. Młodzież spisała się znakomicie, jest bardzo zdolna, uzyskała wysoką średnią przeważały oceny bardzo dobre i celujące - informuje Anna Boruch-Kuńka.
OPOLSKIE INFO - 20.04.2018
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?