ZUS w Kluczborku wprowadził system kontroli ruchu klientów

Piotr Mazurczak
Automat w ZUS-ie przy ul. Katowickiej w Kluczborku.
Automat w ZUS-ie przy ul. Katowickiej w Kluczborku. Piotr Mazurczak
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Kluczborku wprowadził automaty wydające petentom numerki kierujące do konkretnego okienka. Ma to zmniejszyć kolejki.

- Automaty mają przede wszystkim usprawnić ruch w jednostce - informuje Radosław Siczewski, rzecznik prasowy ZUS Opole.

Klienci przychodząc załatwić sprawę określają cel swojej wizyty. Mają do wyboru: ubezpieczenia, składki, zasiłki czy emerytury i renty.

Dostają numerek i zostają przypisani do konkretnego okienka. System monitoruje ruch. Petenci zostają poinformowani, ile osób oczekuje na załatwienie sprawy. Podany jest też przybliżony czas oczekiwania.

- Klienci pobierają bilet do wybranego stanowiska i oczekują na wezwanie. Nie trzeba stać w kolejce - tłumaczy Radosław Siczewski. - Podchodzi się do konkretnego okienka, gdy wyświetli się numer zapisany na bilecie. Dodatkowo informacje podawane są przez lektora.
System Kierowania Ruchem, zwany też systemem kolejkowym, jest częścią Platformy Usług Elektronicznych.

Obecnie składa się z biletomatu, wyświetlacza multimedialnego, wyświetlaczy kierunkowych, stanowiskowych i zbiorczych oraz sytemu audio dla osób niewidzących.

Systemy mają być wdrażane w poszczególnych oddziałach ZUS do końca roku.

W przyszłości na wizytę będzie można umówić się przez internet. Klienci będą mogli zapisać się, podając datę oraz godzinę przyjścia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska