Żywotność silnika. Które silniki mogą przejechać nawet pół miliona kilometrów? [GALERIA]
Volkswagen R5 2.5 TDI
Ten głośny klekoczący Diesel został zbudowany, by pracować jeszcze długo po tym, gdy noszące go nadwozie zniszczy rdza. Pięciocylindrowy turbodiesel zaprojektowany w 1989 roku jako jednostka dla Volkswagena Transportera T4 (88-151 KM) oraz Volkswagena LT, znalazł zastosowanie w Audi 100 (116-140 KM) i późniejszym A6. Był to pierwszy silnik oznaczony magicznymi literkami TDI. W zmodyfikowanej formie trafił też pod maskę Volvo 850 i S70/V70 (140 KM). Oprócz tego, że potrafi wytrzymać duże przebiegi, jest mało problematyczny podczas eksploatacji, jednak od zakończenia produkcji minęło już półtorej dekady.
NAJBARDZIEJ RDZEWIEJĄCE SAMOCHODY [GALERIA]
Modele z silnikiem 2.5 TDI:
Audi 100 C (1989-1991)
Audi 100 C4 (1990-1994)
Audi A6 (1994-1997)
Volvo 850 (1996)
Volvo S70/V70 (1996-2000)