Fachowcy wyróżniają dwa typy poślizgu: nadsterowny (w sytuacji gdy w samochodzie przyczepność traci tylna oś) oraz podsterowny (gdy przyczepność tracą przednie koła).
Do poślizgu nadsterownego może dojść np. na śliskiej nawierzchni w szczególności na łuku drogi lub podczas zmiany pasa ruchu. W takim przypadku nie należy gwałtownie hamować, bo to może tylko pogorszyć sytuację. Należy natomiast delikatnie odbić kierownicą w stronę, w którą uciekają koła (o ile to możliwe)
W przypadku poślizgu podsterownego należy z kolei zdjąć nogę z gazu i wyprostować kierownicę (zredukować promień skrętu).
- Ale dobrym kierowcą nie jest ten, który potrafi wyprowadzić auto z poślizgu, a ten, który w ogóle do tego poślizgu nie dopuszcza - tłumaczy Dominik Grabowski, ekspert z WORD w Opolu.
Uniwersalną poradą w obu przypadkach jest redukcja prędkości - im wolniej tym mniejsze ryzyko utraty kontroli nad pojazdem.
Brzmi skomplikowanie? Koniecznie obejrzyj film, który pokazuje jak uniknąć poślizgu.