Kierownice we współczesnych samochodach zaprojektowane są w taki sposób, by trzymać ręce mniej więcej w pozycji "za piętnaście trzecia" (porównując do wskazówek zegara).
Każde ułożenie dłoni powyżej tej wysokości, wyraźnie ogranicza możliwości dużego skrętu, szczególnie w awaryjnych sytuacjach. Jeszcze gorsze jest natomiast tzw. "mycie garów", czyli kręcenie kierownicą jedną ręką.
- Im większa prędkość, tym większe znaczenie ma prawidłowe ułożenie rąk na kierownicy - podkreśla Dominik Grabowski, specjalista z WORD w Opolu.
O tym, jakie znaczenie ma prawidłowe trzymanie kierownicy, przekonał się na własnej skórze dziennikarz nto, który na płycie poślizgowej sprawdzał zachowanie samochodu przy różnych technikach skrętu - złych i prawidłowych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?