W sumie otrzymały one ponad 70 komputerów, projekty multimedialne, aparaty cyfrowe, drukarki i blisko 60 innych urządzeń.
Nowy sprzęt komputerowy trafił nie tylko do siedziby głównej biblioteki w Tarnowie, ale również do naszych filii - mówi Barbara Mruk, dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Tarnowie Opolskim.
- Nie każdy w domu ma interent, a tu może skorzystać nie tylko z komputera, ale również sieci. Nowy sprzęt biblioteka dostała w ramach ogólnopolskiego Programu Rozwoju Bibliotek.
- Dzięki programowi oferta bibliotek będzie lepiej dostosowana do potrzeb czytelników - mówi Małgorzata Dąbrowska z Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, która prowadzi program.
- Chcemy, aby biblioteki w małych miejscowościach stały się atrakcyjnymi miejscami spotkań, a mieszkańcy mogli realizować w nich swoje pasje.
Program to nie tylko sprzęt, ale również wiele szkoleń dla bibliotekarzy z zakresu informatyki czy planowania rozwoju swoich placówek.
Program Rozwoju Bibliotek jest finansowany przez Fundację Billa i Melindy Gatesów. Jego koszt to 28 mln zł. - Kwotę tę otrzymaliśmy na pięć lat.
Do 2013 r. obejmiemy programem ponad połowę bibliotek znajdujących się na wsiach i w małych miastach - mówi Dąbrowska.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?