Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź wyniki wyborów w Twoim okręgu

Czeroletnia podstawówka, gimnazjum i liceum? To możliwe

EA
PiS twierdzi, że najważniejsze jest wydłużenie nauki w LO do czterech lat
PiS twierdzi, że najważniejsze jest wydłużenie nauki w LO do czterech lat Krzysztof Szymczak
Jest nowy pomysł rządu na reformę edukacji. Tym razem to propozycja 4-4-4, czyli po cztery lata na każdą szkołę.

O pomyśle tym napisał w czwartek "Dziennik Gazeta Prawna". Według podanych informacji MEN ma pracować nad nowym pomysłem zreformowania polskiej oświaty. Tym razem jest to model 4-4-4: cztery lata podstawówki, cztery drugiego etapu edukacyjnego i cztery liceum. W ten sposób udałoby się wydłużyć naukę w LO do 4 lat, a to główny cel PiS, bez likwidacji gimnazjów.

Pomysł czteroletniej szkoły podstawowej budzi wiele obaw. - Trudno na ten temat coś powiedzieć nie znając szczegółów - zaznacza Przemysław Kotłowski , dyrektor SP 63 w Bydgoszczy. - Jeśli szkoła podstawowa miałaby ograniczyć się do edukacji wczesnoszkolnej, to w naszym przypadku trzeba się zastanowić co z 45 nauczycielami IV – VI. Jeśli chodzi o uczniów, obserwujemy dość duże problemy związane z przejściem po klasie trzeciej do drugiego etapu edukacyjnego, a pozostają w tym samym budynku, w większości z tymi samymi kolegami, koleżankami, a co tu mówić o zmianie szkoły.

- Etapy edukacyjne w modelu 4-4-4 mają obecnie zbyt dużo niewiadomych, np. czy drugi etap byłby w tym samym budynku co pierwszy? Jeżeli nie, to co z kadrą dydaktyczną, czy np. nauczyciele mojej szkoły otrzymają zatrudnienie w II etapie? - zastanawia się Rafał Chylewski, dyrektor SP 16 w Grudziądzu.

Szczegóły zmian mają być przedstawione na ogólnopolskiej debacie, która odbędzie się 27 czerwca w Toruniu.

Wideo

Materiał oryginalny: Czeroletnia podstawówka, gimnazjum i liceum? To możliwe - Gazeta Pomorska

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
głosowałem na pis

Pomysł jeszcze głupszy od obecnie funkcjonującego. Komuś bardzo zależy na posiadaniu niewykształconego 35 milionowego narodu. Takim i łatwo się steruje i taki ciężko pracuje nie protestując.

G
Gość

O reorganizacji administracji publicznej, o wygenerowaniu miliardów oszczędności:

I. Rodzaje edukacji i szkolnictwa:
1)4 lata - szkoła elementarna 1-go stopnia - jest bez wymogu dalszej nauki i jeśli delikwent nie chce
2)4 lata - szkoła elementarna 2-go stopnia - jest konieczna do podjęcia nauki w szkołach średnich
3)3 lata - szkoła średnia bez matury - np. nauki zawodów - nie daje możliwości podjęcia studiów bezpłatnych
4)4 lata - szkoła średnia z maturą - np. humanistyczne, technika - uprawnia do podjęcia studiów bezpłatnych

II. Minsterstwa z połączenia:
1)Min. Nauki i Szkolnictwa Wyższego + Min. Edukacji Narodowej + Min. Kultury i Dziedzictwa Narodowego
2)Ministerstwo Finansów + Ministerstwo Skarbu Państwa
3)Ministerstwo Środowiska + Ministerstwo Sportu i Turystyki
4)Ministerstwo Gospodarki + Min. Rolnictwa i Rozwoju Wsi + Min. Infrastruktury i Rozwoju
Ilość Ministerstw 4

III. Ministerstwa samodzielne, nieintegrowane:
1)Ministerstwo Obrony Narodowej
2)Ministerstwo Spraw Wewnętrznych
3)Ministerstwo Spraw Zagranicznych
4)Ministerstwo Sprawiedliwości
5)Ministerstwo Zdrowia
6)Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
7)Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Ilość ministerstw 7

IV. Inne reorganizacje i oszczędności w administracji:
1)Kuratoria oświaty, zlikwidować. Kiedy rzeczowe ministerstwa, wtedy nie jest potrzebnym dublowanie zadań Nauczyciel ma dyplom pedagogiki nie w tymż celu, aby wchodziła mu w kaszę jakaś pani kurator, a która i często bez dyplomu
2)W każdym mieście powiatowym utworzyć: „Biuro Koordynatora ds. Lokalnego Szkolnictwa”. Szkoły - po tym pozbawieniu obecnej administracji, de facto: „dyrektorowania i sekretarkowania, imieninowania i kawowania” - niekoniecznie muszą być „administracyjnie kulejącymi”. Tutaj w każdej ze szkół wystarczy ustanowić 1-go reprezentanta szkoły - nauczyciela przed wiekiem emerytalnym, nauczyciela emeryta - który potrzeby danej szkoły koordynuje z „Biurem Koordynatora ds. Lokalnego Szkolnictwa”. Tym prostym sposbem likwiduje się szerokie anomalie i te jeszcze rodem wprost z PRL
3)KRUS i ZUS, połączyć w całość
4)Czy obecne ilości, rządowych Agencji do Agencji i spółek SP, są tymiż zasadnymi i koniecznymi?
5)Urzędy, rezydujące w pałacach przenieść do tanich biurowcówi, pałace odsprzedać, nastąpi spore zmniejszenie kosztów
6)Wnieść o prolongatę wysokości zadłużenia zagranicznego i odsetek. Umieli za komuny czynić, powinni za PiS-Gowin
7)System podatkowy sprowadzić do realności i zrozumiałej dla Kowalskiego. Kowalski ma zarabiać, a nie swoje dokładać!
8)Tony papierzysk, którymi obłożono firmy i administracje państwowe, odesłać na powrót do Brukseli. Jak tam potrzebują, niewiadomym do czegoż i na czyje to szczęście, niech je sami wypełniają i finansują
9)Spółki z kapitałem zagranicznym przyuczyć na stałe do rodzajów podatków i zdopingować je do właściwej płatności CIT
10)Na co jest komu potrzebnym aż 500 tys urzędników czy może i więcej? I co w XXI wieku i przy doskonałej technologii! Stany ilości urzędników zmniejszyć o 1/3. Za PRL tychże było 105 tys i co ze wszystkimi służbami, PRL przetrwał 45 lat. Vide/2/, résumé!

R
Résumé:

Ww. projekcie jest 11 ministerstw, miast obecnych 17, i zostają przy nim zaoszczędzone dziesiątki mld. rocznie. Wypadałoby zapytać: po co są 2 analogiczne ministerstwa, nauki i edukacji? Za PO nastąpił przyrost administracji, 90 tys, niezasadny i znaczny, który obecnie należy odkręcić i przynajmniej do stanu poprzedniego. Ktoś zapyta: no tak, natomiast co ze zwolnionymi urzędnikami? Jak to co? Oni sami o sobie stanowią: najinteligentniejsi, wykształceni na picobello, najdemokratyczniejsi w całej Unii, etc. Więc jaki dla nich jest problem w znalezieniu stosownej pracy i w przybytku PUP i WUP? Nie zapominajmy, znalezienie pracy przez same doskonałości! Owe doskonałości są niezmiernie zafascynowane Unią. Więc im nic nie stoi na przeszkodzie, ażeby pracę znaleźć w miejscu które kochają. Za projekt, pro publico bono, nikt nie będzie żądał opłat autorskich, gratyfikacją będą zaoszczędzone w budżecie miliardy. Projekt można i przesłać wprost do myślicieli: Premier, naczelnego Prezesa kraju, Ministrów, Kukiza, Gowin, etc.

a
abcd

i od początku powinno tak być, ale byłoby zbyt prosto. A zbyt prosto oznacza "za mało etatów i pieniędzy" dla WIELKICH reformatorów. Dlatego wymyślili idiotyzm: 6+3+3.

x
x

Ważny jest program nauczania i poziom kadry, jeśli będzie się robić dzieciom wyznaniowo-pseudopartiotyczną kaszkę z mózgu, żadna reforma nic nie da.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3