reklama

Dobry PR jest OK! Studenci promowali Radio-Sygnały

RedakcjaZaktualizowano 
W projekt, który był warunkiem zaliczenia przedmiotu, zaangażowanych było ok. 20 osób. <br>- Przygotowywanie akcji promocyjnej okazało się świetną zabawą - mówili żacy.
W projekt, który był warunkiem zaliczenia przedmiotu, zaangażowanych było ok. 20 osób. - Przygotowywanie akcji promocyjnej okazało się świetną zabawą - mówili żacy. Sławomir Mielnik
Studenci dziennikarstwa na uniwersytecie poznawali tajniki branży PR, prowadząc samodzielną kampanię reklamową.

Dobry pomysł, intensywność w działaniu i dotarcie do jak największej grupy ludzi. To tylko część wyzwań z jakimi zmierzyli się żacy z dziennikarstwa na uniwersytecie.

- Cała nasza specjalność w ramach przedmiotu o nazwie kampanie w PR i reklamie musiała zająć się wypromowaniem konkretnej marki - mówi Anita Pilżys, studentka ze specjalności public relations i reklama na dziennikarstwie. - Postanowiliśmy, że będzie to promocja Radio Sygnałów. Taką akcją chcieliśmy poprawić m.in. słuchalność RS.

Na początku młodzi piarowcy przeprowadzili ankiety sprawdzające stan wiedzy ich kolegów z uczelni na temat studenckiej rozgłośni.

- Pytania dotyczyły tego, czy ludzie słuchają RS, skąd się dowiedzieli o stacji lub z jakich powodów jej słuchają - wymieniają żacy. - Dowiedzieliśmy się m.in. tego, że w akademikach stacja jest znacznie bardziej rozpoznawalna niż np. na różnych wydziałach UO - dodają.

Kolejnym punktem była akcja plakatowania miasteczka studenckiego i wydziałów UO.
- Naszym hasłem była "Czarna Dziura" - wyjaśnia Monika Guzikowska, uczestniczka projektu. - I to właśnie na plakatach można było zobaczyć taką "czarną dziurę", której przyświecała idea "daj się wciągnąć!". W ten sposób chcieliśmy studentów zaciekawić, na tyle, by weszli na nasz oficjalny fanpage projektu, gdzie przekazywane będą dalsze informacje. Adres był podany na plakacie - dodaje.

Żacy przygotowali też oficjalny spot reklamujący RS, który umieścili na swoim fanpage'u.

- Ta akcja była korzystna dla obu stron - komentuje Leszek Bil, naczelny RS. - My zyskaliśmy na popularności i dowiedzieliśmy się np. jaka forma promocji jest najbardziej skuteczna, a studenci promując markę zdobyli cenne doświadczenie - dodaje.

- To był pierwszy tego typu projekt i chcę go powtórzyć w kolejnym semestrze. Studenci mogli sami przeprowadzić całą kampanię i dojść do wniosków, co poszło dobrze, a co wymagałoby poprawy - ocenia dr Adam Drosik, prowadzący zajęcia.

Zima 30-lecia w Polsce, zasypie nas śnieg

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3