Dobry PR jest OK! Studenci promowali Radio-Sygnały

Redakcja
W projekt, który był warunkiem zaliczenia przedmiotu, zaangażowanych było ok. 20 osób. - Przygotowywanie akcji promocyjnej okazało się świetną zabawą - mówili żacy.
W projekt, który był warunkiem zaliczenia przedmiotu, zaangażowanych było ok. 20 osób. - Przygotowywanie akcji promocyjnej okazało się świetną zabawą - mówili żacy. Sławomir Mielnik
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Studenci dziennikarstwa na uniwersytecie poznawali tajniki branży PR, prowadząc samodzielną kampanię reklamową.

Dobry pomysł, intensywność w działaniu i dotarcie do jak największej grupy ludzi. To tylko część wyzwań z jakimi zmierzyli się żacy z dziennikarstwa na uniwersytecie.

- Cała nasza specjalność w ramach przedmiotu o nazwie kampanie w PR i reklamie musiała zająć się wypromowaniem konkretnej marki - mówi Anita Pilżys, studentka ze specjalności public relations i reklama na dziennikarstwie. - Postanowiliśmy, że będzie to promocja Radio Sygnałów. Taką akcją chcieliśmy poprawić m.in. słuchalność RS.

Na początku młodzi piarowcy przeprowadzili ankiety sprawdzające stan wiedzy ich kolegów z uczelni na temat studenckiej rozgłośni.

- Pytania dotyczyły tego, czy ludzie słuchają RS, skąd się dowiedzieli o stacji lub z jakich powodów jej słuchają - wymieniają żacy. - Dowiedzieliśmy się m.in. tego, że w akademikach stacja jest znacznie bardziej rozpoznawalna niż np. na różnych wydziałach UO - dodają.

Kolejnym punktem była akcja plakatowania miasteczka studenckiego i wydziałów UO.
- Naszym hasłem była "Czarna Dziura" - wyjaśnia Monika Guzikowska, uczestniczka projektu. - I to właśnie na plakatach można było zobaczyć taką "czarną dziurę", której przyświecała idea "daj się wciągnąć!". W ten sposób chcieliśmy studentów zaciekawić, na tyle, by weszli na nasz oficjalny fanpage projektu, gdzie przekazywane będą dalsze informacje. Adres był podany na plakacie - dodaje.

Żacy przygotowali też oficjalny spot reklamujący RS, który umieścili na swoim fanpage'u.

- Ta akcja była korzystna dla obu stron - komentuje Leszek Bil, naczelny RS. - My zyskaliśmy na popularności i dowiedzieliśmy się np. jaka forma promocji jest najbardziej skuteczna, a studenci promując markę zdobyli cenne doświadczenie - dodaje.

- To był pierwszy tego typu projekt i chcę go powtórzyć w kolejnym semestrze. Studenci mogli sami przeprowadzić całą kampanię i dojść do wniosków, co poszło dobrze, a co wymagałoby poprawy - ocenia dr Adam Drosik, prowadzący zajęcia.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie