Dotacje na rozwój działalności eksportowej

Michał Knapik bonusconsulting.pl
Efektem projektu powinien być wzrost udziału eksportu w całkowitej sprzedaży poprzez nawiązanie nowych kontaktów biznesowych na rynkach zagranicznych. (fot. sxc)
Efektem projektu powinien być wzrost udziału eksportu w całkowitej sprzedaży poprzez nawiązanie nowych kontaktów biznesowych na rynkach zagranicznych. (fot. sxc)
Przedsiębiorstwa z sektora MSP, czyli zatrudniające do 249 pracowników mogą starać się o dotacje unijne na profesjonalne doradztwo dotyczące rozwoju działalności eksportowej oraz na dofinansowanie konkretnych działań zmierzających do podbijania nowego zagranicznego ryku zbytu.

 W ramach Działania 6.1 Paszport do eksportu Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka firmy, które chcą otrzymać dotację, muszą prowadzić działalność i mieć siedzibę na terytorium Polski oraz w roku obrotowym poprzedzającym rok, w którym złożą wniosek o udzielenie wsparcia muszą posiadać udział eksportu w całkowitej sprzedaży nie przekraczający 30 %. Ten zapis oznacza, iż firmy które dopiero zamierzają rozpocząć eksport swoich produktów również mogą starać się o dofinansowanie.

Zobacz: Kolejny nabór na e-biznes

Efektem projektu powinien być wzrost udziału eksportu w całkowitej sprzedaży poprzez nawiązanie nowych kontaktów biznesowych na rynkach zagranicznych.

Składając wniosek do ww. Działania najpierw należy złożyć go do tzw. I etapu, polegającego na dofinansowaniu sporządzenia strategii eksportowej. Przedsiębiorstwa w I etapie mogą ubiegać się maksymalnie o 80% kosztów kwalifikowalnych, jednak nie więcej niż o 10 000 zł. Dopiero po sporządzeniu (maksymalnie w ciągu 6 miesięcy) strategii eksportowej, firmy mogą ubiegać się o zdecydowanie większe dotacje na rozwój eksportu w ramach II etapu.

Zobacz: Kredyt technologiczny> Nabór wniosków od lipca

Warunkiem przystąpienia do II etapu jest pozytywna analiza wykonana w ramach strategii eksportowej. W przypadku stwierdzenia w analizie, iż przedsiębiorstwo nie ma żadnych szans lub szanse są niewielkie na zdobycie nowego rynku zagranicznego, firma otrzymująca dotację nie musi jej oddawać ale nie może przystąpić do II etapu.

II etap to nic innego jak wdrożenie przygotowanej w I etapie strategii eksportowej

Przedsiębiorstwo może się wtedy ubiegać o dofinansowanie na udział w zagranicznych imprezach targowo-wystawienniczych w charakterze wystawcy, na udział w misjach gospodarczych za granicą, na wyszukiwanie i dobór partnerów na rynkach docelowych, czy też na uzyskanie niezbędnych dokumentów uprawniających do wprowadzenia produktów lub usług przedsiębiorcy na wybrane rynki docelowe. Na powyższe działania przedsiębiorstwa mogą otrzymać maksymalnie 200 000 zł ale nie więcej niż 50% kosztów kwalifikowalnych.

Wnioski należy składać do Regionalnych Instytucji Finansujących. Nabór wniosków trwa od 15 czerwca do 10 lipca 2009 r. Kolejna runda naboru zaplanowana jest na wrzesień br.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska