Talisman to czteromiejscowe sportowe coupé wyższej klasy. Jego bryła to pięknie zarysowane płynne linie i świetne proporcje, które nadają całości dynamiki. Wrażenie to potęguje ogromna. koliście wygięta szyba boczna.
Reflektory wykorzystujące technologię pozwalającą na odbijanie światła mają formę szklanego pasa, który jest przedłużony w zakończeniach przednich błotników. Logo Renault umieszczono pośrodku potężnej osłony chłodnicy, nadającej przodowi talismana niezwykłej drapieżności.
Dla zapewnienia pasażerom komfortu i odpowiedniej przestrzeni wewnątrz samochodu przednia szyba znajduje przedłużenie w dwóch pasach szkła, które przechodzą w dach, a potem w tylną szybę w kształcie litery "V". Drzwi typu "skrzydła motyla" mają długość aż 245 centymetrów i podnoszą się do góry za pomocą systemu elektrohydraulicznego.
Niezwykle proste, a jednocześnie eleganckie wnętrze utrzymane jest w tonacji czerwono-szarej. Czerwona jest skórzana tapicerka, a szare pozostałe elementy kabiny. Fotele mają konstrukcje z włókien węglowych, a skórzana tapicerka jest połączona z elastyczną tkaniną, pod która kryje się specjalna kieszeń. Napełnia się ona powietrzem i w ten sposób regulowana jest wysokość siedzenia.
Deska rozdzielcza połączona jest z przegrodą czołową za pomocą wąskich metalowych belek i przypomina skrzydło samolotu. Nie ma na niej nic oprócz zegara. Po obróceniu jego górnej części odsłania się schowek.
Po obu stronach kierownicy cztery liczniki, składające się z trzech nałożonych na siebie kryształowych tarcz, sprawiają wrażenie zawieszonych w powietrzu. Cyfry na zegarach wygrawerowano laserem.
W talismanie fotele są nieruchome, ale deska rozdzielcza i pedały są ze sobą sztywno połączone i mogą być przesuwane elektrycznie do przodu i do tyłu. Takie rozwiązanie sprawia, że pasażerowie siedzący z tyłu mają zawsze tyle samo miejsca na nogi.
W talismanie podróżować będziemy na dmuchanych fotelach z włókien węglowych.
Samochód uruchamia się kartą, która służy także do otwierania drzwi i pokrywy bagażnika. Sterowany głosem panoramiczny ekran umieszczony jest w górnej części deski rozdzielczej i dzięki trzem kamerom zapewnia panoramiczne widzenie z tyłu pojazdu.
Talisman jest urzeczywistnieniem koncepcji Touch Design i stanowi zapowiedź nowego kierunku stylistyki, jaka ma charakteryzować wnętrza samochodów Renault w przyszłości. Wnętrze auta ma nie tylko cieszyć oko, ale musi być także ergonomiczne i miłe w dotyku. Elementy kabiny nie mają być ani doskonale ergonomiczne, ani doskonale piękne, lecz muszą łączyć obie cechy.
Talisman waży 1,6 tony i jest wyposażony w 4,5-litrowy silnik V8 posiadający udoskonalony system chłodzenia, dzięki obecności bocznych dysz wylotu powietrza. Dysza umieszczona w części dolnej z tyłu została opracowana w taki sposób, aby zapewnić lepszą i bardziej stabilną aerodynamikę.
Komu się wydaje, że pomysły Renault są zbyt futurystyczne, aby mogły być wprowadzone do masowej produkcji, niech pamięta, że lada tydzień w salonach pojawi się model avan-
time, który jeszcze parę lat temu był tylko fantastycznym prototypem, a dzisiaj ludzie zapisują się, aby go kupić.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?