- Aby zapewnić jak najwyższą jakość przyszłego ronda, masa bitumiczna z której będzie wykonana jego nawierzchnia przeszła badania w kilku niezależnych laboratoriach drogowych, w tym w akredytowanym laboratorium GDDKiA - mówi Michał Wandrasz z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Wszystkie badania wypadły pomyślnie i dlatego wykonawca może przystąpić do kolejnych etapów inwestycji.
Po ułożeniu na rondzie i dojazdach od strony Opola i Nysy warstwy wiążącej i ścieralnej (w drugim tygodniu października) ruch na DK 46 zostanie przełożony na nowe rondo i będzie odbywał się po jego jednej stronie w obu kierunkach.
Kierowcy jadący od strony Brzegu (DK 94) będą włączać się do DK 46 za pomocą tymczasowego wjazdu. Zakończenie całości inwestycji powinno nastąpić do końca października 2016 roku.
Przypomnijmy. W miejscu istniejącego rozległego skrzyżowania w Karczowie budowane jest czterowlotowe rondo turbinowe. Dla zwiększenia przepustowości powstanie bypass pozwalający wjechać na drogę krajową 94 w stronę Brzegu omijając samo rondo.
W ramach inwestycji powstaną także m.in. ścieżki pieszo-rowerowe, oświetlenie, urządzenia poprawiające bezpieczeństwo oraz znak zmiennej treści na wlocie do ronda od strony Opola.
Świetlna tablica pozwoli informować kierowców o ewentualnych utrudnieniach na autostradzie. Widząc taki komunikat, kierowca będzie mógł zjechać na rondzie w kierunku Brzegu na DK 94, unikając w ten sposób wjeżdżania na węźle „Opole Zachód” na zakorkowaną autostradę. Nowe rondo będzie również monitorowane.
Koszt przebudowy skrzyżowania „na grzybku” to 6,5 miliona złotych, a zadanie realizuje firma „M+” z Kędzierzyna-Koźla.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?