Działanie 6.1 POIG Paszport do eksportu

Redakcja
  • Działanie 6.1 „Paszport do eksportu” skierowane jest do przedsiębiorców z sektora MSP (małych i średnich przedsiębiorstw), którzy mają siedzibę i działają na terytorium Polski oraz rozpoczynają działalność eksportową lub są zainteresowani zwiększeniem eksportu.
  • Jednocześnie w roku obrotowym poprzedzającym rok, w którym złożą wniosek o udzielenie dofinansowania, wnioskodawcy muszą posiadać udział eksportu w całkowitej sprzedaży nie przekraczający 30 proc. – Dofinansowaniem obejmowane są projekty, których celem jest zwiększenie udziału eksportu w całkowitej sprzedaży – tłumaczy Monika Karwat-Bury, rzecznik prasowy PARP. – Przy ocenie projektów zwraca się uwagę także na intensyfikację współpracy z zagranicznymi partnerami oraz zwiększenie rozpoznawalności marek firmowych zagranicą – dodaje Karwat-Bury.
  • Dwa etapy projektu:

    W ramach Działania 6.1 dofinansowaniem mogą zostać objęte projekty realizowane oddzielnie w dwóch kolejnych etapach.

    Etap I to przygotowanie Planu rozwoju eksportu, który może zostać opracowany poprzez zakup zewnętrznych usług doradczych.

  • Czas przygotowywania Planu nie powinien przekroczyć 6 miesięcy. Właściwie przygotowany Plan powinien zawierać 3 niezwykle istotne elementy: analizę pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa oraz wskazanie rynków docelowych działalności eksportowej, badanie wybranych rynków docelowych (przeprowadzenie analizy aktów prawnych, procedur, zwyczajów, praktyk handlowych i zasad warunkujących dostęp produktu lub usługi przedsiębiorcy do rynku) oraz wskazanie i uzasadnienie wyboru co najmniej dwóch działań do realizacji przez przedsiębiorcę w celu ekspansji na wybrane rynki.
  • Co istotne, intensywność wsparcia na przygotowanie Planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 80% całkowitych wydatków na zakup usług doradczych związanych z jego przygotowaniem. Łączna kwota wsparcia dla jednego przedsiębiorcy nie może zaś być wyższa niż 10 000 złotych.
  • Etap II to wdrożenie Etap II to wdrożenie Planu rozwoju eksportu przy wykorzystaniu co najmniej dwóch z następujących działań proeksportowych:

  • udział w zagranicznych imprezach targowo-wystawienniczych w charakterze wystawcy, organizacja i udział w misjach gospodarczych za granicą, wyszukiwanie i dobór partnerów na rynkach docelowych, uzyskanie niezbędnych dokumentów uprawniających do wprowadzenia produktów lub usług przedsiębiorcy na wybrane rynki docelowe, doradztwo w zakresie strategii finansowania przedsięwzięć eksportowych i działalności eksportowej, doradztwo w zakresie opracowania koncepcji wizerunku przedsiębiorcy na wybranych rynkach docelowych.
  • Niezbędne warunki

  • Warunkiem ubiegania się o dofinansowanie wdrożenia Planu rozwoju eksportu w ramach II etapu jest uprzednia realizacja projektu dotyczącego przygotowania Planu w ramach etapu I, uzyskanie pozytywnego wyniku weryfikacji Planu oraz zawarta w nim rekomendacja rozwoju przedsiębiorstwa wnioskodawcy poprzez eksport. Intensywność wsparcia na realizację Planu nie może przekroczyć 50% całkowitych kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem i nie może być jednocześnie wyższa niż 200 000 zł dla jednego przedsiębiorcy na jeden projekt. Przedsiębiorca może otrzymać wsparcie na przygotowanie oraz wdrażanie Planu rozwoju eksportu tylko jeden raz w okresie realizacji Działania 6.1.
  •  

    emisja bez ograniczeń wiekowych
    Wideo

    Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

    Dołącz do nas na Facebooku!

    Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

    Polub nas na Facebooku!

    Kontakt z redakcją

    Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

    Napisz do nas!

    Polecane oferty

    Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska