Egzamin ósmoklasisty w 2020 roku w województwie opolskim. Są wyniki

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Egzamin ósmoklasisty 2020 w Opolu.
Egzamin ósmoklasisty 2020 w Opolu.
59,9 proc. z języka polskiego, 44,6 proc. - z matematyki, 54. proc - z angielskiego, 56,1 proc. - z niemieckiego - to średnie noty egzaminów ósmoklasistów z województwa opolskiego.

Egzamin ósmoklasisty jest obowiązkowy, więc musi do niego przystąpić każdy uczeń podstawówki, aby ukończyć szkołę. Nie ma jednak limitu punktów, które trzeba zdobyć, a to oznacza, że egzamin zda każdy uczeń, który go napisze.

Egzamin ósmoklasisty miał formę pisemnego sprawdzianu. Uczniowie kończący szkołę podstawową musieli podejść do testu z trzech przedmiotów obowiązkowych, czyli z języka polskiego, matematyki i języka obcego.

W terminie głównym (16 - 18 czerwca) do egzaminów przystąpiło 7591 spośród 7616 uczniów ósmych klas szkoły podstawowej (ok. 99 proc).

Z języka polskiego do egzaminu przystąpiło 7479 uczniów, z matematyki 7485, z języków obcych 7531. Język angielski zdawało 6546 uczniów, niemiecki - 989, francuski - 2, rosyjski i hiszpański - po 1.

Pozostali ósmoklasiści przystąpili w terminie dodatkowym - na początku lipca albo byli zwolnieni z egzaminów jako laureaci konkursów przedmiotowych. W ostatniej grupie było 6 laureatów egzaminów z języka polskiego, 4 - z matematyki, 13 - z języka angielskiego, 30 - z niemieckiego.

Egzamin ósmoklasisty 2020 za nami. Ostatni egzamin to język...

Średni wynik egzaminów z języka polskiego wszystkich uczniów wyniósł na Opolszczyźnie 59,9 proc.,
w dużych miastach: 65,3 proc.,
w średnich: 59,8 proc.,
małych: 57,7 proc.,
w szkołach wiejskich: 60 proc.,
szkołach publicznych - 59,8 proc.,
niepublicznych - 65,7 proc.

Średni wynik z matematyki na Opolszczyźnie to: 44,6 proc.,
w dużych miastach: 56 proc.,
średnich: 43,6 proc.,
małych: 42,4 proc.
na wsiach: 43,2 proc.,
w szkołach publicznych: 44,3 proc.,
niepublicznych: 55,2 proc.

Średni wynik opolskich uczniów z języka angielskiego na Opolszczyźnie wyniósł: 54 proc.,
w dużych miastach: 66 proc,
w średnich - 55,7 proc.
małych - 50,8 proc.,
na wsiach: 50,8 proc.,
w szkołach publicznych: 53,6 proc.,
niepublicznych: 67,8 proc.

Średni wynik z języka niemieckiego na Opolszczyźnie to 56,1 proc.,
w dużych miastach: 55,3 proc.,
średnich: 52,5 proc.,
małych: 53,5 proc.,
na wsiach: 57,5 proc.,
w szkołach publicznych: 56,3 proc.,
niepublicznych: 50,6 proc.

Uczeń zdający egzamin z języka rosyjskiego zdobył 93 proc. punktów. Wiadomo, że był to uczeń z Opola w szkole publicznej.

Wynik z j. francuskiego to 61 proc., a hiszpańskiego - 57 proc. Tu także wiadomo, że zdawali je uczniowie Opola w szkołach publicznych.

Wyniki egzaminów ósmoklasisty w województwie opolskim w 2020 roku:

  • 59,9 (j. polski),
  • 44,6 (matematyka),
  • 54 (j. angielski)
  • 56,1 (j. niemiecki),
  • 93 (j. rosyjski),
  • 61 (j. francuski),
  • 57 - (j. hiszpański)

Z wyników egzaminów w podziale na powiaty wynika, że z j. polskiego najlepiej poradzili sobie (trzy pierwsze miejsca) uczniowie z miasta Opola, powiatu krapkowickiego i powiatu opolskiego, z matematyki - z Opola, powiatu strzeleckiego i krapkowickiego, z j. angielskiego - z Opola, powiatu opolskiego i strzeleckiego, a z niemieckiego - z powiatu opolskiego, krapkowickiego i strzeleckiego.

Wyniki egzaminu ósmoklasisty 2020 w województwie opolskim według powiatów
Powiat brzeski:
60,1 (j. polski),
41,8 (matematyka),
52,5 (j. angielski)
44,4 (j. niemiecki)

Powiat głubczycki:
58,2 (j. polski),
38,9 (matematyka)
45 (j. angielski)
30,7 (j. niemiecki)

Powiat kędzierzyńsko-kozielski:
60,9 (j. polski), 43 (matematyka)
54,4 (j. angielski)
54,9 (j. niemiecki)

Powiat kluczborski:
60,1 (j. polski),
42,9 (matematyka)
52,3 (j. angielski)
49,8 (j. niemiecki)

Powiat krapkowicki:
63,4 (j. polski),
45,3 (matematyka)
54,8 (j. angielski)
62,2 (j. niemiecki)

Powiat namysłowski:
52,5 (j. polski),
36,1 (matematyka)
44,1 (j. angielski)
35,3 (j. niemiecki)

Powiat nyski:
58,2 (j. polski)
42,2 (matematyka)
52,1 (j. angielski)
47,4 (j. niemiecki)

Powiat oleski:
56,9 (j. polski)
42,1 (matematyka)
46,4 (j. angielski)
52,4 (j. niemiecki)

Powiat opolski
61 (j. polski)
47 (matematyka)
56,7 (j. angielski)
63 (j. niemiecki)

Powiat prudnicki
58,6 (j. polski)
42,7 (matematyka)
52,5 (j. angielski)
57 (j. niemiecki)

Powiat strzelecki
58,4 (j. polski)
46,6 (matematyka)
55,5 (j. angielski)
58,9 (j. niemiecki)

miasto Opole
65,3 (j. polski)
56 (matematyka)
66 (j. angielski)
55,3 (j. niemiecki)
93 (j. rosyjski)
61 (j. francuski)
57 (j. hiszpański)

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna we Wrocławiu podała, że wstępne wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury i wykorzystania zawartych w nim informacji.

Z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością odczytywania, interpretowania i przetwarzania danych przedstawionych w tekście i na diagramie oraz ich wykorzystania w sytuacji praktycznej.

Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści rozwiązujący zadania z języka angielskiego najlepiej poradzili sobie z zadaniami otwartymi sprawdzającymi znajdowanie określonych informacji w tekście pisanym. Dla uczniów, którzy przystąpili do egzaminu z języka niemieckiego, najłatwiejsze okazały się zadania zamknięte sprawdzające znajomość funkcji językowych.

Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie z zakresu kształcenia językowego sprawdzające znajomość gramatyki języka polskiego.

Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte, w którym uczniowie na podstawie informacji zawartej w zadaniu musieli przedstawić uzasadnienie tezy dotyczącej podanego wielokąta). W przypadku języka angielskiego i niemieckiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość funkcji językowych.

W języku angielskim, jak i niemieckim trudne było także zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych.

Z języka angielskiego uczniowie uzyskali najwyższy średni wynik za rozwiązanie zadań sprawdzających rozumienie tekstów pisanych – 62%, gorzej poradzili sobie z zadaniami sprawdzającymi znajomość funkcji językowych oraz rozumienie ze słuchu (średni wynik - odpowiednio 58% i 54%), a także z tworzeniem wypowiedzi pisemnej (średni wynik – 51%).

Najwięcej trudności sprawiły uczniom zadania sprawdzające znajomość środków językowych (średni wynik – 44% punktów możliwych do uzyskania).

Za rozwiązanie zadań z języka niemieckiego zdający uzyskali średnio 45% punktów możliwych do zdobycia. Uczniowie uzyskali najwyższy średni wynik za rozwiązanie zadań sprawdzających znajomość funkcji językowych oraz rozumienie tekstów pisanych (średni wynik – odpowiednio 52% i 47%), gorzej poradzili sobie z zadaniami sprawdzającymi znajomość środków językowych oraz rozumienie ze słuchu (średni wynik – 45% w każdym z wymienionych obszarów). Najwięcej trudności sprawiło uczniom tworzenie wypowiedzi pisemnej (średni wynik – 33% punktów możliwych do uzyskania).

Średnie wyniki egzaminu ósmoklasisty w Polsce

  • język polski - 59 proc.
  • matematyka - 46 proc.
  • język angielski - 54 proc.
  • język niemiecki 45 proc.
  • język rosyjski 48 proc.
  • język francuski 72 proc.
  • język hiszpański 66 proc.
  • język włoski 57 proc.

Czy będą szybkie testy dla maturzystów?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie