Ekologiczny diesel

Taw
Już jesienią na rynku pojawi się kolejna wersja terenowej toyoty RAV4 z silnikiem common rail.

Nowa wersja wyposażona zostanie w dwulitrową jednostkę diesla o mocy 85 kW i sporym momencie obrotowym wynoszącym 250 Nm w zakresie 1800-3000 obr./min. Technologia common rail wykorzystuje wysokoprężną pompę i sterowane komputerowo wtryskiwacze, dostarczające odpowiednią ilość paliwa do cylindrów. Zanim paliwo trafi do silnika, przechowywane jest pod ciśnieniem do 135 Mpa w zbiorniku zwanym właśnie common rail. Wtrysk pod dużym ciśnieniem bardziej rozpyla paliwo, co owocuje generowaniem większej mocy, czystszym spalaniem i ekonomiczniejszym zużyciem oleju napędowego.
Komputer nadzoruje również dopływ bardzo niewielkiej ilości paliwa do komory spalania na kilka mikrosekund przed zapłonem głównym. Zapłon wstępny powoduje, że uderzenie głównego spalania jest mniejsze i cichsze. Dzięki temu silnik ten z naddatkiem spełnia normy europejskiego rozporządzenia Step III o dopuszczalnym poziomie szkodliwych substancji w spalinach, a urządzenie recyrkulacji spalin EGR zmniejsza wydzielanie tlenków azotu. Silnik wyposażony jest także w dwa katalizatory. Te wszystkie rozwiązania (także zwiększone ożebrowanie i pogrubienie ścian cylindrów, większa osłona filtru powietrza oraz wykładziny) powodują, że zredukowano w bardzo poważnym stopniu wibracje i hałas, przedłużając też okres eksploatacji silników. Zużycie paliwa RAV4 wynosi około 7 litrów/100 km, maksymalna prędkość 170 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h 12,1 sek.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska