Emerytury stażowe – na czym mają polegać? Czy będzie można otrzymać emeryturę po 35-40 latach pracy?

js
O co chodzi z emeryturami stażowymi? Czy pomysł ma szansę się udać?
O co chodzi z emeryturami stażowymi? Czy pomysł ma szansę się udać? Pixabay
Emerytury stażowe – nowy pomysł władzy wywołuje szereg kontrowersji. Zasady wypłacania emerytur miałyby się zmienić w taki sposób, żeby Polacy mogli przechodzić na emeryturę po przepracowaniu 35-40 lat. Prezydent Andrzej Duda pracuje obecnie nad projektem ustawy. Rząd stwierdza, że pomysłu nie popiera. Nie ulega jednak wątpliwości, że obietnica możliwości wypłacania emerytury w wieku 53-58 lat może stać się wyjątkowo atrakcyjną obietnicą wyborczą.

Emerytura stażowa – czy to będzie główna obietnica Andrzeja Dudy przed wyborami prezydenckimi?

Niektóre związki zawodowe postulują wprowadzenie emerytury stażowej. Ich propozycje popiera prezydent RP Andrzej Duda, który zaproponował, że:

  • emerytura stażowa w przypadku kobiet przypadałaby po 35 latach pracy;
  • emerytura stażowa w przypadku mężczyzn przypadałaby po 40 latach pracy.

Dla pracodawców takie wiadomości nie są najlepsze. Osoby ze średnim wykształceniem, potrzebne aktualnie na rynku pracy, dostałyby emerytury zdecydowanie wcześniej.

Emerytury stażowe. Pracodawcy RP nie pozostawiają na nich suchej nitki

Główny ekonomista Pracodawców RP ocenił negatywnie pomysł związków zawodowych i Andrzeja Dudy. Jego zdaniem wprowadzenie emerytur stażowych może doprowadzic do paraliżu na rynku pracy.

Leszek Juchniewicz dla Newseria Biznes: Mnie się wydaje, że taką koncepcję trzeba powiązać generalnie z reformą systemu emerytalnego, ponieważ przy tej cezurze 35 lat stażu pracy dla kobiet i 40 dla mężczyzn boję się, że będziemy mieli nadmiar młodych emerytów, a pojawi się problem wysokości świadczeń dla nich. Dziś stopa zastąpienia kształtuje się na poziomie około 50 procent, za lat 20 będzie wynosić zaledwie 30 procent, w związku z tym pojawi się problem, z czego ci młodzi emeryci będą żyli.

Emerytury stażowe - czy na pewno będą mogły wypalić?

Póki co rząd nie jest przychylny wobec pomysłu Andrzeja Dudy. Niestety, jego projekt na razie nie zyskał dużego poparcia. Z drugiej strony, jak informuje Kancelaria Prezydenta, prace na razie mają charakter koncepcyjny.

Agnieszka Rylska-Tabaczyńska z Kancelarii Prezydenta dla Business Insider:

Prace nad projektem ewentualnej, przyszłej ustawy wprowadzającej emerytury stażowe znajdują się na wstępnym etapie koncepcyjnym, mającym na celu analizę aktualnego stanu prawnego oraz określenie skutków społecznych, gospodarczych.

Wiek emerytalny w Polsce i na świecie. Jesteśmy na szarym ko...

Wzrasta sprzedaż "małpek" ale kosztem dużych formatów

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 70

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
12 grudnia, 20:23, Marian:

Jak 60 letni facet z 45 latami stażu pracy nazywany jest młodym emerytem to 40 letni mundurowy z 20 letnim stażem a takich jest cała armia w Polsce to jest według tej oceny chyba dzidziusiem. A jak sklasyfikowani są ci co jeszcze w latrach 90 tych odchodzili na emerytury w wieku 60 lat i był to normalny wiek emerytalny. Większość tych z ponad 40 letnim stażem ma w ZUSie od 800 tys. do miliona złotych odłożonych składek i tu rząd boli najbardziej. Przepieprzyli ich odłożone składki i nie mają skąd oddać. To już chyba droga sądowa zostanie by odzyskać co nam ukradziono bo nikt głupi nie jest i domaga się tego co mu się należy. A na patologię to niech sobie sami zasuwają a nie starych ludzi zarzynać

13 grudnia, 09:15, Gość:

popieram

14 grudnia, 17:36, Gość:

Ja rowniez popieram

15 grudnia, 12:32, Gość:

Rząd ma to w dupie jesteś aja póki płacisz a jak chcesz emeryturę bo ci się należy to jesteś be.

20 grudnia, 18:00, Gość:

Jawna dyskryminacja Brak szacunku dla ludzi wypracowanych

25 grudnia 2019, 18:44, Gość:

Popieram

Popieram. Kobiety w wieku 55, a mężczyźni majac 60 odchodzili na emerytury jeszcze w roku 2006. I było to normalne, a później dowalili do 67-iu. W POLSCE NIGDY NIE BYŁO I NIE BĘDZIE SPRAWIEDLIWOŚCI. LUDZIE SA TAK NIERÓWNO TRAKTOWANI.

Z
Zmęczony i spracowany

A skąd to stwierdzenie, że ze średnim wykształceniem? Nasze pokolenie oprócz tego że jest pracowite to jeszcze ambitne. My pracując równocześnie studiowaliśmy i to za własne wypracowane pieniądze. Był to wielki wysiłek biorąc pod uwagę że zakładaliśmy rodziny. Jesteśmy zmęczeni i wyeksploatowani, coraz częściej chorujemy i jest to efekt wysiłku słabszego organizmu w tym wieku.

G
Gość
29 grudnia, 0:42, Gość:

Mam 38 lat pracy i proszę o emerytury stażowe.Brakuje mi już sił, niech młodzi się wykażą.A spracowani ludzie niech cieszą się jesienią życia , zostało mi jeszcze 5 lat do 60-tki nie wiem czy podołam jeszcze tyle pracować w dzisiejszej czasach praca ma inny wymiar i jest mi już bardzo ciężko .

najpierw dopłaty do samochodów elektrycznych do 37000 zł następnie po 100 i 500 na świnie i krowy za nasze OFE 15 % podatku braknie czasu dla emerytów stażowych zdechną janusz

G
Gość

Mam 38 lat pracy i proszę o emerytury stażowe.Brakuje mi już sił, niech młodzi się wykażą.A spracowani ludzie niech cieszą się jesienią życia , zostało mi jeszcze 5 lat do 60-tki nie wiem czy podołam jeszcze tyle pracować w dzisiejszej czasach praca ma inny wymiar i jest mi już bardzo ciężko .

G
Gość
12 grudnia, 19:47, Gość:

Zadamy emerytur stażowych 35 i 40 lat pracy dla wszystkich grup zawodowych ŻADAMY

13 grudnia, 9:48, Gość:

TAK TO SĄ NASZE WYPRACOWANE PIENIĄDZE,WOLNY KRAJ W KTÓRYM NIE MA WYBORU !!!

13 grudnia, 13:28, Leszek:

POPIERAM!!!!W każdej grupie zawodowej do wyboru po 35/40 latach to w każdym zawodzie jest już ciężko!!!!!!W każdej grupie zawodowej powinien być wybór dla każdego!!!!!!!!!!!!Kto będzie chciał to przecież nkt nie zabrania nawet do 100 lat może pracować!

13 grudnia, 13:45, Gość:

Te emerytury tylko dla pracujacych na stanowiskach robotniczych reszta do roboty pasibrzuchy wykształciuchy.

15 grudnia, 7:20, Leszek:

Co Ty pie---rlisz!!!Myślisz,że tylko Ty pracujesz!!!Dla każdej grupy zawodowej po 35/40 latach pracy się należy wybór!!!Co Ty wiesz o stresie,mobbingu i innych problemach niby tych wyksztaciuchów!!!Pracowałem kiedyś umysłowo a teraz fizycznie i w życiu już nie wrócę do umysłowej pracy bo mnie doprowadziła do nerwicy i mało co nie wylądowałem w psychiatryku!!!

To prawda do tego dochodzi problem z kręgosłupem, a nerwica i depresja "murowana"! a jeszcze jak się pracuje z ludźmi korzystającymi z pomocy społecznej , to tym ludziom się wszystko należy, tylko nie pracować!

G
Gość
12 grudnia, 20:23, Marian:

Jak 60 letni facet z 45 latami stażu pracy nazywany jest młodym emerytem to 40 letni mundurowy z 20 letnim stażem a takich jest cała armia w Polsce to jest według tej oceny chyba dzidziusiem. A jak sklasyfikowani są ci co jeszcze w latrach 90 tych odchodzili na emerytury w wieku 60 lat i był to normalny wiek emerytalny. Większość tych z ponad 40 letnim stażem ma w ZUSie od 800 tys. do miliona złotych odłożonych składek i tu rząd boli najbardziej. Przepieprzyli ich odłożone składki i nie mają skąd oddać. To już chyba droga sądowa zostanie by odzyskać co nam ukradziono bo nikt głupi nie jest i domaga się tego co mu się należy. A na patologię to niech sobie sami zasuwają a nie starych ludzi zarzynać

13 grudnia, 09:15, Gość:

popieram

14 grudnia, 17:36, Gość:

Ja rowniez popieram

15 grudnia, 12:32, Gość:

Rząd ma to w dupie jesteś aja póki płacisz a jak chcesz emeryturę bo ci się należy to jesteś be.

20 grudnia, 18:00, Gość:

Jawna dyskryminacja Brak szacunku dla ludzi wypracowanych

Popieram

L
LIVERPOOL

Jeżeli Pan Prezydent nie dotrzyma słowa i nie wprowadzi emerytur stażowych to nie wygra mojego głosu i innych oszukanych na pewno nie dostanie.Emerytura po 40 latach się nam należy jak psu buda mamy odpowiedni kapitał zgromadzony łaski nikt nikomu nie robi .Każdy z nas wie ile ma na koncie w zus i czy to nam wystarczy. Nie zastraszy nas nikt mówiąc ze pieniędzy nie ma i nie będzie. A pracodawcy niech zatrudniają młodych i zaczną im dobrze płacić to nie będą się od nich zwalniać.Panie Duda czekamy spokojnie do stycznia.Denerwuje mnie jak piszą jak jest w innych krajach mieszkamy w Polsce i trzymajmy się tego wszędzie dobrze gdzie nas nie ma żyjemy tu ,tutaj pracujemy wiec tutaj chcemy dostać emerytury stażowe za 35/40 lat pracy .

G
Gość
12 grudnia, 20:23, Marian:

Jak 60 letni facet z 45 latami stażu pracy nazywany jest młodym emerytem to 40 letni mundurowy z 20 letnim stażem a takich jest cała armia w Polsce to jest według tej oceny chyba dzidziusiem. A jak sklasyfikowani są ci co jeszcze w latrach 90 tych odchodzili na emerytury w wieku 60 lat i był to normalny wiek emerytalny. Większość tych z ponad 40 letnim stażem ma w ZUSie od 800 tys. do miliona złotych odłożonych składek i tu rząd boli najbardziej. Przepieprzyli ich odłożone składki i nie mają skąd oddać. To już chyba droga sądowa zostanie by odzyskać co nam ukradziono bo nikt głupi nie jest i domaga się tego co mu się należy. A na patologię to niech sobie sami zasuwają a nie starych ludzi zarzynać

13 grudnia, 09:15, Gość:

popieram

14 grudnia, 17:36, Gość:

Ja rowniez popieram

15 grudnia, 12:32, Gość:

Rząd ma to w dupie jesteś aja póki płacisz a jak chcesz emeryturę bo ci się należy to jesteś be.

Jawna dyskryminacja Brak szacunku dla ludzi wypracowanych

G
Gość
12 grudnia, 20:23, Marian:

Jak 60 letni facet z 45 latami stażu pracy nazywany jest młodym emerytem to 40 letni mundurowy z 20 letnim stażem a takich jest cała armia w Polsce to jest według tej oceny chyba dzidziusiem. A jak sklasyfikowani są ci co jeszcze w latrach 90 tych odchodzili na emerytury w wieku 60 lat i był to normalny wiek emerytalny. Większość tych z ponad 40 letnim stażem ma w ZUSie od 800 tys. do miliona złotych odłożonych składek i tu rząd boli najbardziej. Przepieprzyli ich odłożone składki i nie mają skąd oddać. To już chyba droga sądowa zostanie by odzyskać co nam ukradziono bo nikt głupi nie jest i domaga się tego co mu się należy. A na patologię to niech sobie sami zasuwają a nie starych ludzi zarzynać

13 grudnia, 09:15, Gość:

popieram

14 grudnia, 17:36, Gość:

Ja rowniez popieram

15 grudnia, 12:32, Gość:

Rząd ma to w dupie jesteś aja póki płacisz a jak chcesz emeryturę bo ci się należy to jesteś be.

16 grudnia, 9:58, Gość:

Popieram. Po 35 latach pracy mam zdrowie w rozsypce, wszystko boli, rano ciężko wstać, a młodzi cóż po co pracować 500 plus, mundurowi emeryci młode chłopy, po co dalej. Pracować. Najlepiej jednych ganjac do pracy do śmierci a inny lajtowo całe życie. Panie Prezydencie Pan obiecał. NDal czekam że Pan coś z tym zrobi.

niech chociaż oddadzą emerytury stażowe które były - nie

a na elektryka do 37000 zł dopłaty mają

G
Gość
13 grudnia, 20:37, Emerytura:

W mojej miejscowości jakas plaga. Jutro pogrzeb kolejnego młodego mężczyzny do 50.tki. i myślę właśnie o tych emeryturach stażowych i nie tylko. Nie sztuka płacić składki. Sztuka dożyć.....młodzi chorują. Coraz częściej.

14 grudnia, 7:23, Edzia:

Zgadza się!Dwa tygodnie temu moją koleżanka zmarła 46 lat!!!Druga leży z rakiem i dni policzone !!!Mówią,że kobiety żyją dłużej.Gówno prawda!!!

14 grudnia, 18:53, Gość:

Prawda pokolenie 80 latkow zyje a nasze pokolenie 50 latkow padaja jak muchy .stres nerwy szybkie zycie a w rzadzie statystyki ze wiek zycia sie wydluza ....masakra

15 grudnia, 07:10, TaK:

Tak pier-lą z tym naszym niby długim życiem!!!W koło się słyszy jak 50 latkowie umierają i młodsi!!!My ze stażem 35/40 zapier-amy na 500 plus i inne przywileje a dla nas wielkie "G"!!!!Powinna być emerytura dla każdej grupy zawodowej do wyboru dla każdego!!!!Kto ma zdrowie może pracować ile tylko chce!!!

Popieram 100%.

G
Gość
12 grudnia, 20:23, Marian:

Jak 60 letni facet z 45 latami stażu pracy nazywany jest młodym emerytem to 40 letni mundurowy z 20 letnim stażem a takich jest cała armia w Polsce to jest według tej oceny chyba dzidziusiem. A jak sklasyfikowani są ci co jeszcze w latrach 90 tych odchodzili na emerytury w wieku 60 lat i był to normalny wiek emerytalny. Większość tych z ponad 40 letnim stażem ma w ZUSie od 800 tys. do miliona złotych odłożonych składek i tu rząd boli najbardziej. Przepieprzyli ich odłożone składki i nie mają skąd oddać. To już chyba droga sądowa zostanie by odzyskać co nam ukradziono bo nikt głupi nie jest i domaga się tego co mu się należy. A na patologię to niech sobie sami zasuwają a nie starych ludzi zarzynać

13 grudnia, 09:15, Gość:

popieram

14 grudnia, 17:36, Gość:

Ja rowniez popieram

15 grudnia, 12:32, Gość:

Rząd ma to w dupie jesteś aja póki płacisz a jak chcesz emeryturę bo ci się należy to jesteś be.

Popieram. Po 35 latach pracy mam zdrowie w rozsypce, wszystko boli, rano ciężko wstać, a młodzi cóż po co pracować 500 plus, mundurowi emeryci młode chłopy, po co dalej. Pracować. Najlepiej jednych ganjac do pracy do śmierci a inny lajtowo całe życie. Panie Prezydencie Pan obiecał. NDal czekam że Pan coś z tym zrobi.

G
Gość

u nas nie ma związków zawodowych aby zawalczyli o nas- pozdr dla związkowców we Francji

G
Gość
14 grudnia, 10:53, Stefan:

U mnie w firmie szef ciągle informuje straszy nas pracowników że od przyszłego roku będzie zmuszony redukować załogę ze względu na podniesienie minimalnej płacy. I to na pierwszy rzut pójdą ci w wieku zbliżonym do 60 tki bo jak twierdzi Urząd Pracy się nimi najlepiej zaopiekuje. Obecnie człowiek co przekracza 60 lat życia nie ma szans na zatrudnienie. Jedynie miotła na 1/4 etatu za 500zł/miesięcznie i to nie każdy się do miotły nadaje. Można jeszcze iść na żebry pod market albo liczyć na utrzymanie rodziny(gorzej jak jej się nie ma). Inaczej mówiąc powolna śmierć ludzi którzy oddawali do ZUS przez ponad 40 lat składki wykańczając się ciężką pracą. Dzisiejsi panowie rządzący zrobili sobie z obietnic emerytur stażowych pole do windowania się na wysokie szczeble władzy na prezydencie skończywszy traktując tych z długim stażem jak trędowatych. Wymyślają setki argumentów udowadniających że nie można wprowadzić emerytur stażowych bo może to wykończyć państwo ale jak na razie to wykańczają się i nerwowo i fizycznie 60 letni ludzie którzy ciągle słyszą jaką to zakałą są dla państwa bo zachciewa się im już odpoczynku po 45 latach pracy i powinni pracować do 70-ki a raczej słaniać się na nogach podpierając laską.

15 grudnia, 09:05, 42lata charówy za sobą:

Słuszna racją,a argumenty mordy mordasiewicza mnie do pasji doprowadzają i ten jego szyderczy uśmieszek masssakra....

Będzie jak w Korei. Byle do wyborów. Dostaniemy pakiet zdrowotny, żeby wiedzieć ile roboli może dopracować do emerytury. Bo jak szybko będą zdychać to braknie kasy dla lepszych służb mundurowych uprzywilejowanych. Bo kto będzie polnował tych wszystkich niezadowolonych.

G
Gość
12 grudnia, 20:23, Marian:

Jak 60 letni facet z 45 latami stażu pracy nazywany jest młodym emerytem to 40 letni mundurowy z 20 letnim stażem a takich jest cała armia w Polsce to jest według tej oceny chyba dzidziusiem. A jak sklasyfikowani są ci co jeszcze w latrach 90 tych odchodzili na emerytury w wieku 60 lat i był to normalny wiek emerytalny. Większość tych z ponad 40 letnim stażem ma w ZUSie od 800 tys. do miliona złotych odłożonych składek i tu rząd boli najbardziej. Przepieprzyli ich odłożone składki i nie mają skąd oddać. To już chyba droga sądowa zostanie by odzyskać co nam ukradziono bo nikt głupi nie jest i domaga się tego co mu się należy. A na patologię to niech sobie sami zasuwają a nie starych ludzi zarzynać

13 grudnia, 09:15, Gość:

popieram

14 grudnia, 17:36, Gość:

Ja rowniez popieram

Rząd ma to w dupie jesteś aja póki płacisz a jak chcesz emeryturę bo ci się należy to jesteś be.

G
Gość

Rząd Związek Zawodowy...powinien się ZAJĄĆ ciężką pracą naszych KOBIET!!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3