Facebook, YouTube i Instagram. Które serwisy najczęściej odwiedzamy w godzinach pracy? Co na to pracodawcy?

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Zdecydowanie najczęściej wymieniany był Facebook, na drugim miejscu YouTube a podium uzupełnia Instagram.
Zdecydowanie najczęściej wymieniany był Facebook, na drugim miejscu YouTube a podium uzupełnia Instagram. 123RF
Udostępnij:
Niemal 2/3 Polaków przynajmniej raz w tygodniu korzysta z mediów społecznościowych w godzinach pracy. - Tylko 15 proc. z badanych, którzy przyznali, że w pracy zaglądają do social mediów wykorzystuje je wyłącznie do celów służbowych. Blisko połowa – zarówno do celów służbowych, jak i prywatnych- tłumaczy nam ekspertka. Najbardziej popularnymi kanałami używanymi w pracy są Facebook, YouTube i Instagram. Za podium znalazły się LinkedIn i Twitter.

-66 proc. Polaków przynajmniej raz w tygodniu korzysta z mediów społecznościowych w godzinach pracy. Social media stają się coraz ważniejszym narzędziem realizacji obowiązków zawodowych- tłumaczy w rozmowie z Agencją informacyjną Polska Press Aleksandra Skwarska, ekspertka Pracuj.pl.

Najbardziej popularnymi kanałami używanymi w pracy są Facebook, YouTube i Instagram. Za podium znalazły się LinkedIn i Twitter- wynika z raportu Pracuj.pl "Cyfrowa ewolucja kariery". Jak wyjaśnia ekspertka, tylko 15 proc. z badanych, którzy przyznali, że w pracy zaglądają do social mediów wykorzystuje je wyłącznie do celów służbowych. - Blisko połowa, zarówno do celów służbowych, jak i prywatnych. Mimo zmian zachodzących w powszechnym odbiorze tych kanałów aż 1/3 badanych przyznaje, że ich przełożeni nie zgadzają się na korzystanie z mediów społecznościowych przez pracowników- mówi.

Jak zauważają eksperci, jeszcze kilka lat temu korzystanie z mediów społecznościowych w godzinach pracy bywało źle postrzegane przez pracodawców, a na sprzęcie służbowym instalowano m.in. blokady uniemożliwiające korzystanie z tych kanałów. I choć postawy w tym zakresie przeszły znaczącą ewolucję, wciąż widoczne są różnice między postawami pracodawców a faktycznymi zachowaniami czy oczekiwaniami pracowników.

Jak wyjaśnia ekspert, przedsiębiorcy szukają wszelkich rozwiązań, bo "za chwilę wielu z nich może już przestać istnieć".

Od soboty możemy korzystać z ogródków przy restauracjach. Je...

- Pełna dowolność w korzystaniu z social media w pracy oczekiwana jest przez blisko połowę badanych (48 proc.), duża grupa (36 proc.) przedstawia się jako zwolennicy zgody na używanie ich w tym czasie tylko do celów służbowych. Spory udział badanych dostrzega więc potrzebę opracowania wyraźnych ram, wyznaczających granice sięgania po media społecznościowe. Podział ten powinien być jednak zrozumiały i klarowny- dodaje Skwarska.

Ekspertka podkreśla, że dobrze wykorzystane media społecznościowe to skuteczne narzędzie pracy i rozwoju zawodowego. - Respondenci najczęściej uważali media społecznościowe za dobre narzędzie do budowy różnorodnych relacji – utrzymania kontaktu ze współpracownikami i z klientami, a także szukania danych o firmach lub ofertach pracy- wylicza i dodaje, że rzadziej wskazywali jako dobre źródło bieżącej wiedzy o branży lub narzędzie poszerzania umiejętności.

Zakupy róbmy racjonalnie a nie emocjonalnie KOMENTARZ

Wideo

Materiał oryginalny: Facebook, YouTube i Instagram. Które serwisy najczęściej odwiedzamy w godzinach pracy? Co na to pracodawcy? - Polska Times

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie