Ford EcoSport - crossover do miasta i na weekendowe wypady

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Ford EcoSport 1,0 benzyna.
Ford EcoSport 1,0 benzyna. Sławomir Draguła
Testowaliśmy samochód z benzynowym silnikiem o pojemności jednego litra i mocy 125 KM.

Wygląd zewnętrzny

Samochód o długości prawie 4,1 metra i szerokości nieco ponad 1,76 metra wygląda całkiem zgrabnie. Jego wysokość natomiast to dokładnie 1653 milimetry. Z przodu na pierwszy plan wysuwa się sporych rozmiarów grill w kształcie trapezu, który ładnie koresponduje ze sporymi reflektorami oraz sporymi światłami przeciwmgielnymi. Z boku fajne wrażenie robi przetłoczenie biegnące wzdłuż karoserii na wysokości klamek oraz większe na dole drzwi. Jedną z ciekawostek dotyczących tyłu są drzwi od bagażnika, które otwierające się jak w niektórych „prawdziwych” terenówkach na bok. Dzięki temu opcjonalnie można na nich umieścić koło zapasowe.

W środku

Kokpit forda EcoSport jest praktycznie identyczny, jak ten w fieście. Materiały użyte do jego produkcji są przyzwoite, a większa część deski rozdzielczej wykonana jest z miękkiego tworzywa. Na plus może przemawiać jej ergonomia. Liczba przycisków i pokręteł jest ograniczona. Na dole, w środkowej części kokpitu, znajdują się te do sterowania klimatyzacją i wentylacją, wyżej do obsługi niektórych funkcji ekran multimedialnego. Niektórych, bo ekran jest dotykowy i to bezpośrednio na wybiera się interesujące nas funkcje. System ten może oczywiście współpracować ze smartfonem poprzez Android Auto lub Apple CarPlay.

W drodze

Teraz kilka słów o wrażeniach z jazdy. Do testu otrzymaliśmy samochód z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności litra Ecoboost i 125 KM mocy współpracującym z sześciostopniową skrzynią biegów. Autko nie jest wprawdzie demonem prędkości i przyspieszenia, ale też nie ma się, czego wstydzić. Dość szybko reaguje na wciśnięcie pedału gazu. W kabinie nie jest głośno, ale może nieco przeszkadzać charakterystyczne warczenie litrowego motoru. Fotele są wygodne i zapewniają niezłe trzymanie na krętych drogach, podróżujący z przodu mają wystarczająco dużo miejsca, by czuć się komfortowo, natomiast na tylnej kanapie przydałoby się trochę więcej przestrzeni. Jak już wspominaliśmy, dostęp do bagażnika jest przez otwierane na bok tylne drzwi, jego pojemność zaś to 355 litrów.

Podsumowanie

Ford EcoSport może być propozycją dla osób, które dość mają „zwykłych” samochodów i chciałyby spróbować przygody z crossoverem. Auto dobrze spisuje się zarówno w mieście jak i poza nim. Najtańszy EcoSport kosztuje 59 900 zł. To auto z silnikiem benzynowym 1,0 i mocy 100 KM w najuboższej wersji Trend. Za auto silnikiem o mocy 125 KM trzeba zapłacić od 63 900 zł do 88 000 zł, natomiast z tym o mocy 140 KM 80 200 i 83 200 zł. W ofercie jest też EcoSport z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,5 TDCi i dwóch poziomach mocy 100 i 125 KM. Najtańszy o mocy 100 KM kosztuje 77 100 zł a najdroższy 84 000 zł. Z kolei za forda z silniejszym dieslem trzeba zapłacić, co najmniej 88 300 zł, a w topowej wersji ST-Line nawet 95 200 zł.

Dane techniczne: Ford EcoSport 1,0 benzyna
Pojemność i rodzaj silnika: 998 cm3, R3, turbo, benzyna
Maks. Moment Obr. – 170 Nm
Moc – 125 KM
Prędkość max. – 180 km/h
Przyspieszenie 0 – 100 km/h – 12,7 sek.
Zużycie paliwa: 6,2/4,6/5,2

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska