Mamy już wszystkie potrzebne odbiory - wyjaśnia Kazimierz Grzanka, naczelnik wydziału inwestycji i remontów urzędu miasta w Głubczycach. - Wczoraj dostaliśmy te najważniejsze, wydane przez nadzór budowlany.
Wcześniej na oddanie do użytku ratusza zgodzili się strażacy, sanepid i Państwowa Inspekcja Pracy. Oznacza to, że można już powoli meblować pomieszczenia i przenosić instytucje, które będą tam miały swoją siedzibę. Największym lokatorem będzie biblioteka, która zajmie drugie piętro. Działalność w nowym miejscu rozpocznie najprawdopodobniej we wrześniu.
- Jest już rozpisany przetarg na zakup mebli - wyjaśnia Jolanta Górak, dyrektor Miejskiej i Gminnej Biblioteki Publicznej. - Kiedy tylko pojawią się w ratuszu, ruszamy z przeprowadzką.
A będzie to spora operacja. Do przeniesienia jest 55 tysięcy książek. Do tego dochodzą stosy gazet i czasopism. Dyrekcja nie przewiduje jednak dłuższej przerwy w pracy biblioteki.