Gwardia Opole zna wszystkich rywali

Marcin Sabat
Marcin Sabat
Gwardzista Antoni Łangowski (z lewej) spotka się na parkiecie m.in. z Jakubem Kłodą ze Stali Mielec.
Gwardzista Antoni Łangowski (z lewej) spotka się na parkiecie m.in. z Jakubem Kłodą ze Stali Mielec. Sławomir Jakubowski
14 drużyn, podzielonych na dwie grupy, zagra w przyszłym sezonie w PGNiG Superlidze.

Ligę zawodową, która zaczyna funkcjonowanie od najbliższego sezonu (przez trzy lata nikt z niej nie spadnie) będzie stanowić ostatecznie dziesięć najlepszych drużyn poprzedniego sezonu: Vive Tauron Kielce, Orlen Wisła Płock, Azoty Puławy, MMTS Kwidzyn, Górnik Zabrze, KPR Legionowo, Zagłębie Lubin, Chrobry Głogów, Gwardia Opole i Pogoń Szczecin oraz dwa zespoły, które uzyskały awans z 1 ligi: Meble Wójcik Elbląg i Piotrkowianin Piotrków Trybunalski. Stawkę uzupełni spadkowicz Stal Mielec oraz trzecia drużyna 1 ligi (grupa A) Wybrzeże Gdańsk. Oba te kluby otrzymały „dzikie karty”. Licencji na grę w lidze zawodowej nie uzyskały natomiast dwie inne ubiegające się o nią drużyny Śląsk Wrocław i Spójnia Gdańsk.

Sezon wystartuje najprawdopodobniej w połowie września, a na razie nie przedstawiono podziału na grupy, dokładnych dat oraz zestawu par. Poinformowano jedynie, że na inaugurację mistrz Polski z Kielc zmierzy się w Gdańsku z Wybrzeżem.

Aby zostać akcjonariuszem PGNiG Superligi drużyny musiały spełnić kryteria sportowe i finansowe. Jednym z warunków było przedstawienie budżetu w wysokości co najmniej 1,5 miliona złotych. Głównym sponsorem rozgrywek jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, a spółka ma zapewniać wpływy na poziomie 18 milionów złotych w ciągu trzech lat, z czego około 400 tysięcy co sezon ma trafiać na klubowe konta.

- Profesjonalizacja ligi oznacza też przygotowanie spójnej koncepcji marketingowej, interesującej dla kolejnych sponsorów. Mowa o ujednoliceniu powierzchni reklamowych, czytelnym obrandowaniu hal, czy przyziemnych sprawach, jak oficjalny napój rozgrywek - mówi Dyrektor do spraw Marketingu i Sprzedaży PGNiG Superligi Katarzyna Jędrachowicz.

Zarząd PGNiG Superligi chce też zorganizować specjalne wydarzenia sportowe. Na początku lutego, tuż przed wznowieniem rozgrywek, planowany jest „Weekend Gwiazd”, podczas którego rozegrany zostałby mecz z udziałem najlepszych zawodników. Sezon zakończy z kolei „Gala PGNiG Superligi”, podczas której uhonorowane zostaną najlepsze drużyny, trenerzy, zawodnicy i debiutanci.

Zmiany w najwyższej klasie rozgrywkowej piłki ręcznej mężczyzn dotyczą nie tylko reformy systemu rozgrywek. PGNiG Superliga przedstawiła hasło „Silni razem” oraz logo.

- Nowe logo rozgrywek nawiązuje do idei, które towarzyszą nam przy tworzeniu ligi zawodowej: jedność, fair play, wspólnota celów. Postanowiliśmy zmienić wizerunek, aby dać sygnał, że chcemy wspólnie stworzyć najlepsze rozgrywki piłki ręcznej na świecie - powiedział prezes PGNiG Superligi Łukasz Gontarek. - Inspiracją do stworzenia formy był uścisk siedmioosobowej drużyny szczypiornistów. To częsty widok na boisku, kiedy piłkarze ręczni zbierają się w okręgu, aby wspólnie zmobilizować się do walki o zwycięstwo.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska