Prowadzą go studentki z Naukowego Koła Terapeutów działającego w ISE Uniwersytetu Opolskiego razem nauczycielkami z Przedszkola Niepublicznego „Bajka” w Opolu. Celem projektu jest badanie rozwoju kompetencji społecznych dzieci.
- Zaobserwowaliśmy, że jeśli nasze dzieci występują z przedstawieniem przed publicznością, której nie znają, wypadają znacznie gorzej niż podczas występu przed rodzicami – mówi Anna Młynarz, nauczyciel wspomagający z „Bajki” i członkini SKN. - W tym projekcie sprawdzamy, co się stanie jeśli do takiego występu przygotują dzieci osoby wcześniej im nieznane, czyli w tym wypadku studentki – dodaje.
W tym celu dzieciaki odwiedziły pod koniec marca budynek Collegium Pedagogicum, gdzie wspólnie ze studentkami z Naukowego Koła Terapeutów i pod okiem swoich nauczycieli przygotowywały się do występu w inscenizacji pt. „Wielkanocna Robot-a”. Podczas spotkania dzieci i studentki m.in. konstruowały robota, który stał się elementem scenografii.
- Teraz już w przedszkolu dzieci ćwiczą i powtarzają swoje role. Wkrótce wystąpią przed nową publicznością i wtedy będziemy mieli okazję do tego, by sprawdzić, czy przygotowanie przez studentki miało wpływ na przedstawienie – mówi.
Zobacz także: CoolTour - Ogólnopolski Magazyn Kulturalny
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?