Jest szansa na pociąg z Kotliny Kłodzkiej do Warszawy przez Opolszczyznę

Redakcja
Pociąg InterRegio "Chemik” miałby wyjeżdżać z Warszawy w soboty w godzinach porannych, a jego powrót z Kudowy zaplanowany byłby na niedzielę.
Pociąg InterRegio "Chemik” miałby wyjeżdżać z Warszawy w soboty w godzinach porannych, a jego powrót z Kudowy zaplanowany byłby na niedzielę. archiwum
Kolej myśli nad uruchomieniem weekendowych kursów ze stolicy do Kudowy-Zdrój. Pociągi zatrzymywałyby się także w kilku opolskich miastach.

Otmuchów i Paczków dostały w tej sprawie pismo (Nysa jeszcze nie) z propozycją współpracy, która najpierw miałaby polegać na akcji informacyjnej.
Chodzi o to, by o planowanym uruchomieniu linii dowiedziała się jak największa liczba potencjalnych pasażerów.

- Dlatego już teraz prosimy mieszkańców oraz turystów o opinie, które można przysyłać do burmistrza e-mailem lub dostarczać prosto do urzędu - mówi Kazimierz Mentel z wydziału rozwoju lokalnego w otmuchowskiej gminie.
- My natomiast ze swojej strony wysłaliśmy pismo do Przewozów Regionalnych z informacją, że jesteśmy zainteresowani uruchomieniem takiego połączenia, ale najpierw chcielibyśmy poznać szczegóły. Stąd też zaprosiliśmy przedstawicieli PR do nas na rozmowy.

Pociąg InterRegio "Chemik" miałby wyjeżdżać z Warszawy w soboty w godzinach porannych, a jego powrót z Kudowy zaplanowany byłby na niedzielę. Połączenie dotyczy okresu od kwietnia do listopada, z uwzględnieniem specyficznych dat w okolicach świąt i dłuższych weekendów.

Pociąg może być zatem interesujący zarówno dla turystów wybierających się w Kotlinę Kłodzką, jak i studentów, dojeżdżających na warszawskie uczelnie.

Otmuchowskim włodarzom plany uruchomienia linii podobają się, zwłaszcza że przez ich stacje kolejową już dawno nie przejeżdżał żaden pociąg osobowy.

Podobnie zresztą jest i w Paczkowie, gdzie tamtejsi samorządowcy upatrują w tej linii szansy dla regionu na bezpośrednie połączenie z innymi miastami Śląska oraz stolicą, do której można odtąd byłoby dotrzeć w około sześć godzin.

Przy tym będzie okazja do tchnięcia życia w nieczynny obecnie odcinek Nysa - Kamienic Ząbkowicki.

O uruchomieniu połączenia ma zdecydować między innymi szeroka współpraca przewoźnika z samorządami miast i gmin, leżącymi na trasie oraz znalezienie źródeł finansowania. Przewozy Regionalne w Warszawie nie dostały bowiem pieniędzy z ministerstwa, dlatego też pociąg traktowany byłby jako program pilotażowy. Natomiast o jego dalszych losach zadecydowałaby przede wszystkim frekwencja w pierwszych miesiącach kursowania.

- Możemy się do tego interesu dołożyć, ale w granicach rozsądku i naszych możliwości - mówi Mentel. - Dlatego z niecierpliwością czekamy na konkrety.

Na konkrety czekają również mieszkańcy - potencjalni pasażerowie. Pan Krzysztof z Nysy w zasadzie już nie może się doczekać takiego połączenia, bo z chęcią wybrałby się na weekend w góry.

- Świetny pomysł - przyznaje. - Nie trzeba brać samochodu, tylko wsiąść do pociągu i podziwiać mijane po drodze krajobrazy. No a przy okazji kurs do Warszawy się przyda, bo z połączeniem ze stolicą tutaj przecież nie najlepiej...

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość

Zapomnij o jakimś większym remoncie, był kiedyś taki projekt, żeby tę linię wyremontować i wozić kamień z dolnoślaskiego do centralnej Polski - nieaktualne. Dolnośląskie odbudowało linię do Tłumaczowa ale wozi urobek 2 trasami przez Wrocław- tak więc Nysa jest skazana na degradację.  W kwestii Głuchołaz to szynobus tylko z Nysy nie ma żadnego sensu, jedyną szansą jest zrobienie łączonej linii z Głuchołaz do Brzegu, a najlepiej do Wrocławia. Każdy inny wariant nie ma sensu, bo aby połączenie było atrakcyjne musi mieć jakąś sensowną długość bez przesiadek. Wystarczy spojrzeć na Dolnośląskie i szynobus który jedzie bezpośrednio z Kłodzka aż do Legnicy

A
Adam Korsów

A kiedy remont torów Nysa - Opole ?

Przecież one nie miały porządnego remontu od wojny !!!

Przed wojną podróż trwała krócej niż teraz !!!

Parowozy jeździły szybciej niż nowoczesne szynobusy ...

Dlaczego linia między Nowym Świętowem i Głuchołazami nie jest utrzymywana i wykorzystywana ?

Dlaczego nie jeżdzą pociągi do Głuchołaz i dalej w Czeskie Jesioniki ?

Nie musi być to przecież pociąg specjalny. (taki eksperyment już był i nie wypalił bo przez cały tydzień woził powietrze, chociaż w weekendy miał obłożenie zapewniające rentowność). Wystarczy dobre skomunikowanie i można się przesiadać w jeżdzące przez Głuchołazy czeskie pociągi !!! Tak !!! Jeszcze chociaż Czesi jeżdzą przez polskie Głuchołazy. Ale po zdezelowanej linii jeżdzą a my rządamy od nich ogromnych pieniędzy za tranzyt więc zastanawiają się czy ich pociągi nie będą jeździły okrężną drogą ... I jeszcze się dziwimy że nie zatrzymują się w Pokrzywnej i nie zabierają pasażerów z Polski ... Szkoda, bo piękna linia kolejowa była ... Można było z rowerem w sobotę czy niedzielę pojechać w Czeskie góry, Czesi przyjeżdżaliby do Polski na zakupy ... Aż przykro patrzeć, że się nic w Polsce już nie opłaca.

 

R
R

Byłoby super gdyby udało się taki pociąg uruchomić. W weekend mozna by się było wybrać w góry. W tygodniu raczej nie będzie miał obłożenia ale sezonowo jak najbardziej. Sam będę korzystał i jest szansa że linia z Nysy do Paczkowa będzie utrzymywana. Może później do Kamieńca Ząbkowickiego też.

k
kolejarz

tak tylko robi sie w polsce poniewaz sa pieniadze i musi by uruchomiony pociag to juz jest gdzie i tak nie bedzie duzo jezdzic ludzi ze wzgledu na cene bo przy trzech osobach oplaci sie jechac autem a likwiduje sie polaczenia kursujace od poniedzialku do piatku wozace ludzi do pracy a nawet likwiduje cale linie ciekawe kto za tym stoi?koncerny paliwowe?prywatni przewoznicy daja lapowki?a pociagi widma beda sobie puste jezdzic bo musi norma byc wyrobiona

n
nitro

Pamiętam dawno temu pociąg - szynobus z Kamieńca Ząbkowickiego do Nysy. Było dużo pasażerów którzy chcieli jechać  tym pociągiem. Jednakże przyszedł czas kiedy Wrocław i Opole kłóciły się o dotacje i te połączenie zostało zlikwidowane.

 

Fajne byłoby gdyby oprócz tego połączenia Kudowa-Warszawa

było Kudowa-Nysa

 

ale marzenia ściętej głowy

J
Jot;

"...oraz znalezienie źródeł finansowania".

I wszystko jasne.

A moze akcja promocyjna na koszt potencjalnego prrewoźnika i pokrycie kosztów z wpływów za bilety? Jak w każdej działalności gospodarczej, a nie zaglądać po raz kolejny do naszych kieszeni bez względu na to czy jeździmy, czy też nie.

A kod w podpisie jest unikatowy, a nie unikalny.

P
Prudniczanin

W koncu powinna powróci normalność a nie układy polityczne ktore to zlikwidowany połączeni na tej lini kolejowej a stało sie to za rządów PIS ktore to wygray wybory swego czasu a w opolskim przegrał jak wiadomo. W zamian PO za swojej kadencji okroila połączenia w królestwie PIS czyli w świętokrzyskim i tak w Polsce mamy gospodarkę rynkowa.

A
Aneta

Zawsze mnie śmieszy gdy słyszę słowo "szansa".
Szansa jest zawsze i na wszystko co tylko człowiek zechce. Szansa, szansa... szansa słowo używane zawsze gdy nie ma na nic szans.

B
Barbara

skończy się na tym,że PKP zaspiewa takie warunki jakich samorzadowcy nie bedą chcieli a moze nawet nie będa mogli spełnic, potem będzie wielkie targowanie i na koniec nic z tego.

D
Dolnośląski Nysanin
W dniu 30.11.2013 o 16:30, ag napisał:

w ogóle przerwanie komunikacji klejowej z Nysy do Kamieńca Z. to była paranoja , której do dziś nie rozumiem,a z drugiej strony ,że Opolszczyzna kończy się w Nysie  to tez ciekawostka

 

Opolszczyzna kończy się na Nysie? Wolne żarty! Nysa w tej zakichanej Opolszczyźnie jest tylko na mapie i to wcale nie na własne życzenie. Bylibyśmy w dolnośląskim, byłyby pociągi od strony Kamieńca bez żadnej łaski.

a
ag

w ogóle przerwanie komunikacji klejowej z Nysy do Kamieńca Z. to była paranoja , której do dziś nie rozumiem,a z drugiej strony ,że Opolszczyzna kończy się w Nysie  to tez ciekawostka

o
osobowy przyspieszony

To nie do wiary, zeby bezprzesiadkowy pociag pospieszny nocny ze Szklarskiej Poreby Gornej i Jeleniej Gory przez Wroclaw - Opole - Czestochowe - Koluszki  do Warszawy Wschodniej, przestalby kursowac ! ! !

 

Pociag ten pierwotnie jezdzil jako osobowy ( przyspieszony ) i zatrzymywal sie z jednej strony w Lewinie Brzeskim i Dabrowie Niemodlinskiej, a z drugiej strony w Chrzastowicach i Ozimku.

 

Pociag cieszyl sie duzym powodzeniem i mial czesto prawie komplet pasazerow, a w Opolu w czasie krotkiego postoju doczepiano jeszcze dwa wagony z przedzialami, czyli w drugiej klasie wygodnie mogly zabrac po 80 osob.

 

Pociag ten przez dlugie lata odjezdzal z Opola bezzmiennie o godzinie  0.33 ( zerotrzydziescitrzy ) ;

kursowal ponad piecdziesiat lat, a moze i wiecej. Bilet zwykly kosztowal 27 zlotych, a bilet szkolny - 18 zlotych. Moze ktorys z kolejarzy bylby uprzejmy nam przypomniec, od ktorego dokladnie roku ten pociag zaczal kursowac ?? ??

g
gość
W dniu 30.11.2013 o 14:49, mn napisał:

Wspaniały pomysł.Należy warszawskim słoikom umożliwić wyjazdy na narty tylko że maja to sfinansować gminy po drodze.Niech opolanie wsiadają do pełnego pociągu w Opolu. Pociąg ożywi miasteczka .Śmiechu warte niech odżyje umysł piszącego

 


Wspaniały pomysł.Należy warszawskim słoikom umożliwić wyjazdy na narty tylko że maja to sfinansować gminy po drodze.Niech opolanie wsiadają do pełnego pociągu w Opolu. Pociąg ożywi miasteczka .Śmiechu warte niech odżyje umysł piszącego

W jakim Opolu- przecież nikt normalny nie puści takiego pociągu na rozje...ne tory Opole- Nysa, tylko jeśli tak to od strony Kędzierzyna. Poza tym spójrzmy na rzeczywistość - dolnośląskie na swoim ma pociągi, większość tej linii (jakieś 90% długości trasy to opolskie), a to biedne województwo wyciągające łapę po janosikowe na pewno nie da ani grosza. Tak więc przez sztuczną granicę administracyjną do Kotliny Kłodzkiej będzie dojazd ale tylko od strony Wrocławia i Wałbrzycha.

m
mn

Wspaniały pomysł.Należy warszawskim słoikom umożliwić wyjazdy na narty tylko że maja to sfinansować gminy po drodze.Niech opolanie wsiadają do pełnego pociągu w Opolu. Pociąg ożywi miasteczka .Śmiechu warte niech odżyje umysł piszącego

H
Hans z Glogowka

...trasa z Katowic do Kudowy Zdroju byla czynna juz przed wojna, a po wojnie az do powodzi w 1997.  Nikt nie remontowal taboru.! Kto winien zaniedbania?..... Osobiscie wracalem codziennie z pracy pociagiem relacji  Katowice - Kudowa Zdroj ok. 14,10  wyjazd z Kedzierzyna-Kozla. Wagony byly pelne podroznych do Kudowy i Stronia Sl., ...pewnie otwieracie nowo-wybudowana trase?...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3